Primii care au adus tehnologia de transfer de bani card2card pentru credite pe piața din România, Ocean Credit are obiectivul ca până la sfârșitul anului să reducă de două ori timpul petrecut cu telefonului mobil atunci când completezi o cerere de împrumut, de la actualele 8 minute la 3-4 minute. În prezent, utilizatorii au nevoie de doar 1-2 minute pentru a obține o ofertă în baza scorului FICO și a datelor de la ANAF și 5-6 minute pentru a completa o cerere de credit compusă din 4 elemente: profilul de Facebook, datele CI, cardul de salariu și contractul cu semnătura electronică. Primesc apoi banii pe card, la orice oră și în orice zi, în doar câteva secunde.
„Urmărim noile dezvoltări tehnologice internaționale și nu avem rezerve în a le aduce și pe piața din România, dacă asta înseamnă o experiență îmbogățită pentru utilizator. Suntem primul IFN care a implementat în 2017 tehnologiile de transfer instant de credit, IBAN to card și card2card, dezvoltate de Mastercard și Visa. Transferurile tradiționale IBAN to IBAN nu pot fi automatizate și durează de la câteva minute în cazul băncilor care sunt conectate la serviciul de transfer instant al Transfond, până la câteva zile pentru celelalte. Noi am introdus aceste tehnologii împreună cu Libra Bank și Romcard, pentru a putea transfera creditul pe cardul de salariu al utilizatorului în doar câteva secunde”, declară Radu Ciorbă, CEO & Founder Ocean Credit.
Ocean Credit este un IFN cu o puternică componentă tehnologică, care își încurajează clienții să se împrumute responsabil.
Ocean Credit încurajează un comportament financiar responsabil în rândul utilizatorilor săi, ca aceștia să-și poată rambursa ușor împrumuturile și urmări în paralel evoluția scorului FICO și istoricul de la Biroul de Credit, accesul cărora este oferit gratuit.
“Am observat de-a lungul timpului că transparența este un element apreciat de clienții noștri, prin care construim încredere, de aceea aleg să rămână alături de noi pe termen lung”, continuă Radu Ciorbă.
Algoritmii de machine learning analizează în timp real istoricul financiar al utilizatorilor, pentru a determina bonitatea acestora, accesând informații din surse externe, precum Biroul de Credit, ANAF și Facebook. Astfel, decizia de acordare a unui credit este complet automatizată, eliminându-se intervenția umană și implicit, eventualele erori în deciziile de risc și întârzieri de procesare.
Pentru a preveni frauda, Ocean Credit a introdus măsuri suplimentare de prevenție. Este prima companie de creditare de pe piața din România care a introdus logarea cu profilul de Facebook, ca măsură antifraudă, pe lângă celelalte măsuri clasice: validarea cardului de salariu, identificarea printr-un selfie cu actul de identitate și validarea numărului de telefon și a CNP-ului cu Biroul de Credit și ANAF.
“Inovația vine în mod natural pentru noi, pentru că avem în minte clientul pe parcursul întregului proces de creditare și vrem să-i facem viața mai simplă. Misiunea noastră este să transformăm informațiile financiare complexe într-un dashboard de date simple, care să economisească timpul și banii utilizatorilor pe comisioane și dobânzi atunci când se împrumută”, adaugă Radu Ciorbă.
În 2020, în pofida pandemiei, portofoliul de credite al Ocean Credit s-a majorat cu 60%, iar rata de neperformante a fost redusă la 8%, datorită liniei de credit asigurată de banca TBI și a algoritmilor AI pentru managementul de risc. Astfel, compania își poate profila aplicanții și ajusta politica de preț, reușind să atragă clienți cu o bonitate ridicată, cu un scor FICO mai mare de 550.
Ocean Credit pregătește lansări majore pentru primul semestru al acestui an, parte din viziunea lor de a simplifica viața românilor atunci când accesează un împrumut.
“Ne-am gândit să creăm un singur produs pentru toate nevoile de creditare, fie este vorba de cheltuieli de reparații, overdraft, carduri de cumpărături sau alte nevoie personale. DELFIN, va fi în România prima Linie de Credit de tip Revolving, care poate fi accesată de pe orice cont bancar”, declară Radu Ciorbă.
Majoritatea investițiilor Ocean Credit s-au concentrat pe dezvoltarea produsului Delfin, care a necesitat la rândul său dezvoltarea unei noi platforme de core banking, OC 3.0. Versiunea BETA a produsului va fi lansată în luna aprilie și va fi testată pe 1.000 de clienți fideli ai companiei.
Platforma OC 3.0. va permite ca DELFINUL să fie gestionat de către toate cardurile de salariu existente, inclusiv Revolut și Monese emise cu BIN-uri românești. Operațiunile de creditare și debitare pentru aceste carduri vor avea loc în timp real, datorită tehnologiilor MastercardSend și VisaDirect. Astfel, orice card de tip Debit se va transforma în Credit, iar utilizatorii vor câștiga în urma comisioanelor mai reduse decât în cazul cardurilor de tip Credit.
Ocean Credit plănuiește să folosească piața de capital pentru creșterea portofoliului său de credite de la aprox EUR 2 mln în prezent la EUR 5 mln până la sfârșitul anului.
„Obiectivul nostru este să ne mărim de 3 ori portofoliul de credite în acest an. Am gândit un produs care concurează cu segmentul de piața al cardurilor de cumpărături, liniilor de credit bancare de tip revolving și Overdraft-urilor. Avem o zonă de creștere mult mai largă acum, printr-un produs inovator care va simplifica radical experiența de împrumut, fiind cu un pas înainte față de orice jucător din piață. Urmărim piața de capital din România, ca pe o platformă financiară de creștere și dezvoltare, pe lângă parteneriatele strategice cu TBI, Libra Bank și o bancă din Germania. De asemenea, suntem în proces de integrare cu Iuvo, o platformă de peer-to-peer lending, unde vom lista creditele clienților noștri, începând cu luna aprilie”, a completat Radu Ciorbă.