HP anunță separarea în 2 entități diferite

07 octombrie 2014

Compania multinațională HP a anunțat ieri divizarea în 2 companii distincte. Mișcarea strategică vizează, practic, separarea departamentelor operaționale din segmentul calculatoarelor și imprimantelor personale de activități dedicate serviciilor și echipamentelor hardware cu adresabilitate către companii.

HP anunță separarea în 2 entități diferite

Compania multinațională HP a anunțat ieri divizarea în 2 companii distincte. Mișcarea strategică vizează, practic, separarea departamentelor operaționale din segmentul calculatoarelor și imprimantelor personale de activități dedicate serviciilor și echipamentelor hardware cu adresabilitate către companii.

Divizarea ar urma să se încheie până la finalul anului 2015 iar acționarii HP vor deține o participație în ambele companii printr-o tranzacție care să fie scutită de taxe pentru acționari. Împărțirea va conduce însă la o restructurare masivă a uneia din cele mai mari companii din sectorul IT, care în prezent are peste 300.000 de angajați și venituri de 112 miliarde de dolari.

Meg Whitman, cea care ocupa poziția de CEO al companiei HP în ultimii 3 ani, va pelua Hewlett-Packard Enterprise, în timp ce Pat Russo va fi cel care va manageria board-ul Hewlett- Packard Enterprise.

În fruntea companiei rezultate din desprinderea diviziei de calculatoare personale şi imprimante se va afla Dion Weisler, unul dintre vicepreşedinţii HP, care conducea această unitate a actualului HP.

Care sunt, totuși, direcțiile greșite care au dus la această ruptură?

Deși eforturile pe care le-a făcut Meg Whittman au fost considerabile în ultimii ani, segmentul pe care opera HP, cel dedicat PC-urilor și imprimantelor vândute către zona corporate, au fost puternic zdruncinate de activitățile și produsele lansate de alte companii, precum și de trenduri acceptate de piață. De exemplu, apariția pe piață a produsului Microsoft, sistemul de operare Windows 8, a crescut interesul consumatorilor de a migra spre ceea ce înseamnă utilizarea constantă a tabletelor și accesarea datelor în cloud computing, creșterea utilizării terminalelor mobile (smartphone-uri) și a serviciilor de tip web based. În toate aceste situații, folosirea imprimantei tradiționale a fost înlocuită de transmiterea e-mail-urilor, de citirea documentelor de pe tablete sau de pe laptopuri personale.

Mai mult decât atât, încercările celor de la HP de a intra pe segmentul tehnologiei din centrele de date și pe nișa aplicațiilor software dedicate companiilor a fost un proces extins pe o perioadă îndelungată și care a presupus o continuă luptă cu cei mai puternici competitori precum IBM, Unisys, Accenture, EMC, Oracle, SAP, CA, Avanade, Cisco sau Citrix.

HP este ultima dintr-un şir de companii care, deseori la presiunile acţionarilor, au renunţat la unele operaţiuni în încercarea de a deveni mai suple şi a profita de sectoarele cu creştere rapidă.
 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Bitdefender îl numește pe Emilio Roman vicepreședinte de vânzări pentru regiunea EMEA

Producătorul de soluții de securitate informatică Bitdefender l-a numit pe spaniolul Emilio Roman în poziția de vicepreședinte de vânzări pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa, unde va coordona îndeplinirea obiectivelor regionale de dezvoltare a companiei. Roman va fi responsabil de strategia de vânzări și go-to-market pentru regiunea EMEA.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

CAS CRM primeşte calificativul “foarte bun” în analiza Trovarit

CAS CRM a primit un scor de 1.85 (5 nesatisfăcător, 1 excelent) în cadrul studiului Trovarit derulat cu 650 utilizatori de soluţii CRM, situându-se pentru media pieţele la toate cele 24 criterii de analiza. Studiul “CRM în practică”, ajuns la cea de a cincea ediţie,  examinează nivelul de satisfacţie în utilizarea sistemelor CRM şi impactul acestor...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Cum adaptăm rapid un business cu ajutorul unui ERP?

În perioadele dificile, așa cum este cazul pandemiei cu COVID-19, cele mai multe dintre companii aleg să extindă liniile de business cu noi produse sau servicii complementare pentru a crește vânzările și pentru a genera profit.

Citește articolul arrow_forward