1. Testarea internă este mai costisitoare
Cel mai mare dezavantaj al testării interne este acela că bugetele alocate sunt mult mai mari decât în cazul externalizării serviciului pentru că există costuri ascunse, care, de cele mai multe ori, nu sunt evaluate corect încă de la începutul proiectului. Printre acestea, se numără: selecția și recrutarea testerilor, training-ul, susținerea angajaților chiar și în perioadele în care nu există un grad de încărcare mare.
2. Echipele interne pot omite anumite probleme
Externalizarea serviciilor de testare înseamnă posibilitatea de a alege cea mai competentă echipă sau compania cu portofoliu reprezentativ. De asemenea, viziunea internă a echipei care a dezvoltat aplicația software poate omite în mod natural anumite scenarii sau probleme importante, ce pot afecta semnificativ calitatea proiectului. Viziunea nouă, proaspătă, asupra proiectului înseamnă creșterea șanselor de a lansa un produs funcțional, prietenos, flexibil. De cele mai multe ori, echipele interne sunt mai orientate către a livra un produs conform cerințelor, fără a mai anticipa sau analiza alte situații – cheie.
Citește și: Cum să crești cu până la 25% performanța proiectelor software dezvoltate de la zero?
3. Testerii specializați sunt expuși la o gamă largă de scenarii
Atunci când lucrezi pentru o perioadă lungă de timp la un proiect, viziunea se poate lărgi sau, dimpotrivă, se poate axa doar pe opțiunile de bază.
O companie specializată în testare software este, cu siguranță, expusă unei game extrem de variate de scenarii (în funcție de tipul proiectului, de domeniu, de capacitatea de scalabilitate, de flexibilitatea pe care trebuie să o aibă etc.).
4. Încadrarea în termene limită
Orice proiect de succes are în spate un calendar de execuție, livrare și testare înainte de lansarea propriu zisă. De cele mai multe ori, însă, calendarul nu este respectat conform planificării inițiale, fapt ce pune presiune pe echipa internă. Prin externalizarea serviciilor de testare către o companie specializată, încadrarea în termenul prevăzut se poate realiza pentru că echipa externă poate aloca resurse noi sau poate accelera anumite activități.
Cum să alegi o echipă externă de testare software?
- Verifică portofoliul și credibilitatea pe piață a echipei
- Analizează resursele interne ale echipei de testare și limitările acesteia
- Stabilește dacă ai nevoie de o companie de testare software specializată pe o anumită industrie sau pe un anumit tip de aplicație software.
- Verifică gradul de transparență și nivelul de comunicare al companiei
- Stabilește un set de indicatori de performanță pe care să îi urmăriți
Recomandarea Softlead: Better QA – o companie românească, ce oferă servicii de testare moderne la nivel internațional prin: managementul riscurilor, strategii de testare, managementul erorilor. Abordarea Better QA implică flexibilitate maximă, echipa de testeri putând fi integrată cu succes în orice tip de companie, indiferent de industrie, de tipul proiectului sau de mărimea acestuia.
Orice companie ce deține un produs software ar trebui să ia în considerare alocarea unui buget pentru testarea produsului. Integrarea testării din primele etape ale ciclului de dezvoltare software (SDLC) asupra unui produs aduce următoarele avantaje:
- O planificare atentă a testării produselor ajută la scăderea costurilor, a timpului dedicat sarcinilor repetitive și a eforturilor pentru o lansare pe piață mai rapidă;
- Testarea produsului începând cu primele etape de producție ajută la identificarea defectelor asigurând o calitate mai bună a produsului, și implicit un grad mai mare de satisfacție al consumatorilor.
- Conform unui studiu IBM, descoperirea unui defect în stadiul de implementare are procesului de software development este de șase ori mai scump decât rezolvarea unui defect descoperit în faza de design. Din acest motiv este important ca o companie să ia în considerare cât mai devreme cu putință bugetul dedicat testării de software.
Citește și: Când ar trebui să introducem în bugetele de digitalizare testarea aplicațiilor software?
Ai nevoie de o ofertă de preț pentru servicii de testare? Trimite un e-mail pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos!