Hertz, compania de închirieri auto, cheamă în instanță Accenture. Website-ul și aplicația mobilă create de acesta din urmă sunt nefuncționale

13 mai 2019

Studiu de caz: Eșecul în alegerea unui furnizor de servicii software

Hertz, compania de închirieri auto, cheamă în instanță Accenture. Website-ul și aplicația mobilă create de acesta din urmă sunt nefuncționale

Conform biroului de avocatură care reprezintă Hertz Corporation, contractul cu Accenture a fost demarat în luna august a anului 2016, perioada de execuție fiind programată să fie finalizată în mai 2018. Proiectul a cuprins mai multe etape, ce au inclus dezvoltarea website-ului Hertz și o suită de aplicații dedicate de mobil, valoarea totală fiind de 32 de milioane de dolari. Obiectivul proiectelor a vizat experiența de utilizare a consumatorului de servicii de închiriere auto în tot ceea ce înseamnă canalele online ale clientului (design, dezvoltare, testare produse).

Nemulțumirea Hertz Corporation a pornit în momentul în care Accenture a amânat în mod repetat lansarea proiectelor, acestea nefiind finalizate. În relația client-furnizor, au apărut, atât neîncrederea în capacitatea de a finaliza activitățile, cât și pierderile Hertz în contextul în care compania nu putea să beneficieze de serviciile deja plătite. Mai mult decât atât, Accenture a emis facturi extra contractului agreat, motivația fiind aceea a orelor suplimentare investite în dezvoltarea proiectelor.

Din punctul de vedere al codului, Hertz a invocat vulnerabilități de securitate la nivelul aplicațiilor dezvoltate, precum și probleme ce defineau performanța website-ului de e-commerce. Practic, deși Hertz a achitat milioane de dolari, Accenture nu a livrat niciun produs complet funcțional dintre cele specificate în contract.

Cum putea fi remediată situația?

În interacțiunile pe care le avem cu mulți dintre clienții noștri, obstacolele în livrarea produsului software așteptat apar din cauze distincte: de la lipsa comunicării între departamentele implicate, până la ceea ce se poate numi necalibrarea departamentelor de vânzări pe cerințele clientului în raport cu propriile resurse de dezvoltare (programare). În cazul de față, este evident faptul că Accenture nu a respectat pe termen lung obligațiile contractuale, adoptând o comunicare deficitară, ce a impus costuri extra, pe lângă cele deja existente. Cel mai probabil, varianta în care Hertz Corporation ar fi luat decizia stopării proiectului după ce primele etape de execuție nu treceau de testul implementării ar fi fost cea mai plauzibilă și ar fi scutit compania de un eventual proces și de pierderi masive, fără un rezultat final.

Ce trebuie să știe companiile care aleg un furnizor de servicii software?

  • Analiza de business este o investiție care va avea un ROI ulterior, în cadrul proiectului 
  • Alegerea partenerului-furnizor de soluții software trebuie să fie mereu în deplin consens cu problema clientului, nevoile, bugetul și obictivele pe termen mediu și lung
  • Nu întotdeauna o companie cu branding semnificativ va oferi serviciile de care clientul are nevoie
  • Fiecare etapă de lucru prevăzută în contract trebuie să fie privită ca un micro proiect, cu testare și documentare specifică
  • Complexitatea proiectului nu este dată mereu de cerință, ci de alăturarea dintre  nevoie,  urgența implementării, execuție, comunicarea dintre părți și chiar de înțelegerea celor două entități, client-furnizor
  • În cazul în care nu există un consultant sau un departament tehnic în echipa clientului, este recomandată identificarea unui serviciu extern

Sursa foto: Getty Images

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward