De aceea producătorii, distribuitorii, furnizorii de servicii logistice, retailerii și alte companii implicate in lanțul de valoare al industriei comerțului, sunt nevoiți să-și gestioneze activitățile comune de logistică, operațiuni, achiziții, marketing și vânzări cu ajutorul tehnologiei digitale. În același timp, digitalizarea ajută companiile să-și poată implementa strategiile necesare diferențierii pe piață, inclusiv prin intermediul abordarii inovației distruprive.
Electronic Data Interchange este una dintre cele mai utilizate tehnologii digitale la nivel mondial, aceasta fiind adoptată, in urmă cu 40 de ani, inclusiv de marii jucători din domeniul comerțului, pentru transferul de documente în format electronic. În Romania, tehnologia EDI a fost rapid implementată de către marii jucători internaționali din comerțul modern, pentru a comunica în mod precis și sigur cu partenerii, in vederea fluidizării proceselor de aprovizionare și vânzare.
La rândul lor, producătorii și distribuitorii pot beneficia acum de digitalizarea colaborării cu toți partenerii, indiferent de canalul de vânzare utilizat ( comerț modern, comerț tradițional, benzinării, magazine online, etc.), marimiea și gradul de digitalizare al acestora. Astfel că, in completarea platformelor EDI au apărut platforme de tip E-Commerce pentru vânzari online de tip B2B. Indiferent de domeniul în care activează și de natura produselor comercializate, în zilele noastre, producătorii și distribuitorii se confruntă cu o serie de provocări: numar mare de produse și clienți, cantități mari de comenzi prmite pe mail, telefon, fax, etc., multiple modele de aplicare a prețurilor de vanzare, comenzi ce insumează cantități mari de produse, multiple modalități de creditare și plată, planificare complexă a livrărilor realizate din locații diferite, etc.
O platformă de vânzări online de tip B2B, trebuie sa vină atât în sprijinul clienților, cât și al agenților de vânzări. Clienții au nevoie de autonomia de a plasa comenzi de oriunde și oricând, iar agenții de vânzîri trebuie sa le poată verifica și valida în orice moment. Accesul la platformă trebuie să se realizeze în regim securizat, de pe orice terminal (inclusiv mobil) cu conexiune la internet. De asemenea, este necesar ca platforma să incorporeze functionalități avansate pentru gestionarea facilă a comenzilor, accelerarea vânzarilor prin instrumente specifice de promovare a produselor, interfață ergonomică și intuitivă, analize inteligente pentru anticiparea nevoilor clienților și luarea deciziilor ce se impun.
Pe de altă parte, conform studiilor realizate în ultimii ani, numărul achizitorilor care preferă o experiență de cumpărare exclusiv online este in creștere. Tendinta este dată de creșterea ponderii reprezentanților generației de mileniali implicați în procesul de aprovizionare. De asememena, se estimează că forța de vânzări de pe teren va fi redusă în următorii cinci ani cu pana la 50%, aceasta urmând să fie inlocuită etapizat cu responsabili comerciali de tip Key Accounts și platforme eficiente de vânzări online de tip B2B.
Fondată in 2003, Expert Software este o companie 100% românească, a cărei activitate este axată pe realizarea de produse și soluții necesare dezvoltării digitale a companiilor. Expert Supplier si MyOrder sunt platforme de ultimă generație de tip Electronic Data Interchange și E-Commerce conceputa pentru a usura transformarea digitală a procesului de colaborare în regim Business-to-Business.