Călătoria unui specialist în vânzări începe o dată cu cea a consumatorului. Primul face pași esențiali în pregătirea strategiilor de vânzare a produsului/serviciului vizat, în timp ce consumatorul pornește în căutarea furnizorului care să îndeplinească cele mai multe dintre cerințele sale, la un preț bun și beneficiind de un timp de implementare/instalare cât mai rapid.
Avantajele unui sistem software integrat
Alegerea unui sistem software complet și complex implică stabilirea clară a nevoilor pe care le are un departament de vânzări, în raport cu mărimea companiei, resursele disponibile, obiectivele și capacitățile de atingere a acestora.
Astfel, beneficii precum cele de mai jos sunt recomandate în alegerea unui astfel de sistem:
- Posibilitatea managementului contactelor și interacțiunilor cu potențialii clienți – 93%
- Posibilitatea de a nota cele mai importante aspecte din cadrul unei discuții/întâlniri – 64%
- Managementul lead-urilor 54%
Studiu de caz
Salesforce lansează în luna septembrie a acestui an un produs numit SalesforceIQ, o aplicație ce sprijină acțiunile din departamentele de vânzări să automatizeze strategiile și fluxurile de procese, folosind baze de date complexe și funcționalități cu rol analitic.
Principiul folosit de Salesforce este cunoscut sub denumirea de Relationship intelligence technology, ce poate returna informații complexe preluate automat din mai multe zone folosite de utilizatori, cum ar fi conturile de Social Media, e-mail sau agende electronice. Aplicația are rolul unui sistem de tip CRM.
Sistemul extrage automat datele și le transformă în sugestii de acțiuni de vânzări pe care le trimite ulterior persoanelor direct interesate din departamentele de marketing, vânzări sau chiar top management. În mod practic, soluția software ajută utilizatorii în contextul deciziilor luate, precum și în optimizarea fluxurilor de lucru sau în eficientizarea timpului.
Softlead - Alternativa locală
Softlead a implementat pentru companiile de software listate în cadrul platformei un modul personalizat, cu acces limitat (doar pentru aceste companii care comercializează soluții prin intermediul marketplace-ului), prin care userii pot vizualiza lead-urile primite și le pot achiziționa. În acest fel, fiecare companie are acces la informații relevante despre potențialii clienți, prin stocarea datelor de contact, a descrierii clare a soluției informatice solicitate, precum și la statistici complete referitoare la industriile sau tipologiile de aplicații care au cea mai mare cerere pe piață.
Cu siguranță, acest tip de instrument poate fi adaptat pentru fiecare departament de vânzări în parte, fie că este vorba despre beneficiarii finali ai soluțiilor software, fie că vorbim despre producători.
Alte metrici importante ce susțin activitatea unui departament de vânzări & a soft-ului dedicat
- Numărul lead-urilor generate, a costului mediu de achiziție a lead-ului, precum și a valorii medii a contractului dedus
- Procentul mediu al lead-urilor ce se transformă în consumatori finali
- Profitabilitatea fiecărui tip de lead generat, a industriilor din care face parte în raport cu resursele implicate
- Acuratețea modulelor automatizare în procesele de anticipare a lead-urilor și a contractelor încheiate pe termene medii și lungi (inclusiv perioadele de răspuns pentru lead-uri, rata follow-up-urilor/contact
- Analiza oportunităților de tip Cross-sell și Upsell
- Rata contractelor finalizate (Win Rate)