HP anunță separarea în 2 entități diferite

07 octombrie 2014

Compania multinațională HP a anunțat ieri divizarea în 2 companii distincte. Mișcarea strategică vizează, practic, separarea departamentelor operaționale din segmentul calculatoarelor și imprimantelor personale de activități dedicate serviciilor și echipamentelor hardware cu adresabilitate către companii.

HP anunță separarea în 2 entități diferite

Compania multinațională HP a anunțat ieri divizarea în 2 companii distincte. Mișcarea strategică vizează, practic, separarea departamentelor operaționale din segmentul calculatoarelor și imprimantelor personale de activități dedicate serviciilor și echipamentelor hardware cu adresabilitate către companii.

Divizarea ar urma să se încheie până la finalul anului 2015 iar acționarii HP vor deține o participație în ambele companii printr-o tranzacție care să fie scutită de taxe pentru acționari. Împărțirea va conduce însă la o restructurare masivă a uneia din cele mai mari companii din sectorul IT, care în prezent are peste 300.000 de angajați și venituri de 112 miliarde de dolari.

Meg Whitman, cea care ocupa poziția de CEO al companiei HP în ultimii 3 ani, va pelua Hewlett-Packard Enterprise, în timp ce Pat Russo va fi cel care va manageria board-ul Hewlett- Packard Enterprise.

În fruntea companiei rezultate din desprinderea diviziei de calculatoare personale şi imprimante se va afla Dion Weisler, unul dintre vicepreşedinţii HP, care conducea această unitate a actualului HP.

Care sunt, totuși, direcțiile greșite care au dus la această ruptură?

Deși eforturile pe care le-a făcut Meg Whittman au fost considerabile în ultimii ani, segmentul pe care opera HP, cel dedicat PC-urilor și imprimantelor vândute către zona corporate, au fost puternic zdruncinate de activitățile și produsele lansate de alte companii, precum și de trenduri acceptate de piață. De exemplu, apariția pe piață a produsului Microsoft, sistemul de operare Windows 8, a crescut interesul consumatorilor de a migra spre ceea ce înseamnă utilizarea constantă a tabletelor și accesarea datelor în cloud computing, creșterea utilizării terminalelor mobile (smartphone-uri) și a serviciilor de tip web based. În toate aceste situații, folosirea imprimantei tradiționale a fost înlocuită de transmiterea e-mail-urilor, de citirea documentelor de pe tablete sau de pe laptopuri personale.

Mai mult decât atât, încercările celor de la HP de a intra pe segmentul tehnologiei din centrele de date și pe nișa aplicațiilor software dedicate companiilor a fost un proces extins pe o perioadă îndelungată și care a presupus o continuă luptă cu cei mai puternici competitori precum IBM, Unisys, Accenture, EMC, Oracle, SAP, CA, Avanade, Cisco sau Citrix.

HP este ultima dintr-un şir de companii care, deseori la presiunile acţionarilor, au renunţat la unele operaţiuni în încercarea de a deveni mai suple şi a profita de sectoarele cu creştere rapidă.
 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward