De la SaaS la IoT, într-un singur pas

28 ianuarie 2017

Apetitul pentru aplicațiile software este, cu siguranță, în continuă creștere. Există tipologii de sisteme derivate care se lansează pe piață, cele considerate tradiționale se reinventează, altele devin tot mai nișate și specializate, iar multe dintre ele se transformă din giganți tehnologici în start-up-uri, prin integrarea unor noi funcționalități, module sau conectare la sisteme hardware pentru a da naștere unor extensii inteligente.

De la SaaS la IoT, într-un singur pas

Apetitul pentru aplicațiile software este, cu siguranță, în continuă creștere. Există tipologii de sisteme derivate care se lansează pe piață, cele considerate tradiționale se reinventează, altele devin tot mai nișate și specializate, iar multe dintre ele se transformă din giganți tehnologici în start-up-uri, prin integrarea unor noi funcționalități, module sau conectare la sisteme hardware pentru a da naștere unor extensii inteligente.

Este vorba despre industria Internet of Things (IoT) sau, așa cum mai este considerată, suita de oportunități care va domina, ca trend, anii următori ai dezvoltării aplicațiilor software.

Cu peste 5o de miliarde de device-uri conectate până în anul 2020, industria IoT va avea, cu siguranță, o traiectorie bine definită în contextul unui număr tot mai mare de aplicații software și companii care își vor modela verticalele de business conform tendințelor.

Cu ajutorul infrastructurii existente și care se dezvoltă continuu, noile produse reușesc să pună în valoare caracteristici precum monitorizarea și raportarea propriei condiții în contextul mediului în care funcționează. Acest fapt construiește de la sine noi oportunități de poziționare la nivelul pieței pentru creșterea performanțelor, în special cu ajutorul algoritmilor ce au în vedere fluxul de utilizare, posibilitatea de control remote, autonomia de funcționare, capacitatea de învățare a produsului și de adaptare la mediu și la preferințele utilizatorului.

Design-ul de produs

Pentru o aplicație de tip Software as a Service (SaaS), atunci când vorbim despre design-ul de produs, includem, implicit, User Experience (UX) și User Interface (UI), acestea căpătând coordonate noi în momentul în care soft-ului se alătură device-ul, deci partea hardware.

În ecuația tehnologiilor Smart Home, apar deja senzorii, produsele conectate, precum și datele asociate acestora, cu un set definit de caracteristici, cum sunt cele descriptive, predictive, efective și de status.

Augmented Reality

Device-urile care controlează aplicațiile dedicate Smart Home sunt definite, din primul moment al creării lor, într-o constantă conexiune cu telefoanele, tabletele și device-urile inteligente, fiind prevăzute, în funcție de rolul lor, cu o utilizare bazată pe conexiune la internet sau cu o funcționare remote. Prin tehnologiile dedicate realității augmentate, acestora li se pot adăuga și alte interfețe digitale, cu rol de monitorizare sau operațional, cum ar fi ochelarii inteligenți.

Modele noi de busines

Produsele inteligente conectate construiesc, înainte și odată apărute pe piață noi segmente de business, obiceiuri de consum, nevoi sau trenduri. Așadar, este necesară gândirea unui set complet de aspecte care să integreze ca suport de funcționare noile produse, definirea caracteristicilor dedicate design-ului de produs, livrarea și împachetarea produsului ca serviciu, mentenanța, garanția sau inter-operabilitatea produsului.

SaaS-uri care se pot alinia trendului

Conform Softlead, aplicațiile software tradiționale, deja cunoscute și implementate de ani la nivelul companiilor mari și foarte mari, au început alinierea la tendințe, cele mai multe dintre ele fiind cele specifice unor industrii sau cerințe speciale (CRM, managementul angajaților, retail, medical, e-commerce, WMS, Horeca).

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward