Dicționarul celor mai utile Aplicații Software

09 august 2020

Le auzim adesea acronimele, știm că aduc un plus de eficiență și de productivitate companiilor, dar este important să știm ce înseamnă fiecare tip de soluție software. De aceea, Softlead a creat un dicționar al celor mai utilizate aplicații software din România.

Dicționarul celor mai utile Aplicații Software

API Management Software – Aceste aplicații le permit utilizatorilor să monitorizeze, controleze și monetizeze soluțiile software dezvoltate prin interfețe de tip API într-un mediu securizat de development.

BI – Business Intelligence – Aplicațiile de tip BI sunt sisteme informatice de identificare, extragere și analizare a datelor disponibile într-o companie, sisteme al căror scop este de a oferi un sprijin real pentru luarea de decizii de business. Principalul obiectiv pe care îl au analiștii de business sau echipele de management care folosesc astfel de sisteme BI este unul foarte pragmatic: să simplifice monitorizarea evoluției afacerii și să faciliteze analize rapide pe perioade mari de timp sau pe volume mari de date.

BPM – Business Process Management – Soluțiile BPM sunt aplicații software cu rol de modelare și de optimizare a activităților curente (în special cele repetitive) ale unei companii și a interacțiunilor umane din interiorul și cu exteriorul acestea, operând cu acestea sub forma de procese.

CLM – Contract Lifecycle Management – CML sunt soluții software ce au rolul de a gestiona eficient circuitul unui contract într-o organizație, de la momentul pre-semnării până la post-semnare.

CPM – Content Management Software – Platformele de tip CPM ajută companiile să obțină și să gestioneze acordurile de copyright ale utilizatorilor în contextul colectării, distribuirii sau vânzării datelor personale ale acestora. Aceste instrumente sunt esențiale în păstrarea normelor de tip GDPR, CCPA etc.

CRM – Customer Relationship Management – Aplicațiile software de tip CRM sunt definite ca un ansamblu de instrumente, proceduri și strategii care au în vedere menținerea unei relații bune cu fiecare client al unei companii și de a monitoriza status-ul prospecților în contextul acțiunilor de vânzări.

eCommerce – Platformele de eCommerce sunt dedicate vânzării online de produse sau servicii pentru un comerciant, având rolul de a monitoriza performanțele și de a oferi o expunere online completă a articolelor comercializate.

ERP – Enterprise Resource Planning – Este o aplicație software complexă, ce ajută companiile să planifice în mod eficient resursele, procesele și operațiunile interne printr-o platformă unică. Aplicațiile ERP includ module dedicate activității de producție, distribuție, contabilitate, financiar, stocuri, service, mentenanță, logistică sau gestiune.

HR Software – Human Resources Software - Aplicațiile dedicate gestionării resurselor umane și proceselor complementare dintr-o companie sunt soluții complete ce includ managementul procesului de recrutare, plată a salariilor, monitorizării beneficiilor, performanțelor angajaților, training-ul angajaților, dar și multe altele.

Marketplace – Platformele de tip Marketplace sunt create pentru a reuni mai mulți vânzători de produse/servicii, sub aceeași umbrelă, pentru a crește șansele de vânzare, promovare și expunere și pentru a le oferi clienților o perspectivă completă asupra competiției. Acestea includ sisteme de filtrare, ordonare și căutare avansată a produselor și sunt considerate a fi un trend în domeniul vânzărilor online.

RPA – Robotic Process Automation – Robotizarea proceselor este definită ca implementare a unei tehnologii ce le permite companiilor să înlocuiască acțiunile repetitive din anumite departamente cu activități robotizate, cu scopul de a folosi resursele umane în mod inteligent, eficient și productiv.

OCR – Optical Character Recognition – Aplicațiile de tip OCR au rolul de a recunoaște caractere sau structuri de text prin procesarea documentelor în diferite extensii (imagini scanate, poze). Informațiile de tip text extrase sunt procesate și folosite în procese de lucru interne, în rapoarte sau sunt integrate ca baze de date cu alte aplicații software.

SaaS – Software as a Service – Este acronimul folosit pentru conceptul de utilizare al unei aplicații software prin accesarea ei directă din cloud, având un model de business bazat pe o plată recurentă, de tip abonament lunar sau anual. Acest model de utilizare software este definit prin flexibilitate și implică o “închiriere” a programului software și nu achiziția acestuia.

Semnătura electronică - O semnătură digitală este o marcă de autentificare electronică, criptată pe informațiile digitale, cum ar fi mesajele de e-mail, macrocomenzile sau documentele electronice. Pentru a beneficia de o semnătură electronica, este nevoie ca beneficiarul să dețină un certificat de semnare autorizat, ce dovedește identitatea.

SFA – Sales Force Automation – Aplicațiile software de tip SFA au rolul de a automatiza activitatea de vânzări (Presales, Van Sales, Merchandising sau Marketing) desfășurate prin agenți de teren. Un program SFA are rolul de a automatiza sarcinile repetitive de la pregatirea vizitei la punctul de vânzare până la etapa de analiză și de optimizare, contribuind la creșterea eficienței și a productivității echipelor de pe teren.

WMS – Warehouse Management System - Un sistem de management al depozitelor (WMS) este o soluţie software care oferă vizibilitate asupra tuturor stocurilor unei companii   şi care gestionează efectuarea operaţiilor din lanţul de aprovizionare, de la centrul de distribuţie până la raftul magazinului.

Ai nevoie de o aplicație software personalizată? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail pe adresa [email protected]

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Bitdefender îl numește pe Emilio Roman vicepreședinte de vânzări pentru regiunea EMEA

Producătorul de soluții de securitate informatică Bitdefender l-a numit pe spaniolul Emilio Roman în poziția de vicepreședinte de vânzări pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa, unde va coordona îndeplinirea obiectivelor regionale de dezvoltare a companiei. Roman va fi responsabil de strategia de vânzări și go-to-market pentru regiunea EMEA.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

CAS CRM primeşte calificativul “foarte bun” în analiza Trovarit

CAS CRM a primit un scor de 1.85 (5 nesatisfăcător, 1 excelent) în cadrul studiului Trovarit derulat cu 650 utilizatori de soluţii CRM, situându-se pentru media pieţele la toate cele 24 criterii de analiza. Studiul “CRM în practică”, ajuns la cea de a cincea ediţie,  examinează nivelul de satisfacţie în utilizarea sistemelor CRM şi impactul acestor...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Cum adaptăm rapid un business cu ajutorul unui ERP?

În perioadele dificile, așa cum este cazul pandemiei cu COVID-19, cele mai multe dintre companii aleg să extindă liniile de business cu noi produse sau servicii complementare pentru a crește vânzările și pentru a genera profit.

Citește articolul arrow_forward