Generația Freelancer. Oportunități, previziuni, rezultate conform platformei de profil Freelancer IT

11 mar. 2016 11 mar. 2016

Considerată a fi o normă de lucru tot mai mult acceptată la nivel internațional, freelancing-ul pare să fie alternativa cu maximă eficiență și profitabilitate, atât pentru companiile beneficiare, cât și pentru furnizorii de servicii.

Generația Freelancer. Oportunități, previziuni, rezultate  conform platformei de profil Freelancer IT

Considerată a fi o normă de lucru tot mai mult acceptată la nivel internațional, freelancing-ul pare să fie alternativa cu maximă eficiență și profitabilitate, atât pentru companiile beneficiare, cât și pentru furnizorii de servicii.

Platforma specializată în conectarea freelancer-ilor (profesioniști, angajați, studenți) cu deținători de proiecte specializate în industria IT&C, www.freelancerit.ro, mizează totul pe două dintre cele mai importante direcții ale momentului: sectorul dezvoltării de aplicații web/software/mobile și companiile din domeniu, prin intermediul freelancerilor din România sau la nivel internațional.

“Lansarea unei platforme dedicate activităților de tip freelancing în unul dintre cele mai dinamice industrii a plasat rapid Freelancer IT în topul perspectivelor de abordare a proiectelor pe anul 2016-2017 pentru multe dintre companiile de IT, precum și pentru cei mai mulți dintre cei care vor să-și creeze un portofoliu de proiecte, să acumuleze cunoștințe și să își crească în mod considerabil veniturile. Cu siguranță, se poate vorbi despre o abordare firească a creșterii oportunităților de colaborare din ambele perspective: acelea ale companiilor și cele ale liberilor profesioniști”, Elena Baron, Founder Freelancer IT.

De ce aleg companiile să externalizeze proiecte sau activități punctuale unui freelancer sau unei echipe din afara organizației?

Eficientizarea costurilor dedicate timpilor de execuție, identificarea resurselor umane disponibile pentru proiecte speciale sau pentru acțiuni cu o durată de timp bine determinată, capacitatea de a selecta specialiști în raport cu cerințele, flexibilitatea sau plata strictă per activitate, toate acestea sunt aspecte extrem de importante pentru multe dintre companiile de IT. Facilitarea lucrului la distanță prin intermediul tehnologiilor avansate de tip Instant Messaging (Skype, Facebook, email, VOIP) cresc nivelul de interacțiune dintre furnizor și beneficiar și elimină bariere de ordin geografic și temporal.

Raportul dintre calitatea serviciilor oferite și costurile asociate fiecărui proiect este considerat ideal pentru cele mai multe dintre companiile din domeniul IT&C.

Pentru a beneficia de acces la un set important de proiecte și activități, atât companiile, cât și freelancerii pot crea un cont în cadrul platformei Freelancer IT, alegând unul dintre pachetele de opțiuni dedicate obiectivelor proprii.

Generația Freelancer – în continuă creștere

Conform publicației TechCrunch, în Statele Unite ale Americii numărul freelancerilor este în continuă creștere. Se preconizează că până în 2020, freelancing-ul va deveni principala formă de colaborare.

Cum arată cifrele în România?

Conform publicației Business Review, România deține una dintre pozițiile de top în context European în ceea ce privește încasările din activități de freelancing. Platforma internațională Elance plasează România pe al treilea loc în Europa (după Ucraina și Anglia) în contextul încasărilor din perioada 2007-2012, cu venituri totale înregistrate din freelancing de 16.4 milioane de dolari. Cele mai importante domenii de activitate sunt programarea sau design-ul grafic și multimedia.

Doar pe Elance sunt înregistraţi puţin peste 16.400 de freelanceri, România fiind astfel plasată pe locul 12 în clasamentul ţărilor prezente în cadrul platformei după numărul de membri. Peste 6.700 dintre ei lucrează în domeniul IT, de altfel cel mai bine plătit, dat fiind că în jur de trei sferturi din încasările anuale vin din astfel de proiecte, 9.025 sunt în domeniul creaţiei şi atrag aproape 20% din încasările totale în România, iar restul sunt oameni de marketing, editori, avocaţi sau contabili

În 2012, numărul joburilor câştigate de freelancerii români s-a ridicat la 9.361, în creştere cu 40% faţă de 2011. Cele mai multe joburi sunt în domeniul design & multimedia (41%), IT & programare (40%), urmate de conţinut şi traduceri (9%), suport administrativ (5%), vânzări şi marketing (4%), inginerie şi fabricare (1%).

Perspective

Potrivit lui Kjetil J. Olsen ( CEO Elance ), viitorul freelancerilor este unul promiţător, acesta estimând că, în perioada 2016-2017, companiile vor angaja mai mult de jumătate dintre profesionişti prin intermediul canalelor online (54%).

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!