Investițiile în tehnologiile personale se așteaptă să atingă un prag de 2,7 trilioane de dolari, până în anul 2019.
Tehnologiile personale (cele portabile, realitatea virtuală și cea augumentată, senzori precum cei întâlniți în aplicațiile Internet of Things) și viitorul aplicațiilor de mobil vor avea un impact major asupra mediului de afaceri.
Iată câteva modalități prin care tehnologiile personale devin parte integrantă în orice afacere:
1. Realitate virtuală (VR) și realitate augumentată (AR)
Furnizorii de dispozitive și deținătorii unor mari platforme online precum Google sau Microsoft caută modalități de a exploata tehnologiile AR și VR, astfel încât să extindă experiențele asociate cu dispozitivele deja existente.
Brian Blau, vicepreședintele departamentului de cercetare din cadrul Gartner, consideră că ,,potențialul acestor două tehnologii este imens atât pe partea de consumator, cât și pe partea mediilor de business. O experiență de utilizator captivantă permite un angajament mai profund la locul de muncă și poate duce la schimbarea comportamentului.”
De exemplu, compania DHL a îmbunătățit operațiunile de depozit prin utilizarea display-urilor avansate și a realității augumentate. Astfel, compania a devenit mai eficientă, prin reducerea erorilor și prin transformarea locului de muncă într-unul mult mai prietenos.
2. Dispozitivele portabile (camere, senzori, dispozitive care măsoară activitatea, pantofi inteligenți) vor contribui la dezvoltarea mediului de afaceri. Ceasul inteligent va deveni ceva obișnuit, iar noile soluții și platforme vor deveni din ce în ce mai populare.
Potrivit Gartner, vânzările anuale de dispozitive portabile vor depăși 227 milioane până în 2020, dispozitivele inteligente reușind să anticipeze din ce în ce mai mult nevoile și dorințele utilizatorului.
3. Senzori IoT (Internet of Things)
Numărul dispozitivelor noi care vor fi achiziționate în fiecare oră va crește în 2021 la 1 milion. Dispozitivele noi vor aduce oportunități de business noi precum: mentenanță predictivă și suport pentru autonomie. Potrivit Gartner, până în anul 2018, 6 miliarde de ,,lucruri” conectate vor necesita suport.
4. Asistenți personali virtuali și roboți
Utilizarea aplicațiilor pentru mobil se stabilizează. Aplicațiile nu vor dispărea prea curând. Cu toate acestea, însă, interfețele lor vor apune și noi tehnici de interacțiune vor lua locul acestora.
Aplicațiile viitorului fie vor raporta informații utilizatorului, prin intermediul asistentului personal virtual fie se vor ascunde în fundal, iar interfețele vor fi integrate mai degrabă într-un flux global de conținut.
Asistentul personal virtual (VPA) va deveni intermediarul vital între companie și consumatori. În mediul de afaceri, VPA-ul trebuie privit ca principalul furnizor al unei experiențe eficiente a consumatorului.
5. Camere video de înregistare și tehnologii avansate
În anii 2016 și 2017, Gartner se așteaptă ca tehnologia camerelor să rămână o caracteristică diferențiatoare între telefoanele mobile inteligente. Integrarea autofocus-ului, lentilelor, multilentilelor vor reprezenta trendul pentru acest an.
Există multe variante de aplicații pe care o companie le poate utiliza. De exemplu, asistenții digitali prezenți în outlet-uri vor recunoaște individul după față și voce prin utilizarea unor tipare predefinite.
Un alt exemplu este tehnologia 360 de grade care permite împărtășirea virtuală a experiențelor, timp în care analizele video vor decoda semnificația și vor adăuga valoare conținutului.
Gartner sfătuiește companiile să-și stabilească procesul de evaluare a tehnologiilor personale și să identifice oportunitățile care apar la nivelul proceselor și acțiunilor de business.