Hertz, compania de închirieri auto, cheamă în instanță Accenture. Website-ul și aplicația mobilă create de acesta din urmă sunt nefuncționale

13 mai 2019

Studiu de caz: Eșecul în alegerea unui furnizor de servicii software

Hertz, compania de închirieri auto, cheamă în instanță Accenture. Website-ul și aplicația mobilă create de acesta din urmă sunt nefuncționale

Conform biroului de avocatură care reprezintă Hertz Corporation, contractul cu Accenture a fost demarat în luna august a anului 2016, perioada de execuție fiind programată să fie finalizată în mai 2018. Proiectul a cuprins mai multe etape, ce au inclus dezvoltarea website-ului Hertz și o suită de aplicații dedicate de mobil, valoarea totală fiind de 32 de milioane de dolari. Obiectivul proiectelor a vizat experiența de utilizare a consumatorului de servicii de închiriere auto în tot ceea ce înseamnă canalele online ale clientului (design, dezvoltare, testare produse).

Nemulțumirea Hertz Corporation a pornit în momentul în care Accenture a amânat în mod repetat lansarea proiectelor, acestea nefiind finalizate. În relația client-furnizor, au apărut, atât neîncrederea în capacitatea de a finaliza activitățile, cât și pierderile Hertz în contextul în care compania nu putea să beneficieze de serviciile deja plătite. Mai mult decât atât, Accenture a emis facturi extra contractului agreat, motivația fiind aceea a orelor suplimentare investite în dezvoltarea proiectelor.

Din punctul de vedere al codului, Hertz a invocat vulnerabilități de securitate la nivelul aplicațiilor dezvoltate, precum și probleme ce defineau performanța website-ului de e-commerce. Practic, deși Hertz a achitat milioane de dolari, Accenture nu a livrat niciun produs complet funcțional dintre cele specificate în contract.

Cum putea fi remediată situația?

În interacțiunile pe care le avem cu mulți dintre clienții noștri, obstacolele în livrarea produsului software așteptat apar din cauze distincte: de la lipsa comunicării între departamentele implicate, până la ceea ce se poate numi necalibrarea departamentelor de vânzări pe cerințele clientului în raport cu propriile resurse de dezvoltare (programare). În cazul de față, este evident faptul că Accenture nu a respectat pe termen lung obligațiile contractuale, adoptând o comunicare deficitară, ce a impus costuri extra, pe lângă cele deja existente. Cel mai probabil, varianta în care Hertz Corporation ar fi luat decizia stopării proiectului după ce primele etape de execuție nu treceau de testul implementării ar fi fost cea mai plauzibilă și ar fi scutit compania de un eventual proces și de pierderi masive, fără un rezultat final.

Ce trebuie să știe companiile care aleg un furnizor de servicii software?

  • Analiza de business este o investiție care va avea un ROI ulterior, în cadrul proiectului 
  • Alegerea partenerului-furnizor de soluții software trebuie să fie mereu în deplin consens cu problema clientului, nevoile, bugetul și obictivele pe termen mediu și lung
  • Nu întotdeauna o companie cu branding semnificativ va oferi serviciile de care clientul are nevoie
  • Fiecare etapă de lucru prevăzută în contract trebuie să fie privită ca un micro proiect, cu testare și documentare specifică
  • Complexitatea proiectului nu este dată mereu de cerință, ci de alăturarea dintre  nevoie,  urgența implementării, execuție, comunicarea dintre părți și chiar de înțelegerea celor două entități, client-furnizor
  • În cazul în care nu există un consultant sau un departament tehnic în echipa clientului, este recomandată identificarea unui serviciu extern

Sursa foto: Getty Images

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

SAP Business One 10. Lista completă a noilor funcţionalităţi

SAP Business One 10, cea mai nouă versiune a suitei de management SAP pentru companiile mari şi mijlocii, este acum disponibilă atât pentru upgrade cât şi pentru proiecte noi. SAP aduce constant îmbunătățiri soluţiilor de business, însă, în cazul SAP Business One versiunea 10, saltul este mai mare decât de obicei. ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

10 aplicații software recomandate companiilor sub 30 de angajați, pentru o digitalizare rapidă în perioade dificile

Dinamica impusă de contextul ultimelor luni a dus la repoziționări rapide și la gândirea unor strategii adaptate fiecărui business în parte. Restaurantele au deschis lista comenzilor online, buticurile au început comercializarea voucherelor, magazinele online au crescut gama de produse, au introdus campanii de reduceri, iar companiile de producție încep să investeasc...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

TotalSoft investește 300.000 de Euro într-o aplicație de HR

TotalSoft, unul dintre cei mai importanți furnizori de sisteme informatice de business din Europa Centrală și de Est, lansează o nouă soluție de tip HR reporting as a Service (în regim SaaS). Investiția în noul serviciu de raportare se ridică până în prezent la 300.000 de euro, urmând a crește în viitor pentru a sprijini companiile în obținerea ...

Citește articolul arrow_forward