Potrivit publicației online TechCrunch, Microsoft a confirmat faptul că va prelua compania Mojang și jocul atât de cunoscut produs de aceasta, Minecraft, păstrând disponibilitatea sa pe iOS, Android și PlayStation, ca și pe Xbox și PC.
Microsoft susține că au început negocierile asupra primirii titlului consolei Xbox, fapt care a dus la o creștere a cotei de piață, precum și la decizia de a face această achiziție pentru a-și diversifica portofoliul de jocuri.
Fondatorii Markus Notch Persson, Carl Manneh și jackbot Porser părăsesc compania în vederea monitorizării noii achiziții, așa cum apare într-un anunț oficial al echipei. De asemenea, informațiile publicate pe site-ul oficial al Mojang au confirmat prețul achiziției de 2,5 miliarde de dolari. În postarea lor, echipa Mojang susține că Notch s-a ferit de controlul unei astfel de companii globale și preferă să lucreze pe proiecte mai mici. Decizia vânzării a fost luată pentru a ajuta Minecraft să crească, în timp ce părăsirea echipei fondatoare a urmărit alte interese. Tranzacţia va fi finalizată până la finele anului, iar Microsoft estimează că investiţia va fi amortizată pe parcursului anului fiscal 2015.
Mojang nu a facut nicio afirmație cu privire la planurile de viitor specifice magazinului pentru Minecraft, dar susține că deocamdată se concentrează pe același tip de direcții de business ca până acum. Microsoft susține că respectă „brandul și spiritul independent” promovat de Minecraft și că vor continua proiecte precum MINECON, convenția anuală bazată pe jocuri, susținută de Mojang in 2010.
Reacțiile comunității la aflarea acestei vești sunt mixte, iar fanii acestui joc sunt sceptici cu privire la noua companie care l-a achiziționat, deși raționamentul din spatele achiziției este solid.
Specialiştii din industria internațională de jocuri au fost luaţi prin suprindere de această tranzacţie, în contextul în care suedezii sunt cunoscuţi pentru promovarea pirateriei, susţinerea micilor dezvoltatori de jocuri şi pentru ridiculizarea Microsoft şi a sistemelor sale de operare, așa cum se precizează într-un articol recent publicat în DailyMail.
“Industria de gaming este în stare de şoc. Nu pentru că Microsoft ar plăti 2 miliarde de dolari pentru Mojang, ci pentru că Mojang este de vânzare”, a declarat Thomas Arnroth, un expert în industrie.
Prin declarația sa cu privire la părăsirea echipei, Notch afirmă faptul că, deși vrea să încerce să facă lucruri noi, el alege proiectele mici, și nu cele de nivel global.