Concret, se estimează că în anul 2025 se va putea vorbi despre peste 2 milioane de noi job-uri de care oamenii vor putea beneficia pe piața muncii.
“Inteligența artificială va îmbunătăți productivitate în multiple domenii de activitate și pentru multe posturi de lucru din companii, ceea ce va duce la o scădere a job-urilor și a forței de muncă efective existente în present, în special în cazul pozițiilor de mijloc și de jos, dar, în același timp, prin alăturarea creativității și prin puterea tehnologizării, vom putea vorbi despre noi tipuri de job-uri, nu doar în cazul pozițiilor de management, ci pentru toate nivelele de experiență ale oamenilor”, Svetlana Sicular, Research Vice President în cadrul Gartner.
Ceea ce nu trebuie confundat, însă, este rolul și semnificația Inteligenței Artificiale cu automatizarea, întrucât cele două deja duc către un alt segment important, denumit Inteligență Artificială Augmentată, explicată prin asocierea capacităților și abilităților umane cu inteligența artificială.
Până în anul 2022, unul dintre cinci angajați vor avea desemnate activități ce vizează inovația pe bază de AI
Fie că se vorbește despre aplicabilitatea AI în comerț, prin utilizarea inteligentă a automatizării proceselor de lucru, despre optimizare sau despre activități repetitive ce pot fi automatizate rapid, cele mai multe dintre aceste obiective au la bază eforturi umane, iar implicare strategiilor și a tehnologiilor AI vor însemna reduceri substanțiale de costuri, dar și extinderii ale liniilor de producție, ale punctelor de lucru și ale depozitelor. La baza acestora, se vor afla, cu siguranță, aplicații software și tehnologii inteligente.
De asemenea, cifrele oferite de Gartner includ o estimare de 2.9 trilioane de dolari generate din Inteligență Artificială Augmentată și recuperarea a peste 3.2 miliarde de ore de lucru (productivitate).
Extrem de importantă va fi, însă, adaptarea modelelor de business în cazul companiilor care oferă servicii de tip outsourcing.