Specialistii in programare si toti cei care folosesc tehnologii de tip agile cunosc importanta livrarii liniilor de cod in mod rapid, eficient si cu un cost cat mai scazut. Este vorba despre un obiectiv bine definit si considerat esential in cadrul companiilor dezvoltatoare de aplicatii software.
Acesta este si motivul pentru care tocmai aceste companii sunt cele care incurajeaza si sustin implementarea procedurilor de testare personalizate, in functie de tipologia produsului si a echipei de lucru.
Una dintre cele mai importante sarcini ale programatorilor este sa execute si sa livreze functionalitati in mod rapid si folosind resurse limitate. Cadranele de testare Agile le ofera acestora o metoda alternativa, prin care se pot alege structurile de testare potrivite fiecarui produs si obiectivelor acestuia.
De asemenea, cadranele Agile descriu un concept de testare, ce poate fi aplicat atat la nivelul intregului business, cat si la nivelul unui segment dedicat, cum ar fi tehnologia. Modelul poate fi un real suport pentru echipa de lucru sau pentru produsul propriu-zis. Cadranele sunt numerotate de la Q1 la Q4, dar specialistii confirma faptul ca cifra nu indica ordinea in care testele pot fi efectuate.
Exista cateva exemple ale aplicabilitatii testelor pentru fiecare dintre cele patru cadrane:
Modulele dedicate tehnologiei, Q1 si Q4, sunt produse automat sau sunt rulate folosind instrumente alternative, in timp ce modulele de tip business (Q2 si Q3) se intalnesc adesea implementate manual, fapt ce nu exclude, insa, automatizarea.
Cel de-al doilea instrument recomandat este piramida de automatizare. Aceasta este o formula de testare de tip agile care divide automatizarea in 3 straturi distincte, ce reprezinta Return of Investment (ROI). Exista scheme de variatie in randul indicatorilor ce urmeaza a fi introdusi in fiecare dintre aceste layer-e, iar alegerea variantei optime depinde si de modelul de business. In mediile agile, urmatorul strat include teste ale aplicatiilor, in timp ce layerul principal este nivelul GUI (Graphical User Interface), considerat si cel mai fragil test din gama celor automatizate. Acestea din urma implica integrarea serviciilor de mentenanta, intrucat necesita actualizari de fiecare data cand se produc schimbari asupra GUI.