Explicația interesului redus poate sta în complexitatea tehnologiilor de digitalizare vizate de program și în dificultatea inerentă a accesării finanțării din surse nerambursabile. Soft Net Consulting, companie IT care oferă consultanță în acest program, consideră că aplicarea la Digitalizare IMM este un proces complex, care prin introducerea obligativității respectării criteriilor de digitalizare diferă semnificativ față de alte programe de finanțare. Necesitatea integrării în proiect a unor tehnologii de generație nouă precum cloud, inteligență artificială, roboți software pune în dificultate mulți posibili beneficiari.
"Semnalele pe care le avem din piață ne arată că aplicarea la digitalizare IMM este dificilă, mai ales pentru companiile care nu au un consultant tehnic experimentat. Tehnologiile eligibile și criteriile de digitalizare impuse prin ghidul solicitantului depășesc nivelul de cunoștințe al unui consultant specializat în scrierea de proiecte cu fonduri europene. Este nevoie de consultanță tehnică pentru integrarea acestor unelte într-un proiect funcțional care să livreze rezultate conform așteptărilor. Aceasta este cauza pentru care la jumătatea programului sunt depuse atât de puține proiecte. Din fericire, termenul limită este la 30 iunie, deci antreprenorii încă mai au timp să aplice la Digitalizare IMM. Le oferim întreg sprijinul nostru pentru a-și atinge obiectivele", afirmă Dorin Andreica, Managing Partner Soft Net Consulting.
Programul de digitalizare a IMM-urilor, parte a PNRR, a fost lansat pe 15 februarie și se va închide pe 30 iunie 2023. Fondurile disponibile sunt de aproximativ 347,5 milioane euro și permit susținerea a aproximativ 5.500 de proiecte (valoare medie) orientate către: achiziții de hardware, echipamente de automatizări și robotică, tehnologii RPA, blockchain, AI și machine learning, precum și servicii asociate de consultanță și instruire.
Special pentru Digitalizare IMM, compania Soft Net Consulting a pregătit un portofoliu de produse care integrează soluții ERP, componente IoT, CRM, platforme B2B si B2C, dar și roboți software (RPA) livrabile din cloud-ul Orange sau de pe infrastructura IT a clienților. Complementar, compania a pregătit si o serie de unelte de analiză care să asigure validarea indicatorilor de progres si atingerea criteriilor de intensitate digitală.