Dupa adaugarea in portofoliul de clienti a unor nume precum Grupul Editorial Corint, Editura Litera International, elefant.ro sau Editura Diana, Entersoft Romania a ajuns sa gestioneze prin Entersoft Business Suite si Entersoft Retail fluxuri financiare si operationale in valoare de peste 20 de milioane euro anual doar in industria de editare si distributie de carte.
“Industria de publishing trece prin schimbari majore in ultimii ani, ceea ce determina editurile sa-si analizeze permanent activitatea si sa implementeze noi procese si tehnologii care sa le asigure profitabilitatea si dezvoltarea. In urma optimizarii fluxurilor financiare si operationale cu Entersoft Business Suite sau Entersoft Retail, am observat in decursul timpului o crestere cu cel putin 10-15% a afacerilor clientilor nostri, in conditiile unei piete in declin si o reducere a retururilor cu 10-12%”, spune Cristi Cozic, Country Manager al Entersoft Romania.
Pentru a face fata reducerii costurilor, scaderii cererii de carte si a migrarii continutului catre mediul digital, editurile cauta si descopera noi cai de crestere a eficientei: analize pe centre de cost si profit, canale proprii de distributie, inovatie la nivel de marketing, deschiderea canalului de vanzare online etc.
Estimata la cca 60 milioane de EUR, piata de carte din Romania este foarte departe de potential, consumul pe cap de locuitor fiind mult sub media europeana. Conform datelor publicate de Ministerul de Finante, cei mai importanti editori locali sunt Grupul Editorial Litera, Polirom, Humanitas, Art, Grupul All, Grupul Editorial Corint, Editura Curtea Veche si RAO. Primele 10 companii de publishing din tara reprezinta peste 60% din cifra de afaceri la nivel national.
Valorile aferente anului 2012 au fost raportate partial si indica in mai multe cazuri o scadere usoara a cifrei de afaceri, conforma evolutiei globale a pietei de carte, care anul trecut a inregistrat o contractie de aproximativ 2,5%.
“Ca obiective de business, principalele edituri romanesti au in vedere pentru urmatorii 2-3 ani cresterea cotei de piata, cresterea profitabilitatii, extinderea canalului de distributie si reducerea costurilor. La nivel operational sunt foarte atente la trasabilitatea costurilor cu drepturile de autor, a altor taxe specifice, a costurilor de distributie si au nevoie de multe analize pe centre de cost si profit, de fluidizarea activitatii financiar-contabile”, explica Cristi Cozic.
Entersoft Romania a inregistrat in primul semestru al acestui an o crestere cu 150% a cifrei de afaceri fata de perioada similara a anului trecut. Compania isi mentine previziunea pentru 2013, urmand a depasi la finalul acestui an o cifra de afaceri de 700.000 de euro.
In Romania, Entersoft este prezenta din 2008 si numara printre clientii sai companii precum JTI Romania, Editura Litera International, Grupul Editorial Corint, elefant.ro, Gittanos Company, Best Distribution, CaliVita, APT Resources.