Când ar trebui să introducem în bugetele de digitalizare testarea aplicațiilor software?

16 Jan 2023

Un interviu cu Better QA, companie de testare independentă care se ocupă de asigurarea calității software. 

Când ar trebui să introducem în bugetele de digitalizare testarea aplicațiilor software?

1.    Care sunt top 3 tipuri de clienți beneficiari ai serviciilor de testare și care este abordarea Better QA în raport cu aceștia?

BetterQA este o echipă de testare independentă care se ocupă de asigurarea calității software, ceea ce ne permite să oferim clienților rapoarte imparțiale asupra produselor. Astfel, să lucrezi alături de BetterQA este un Parteneriat! Echipa noastră oferă asistență constantă, feedback imparțial și se dedică în a satisface nevoile clienților. Scopul nostru este de a deveni puntea de legătură dintre development, analiști și stakeholderi. Ne concentrăm asupra proceselor pentru a obține calitatea necesară a produsului, dar și pentru prevenirea și soluționarea defectelor.

Printre clienții beneficiari ai BetterQA se numără:

YZR - DATA NORMALIZATION PLATFORM

Proiectul YZR ajută marile lanțuri de companii să-și integreze produsele într-un mediu programatic. Este utilă curățarea bazelor de date, eliminarea procesării manuale a datelor, omogenizarea surselor de date eterogene, consolidarea surselor de date, explorarea datelor nestructurate și potrivirea diferitelor baze de date.

MEDIAL - PLATFORM FOR BULK SHIPMENT

Platforma MEDIAL are drept scop îmbunătățirea eficienței transportului internațional de bunuri agricole. Medial își ajută clienții să facă legătură dintre țările cu surplus de producție și cele cu deficit de producție.

OWLETCARE & OWLET DREAM - SMART MONITORING FOR CHILDREN

Owlet creează aplicații care ajută la înțelegerea și monitorizarea calității somnului copiilor, folosind o varietate de indicatori, precum: momentul trezirii, bătăile inimii, nivelul de oxigen, și mișcările făcute de copil. Aplicația funcționează împreună cu Dream Sock: o șosetă smart cu senzor de purtare (PPG) ce colecteaza date concrete cu privire la somnul copilului.

2.     Care sunt principalele beneficii ale serviciilor de testare și cât de mult cresc calitatea produselor software?

Beneficiile serviciilor de testare cuprind o varietate de aspecte organizatorice, tehnice și financiare care trebuie luate în considerare atunci când vorbim despre îmbunătățirea calității produselor software.

Să luăm exemplul NASA - au făcut greșeli în 1998, care au cauzat pierderea orbiter-ului Marte. Eroarea a fost banală deoarece software-ul orbiter-ului a trimis toate datele în unități metrice, în timp ce inginerii au procesat aceste date ca non-metrice în limba engleză. Această eroare a cauzat o pierdere de 125 de milioane de dolari!

Serviciile de testare oferite de BetterQA aduc următoarele beneficii:

Economisește timp - Conform analizei CrossTalk „The Journal of Defense Software Engineering”, diferențele de timp pentru remedierea erorilor sau problemelor depind de faza ciclului de dezvoltare a software-ului. Poate dura de până la 150 de ori mai mult pentru a repara o eroare în producție decât pentru a remedia aceeași greșeală în etapa de proiectare a cerințelor;

Economisește bani - Bazat pe același studiu, costul relativ de corectare a erorilor a fost calculat în funcție de faza ciclului de dezvoltare a software-ului.

Crește încrederea în produs - datorită calității înalte a software-ului, încrederea în munca în curs de dezvoltare crește.

Crește nivelul de siguranță a aplicației - prin efectuarea unei serii de teste de siguranță și performanță, este posibil să se găsească locuri în care s-au făcut erori de arhitectură care nu sunt vizibile pentru utilizatorul obișnuit. Acest lucru previne scurgerile de date și crește securitatea împotriva atacurilor cibernetice.

Previne defecțiunile - Efectuarea unui proces de testare ajută la evitarea eșecurilor la economisirea lucrărilor costisitoare de reparații și întreținere pentru development-ul viitor a aplicațiilor. 

3.      În ce context ar trebui o companie să includă în buget testarea?

Toate produsele de software întâmpină probleme. Este esențială efectuarea testării produselor software pentru a diminua sau chiar elimina defectelor acestora. Testarea de software trebuie integrată pe tot procesul de dezvoltare a produsului.

Orice companie ce deține un produs software ar trebui să ia în considerare alocarea unui buget pentru testarea produsului. Integrarea testării din primele etape ale ciclului de dezvoltare software (SDLC) asupra unui produs aduce următoarele avantaje:

4.    Care sunt industriile și tipurile de proiecte ce fac parte din portofoliul Better QA?

În materie de testare software, BetterQA a demonstrat o abordare versatilă a industriilor ce necesită asigurarea calității produselor sale. În prezent, portofoliul BetterQA conține următoarele industrii: Comerț Online (E-commerce), Sănătate, Mobile Gaming, Transport, Audio Digital, Fin-Tech, și altele.

Deoarece produsele de software au devenit tot mai predominante indiferent de scopul acestora – fie că este vorba despre sănătate, transport sau domeniul agricol, BetterQA nu se limitează la o categorie de industrie.

De asemenea, proiectele din portofoliul BetterQA provin din domenii diverse aparținând industriilor menționate mai sus, însă cele mai multe informații despre proiectele companiei se pot vizualiza accesând link-ul de mai jos.

https://betterqa.co/projects/ 

5.    Cum lucrează echipa Better QA cu echipele clienților săi?

Colaborarea dintre echipa BetterQA și echipele clienților se menține strânsă pe parcursul întregii durate a proiectului. Odată cu începerea colaborării, procesul de integrare a serviciilor BetterQA de calitate și testare a produselor se desfășoară în următorii pași:

6.    Care sunt metricile de măsurare a performanțelor unui proiect de QA?

O percepție des întâlnită și greșită a testării este că aceasta constă doar în executarea testelor.

Procesul de testare include, de asemenea, planificarea testului, analizarea, proiectarea și implementarea testelor, raportarea progresului, a rezultatelor testelor și evaluarea calității unui produs. Astfel, metricile de măsurare a performanțelor unui proiect de QA sunt următoarele:

7.    Care este bugetul minim necesar pentru servicii de QA, dedicat unui proiect de dezvoltare software?

În funcție de tipul proiectului, durata, complexitatea și resursele necesare, tarifele sunt negociabile. De exemplu, avem mai multe niveluri de prețuri în funcție de durata proiectului (6, 12 sau mai mult de 18 luni) și putem explora împreună tarifele noastre bazate pe implicarea pe termen lung în programe sau parteneriate.

Suntem conștienți de competiție dar în același timp suntem conștienți și de abilitățile și beneficiile pe care compania noastră poate să le aducă.  Am luat în considerare piața EE, precum și de piața din Asia de Sud-Est și, având în vedere disponibilitatea, fiabilitatea și calitatea serviciilor pe care le oferim, tarifele noastre sunt mai mult decât corecte.

Ne dorim ca bugetul să nu fie o problemă în momentul în care începem colaborarea cu un proiect nou și ne vom adapta mereu la buget ținând cont de aspectele fiecărui proiect. Pentru mai multe detalii referitoare la bugete și proiecte, se poate vizita pagina de Clutch.

Noi suntem BetterQA, o companie de "testare software" înființată în 2018 într-o comunitate cunoscută de IT din Cluj-Napoca, Romania. În prezent, suntem în jur de 50 de angajați, majoritatea dintre noi fiind din România, precum și câțiva colegi din Ungaria.

Viziunea noastră este să ajutăm companiile să își îmbunătățească calitatea software-ului livrat la nivel mondial. Sperăm să ne punem amprenta în industria IT concentrându-ne pe o nișă precum testarea software-ului. Dorim să realizăm acest lucru prin combinarea consultanței onsite, executarea testelor offshore, instrumente și framework-uri care vor reduce numărul de defecte după lansare.

Modul nostru particular de asigurare a calității software-ului este să păstrăm aceleași resurse pe proiect atâta timp cât este necesar sau fezabil. Know-how-ul și experiența noastră, precum și relațiile cu echipa și clienții sunt de neprețuit și esențiale pentru succesul proiectelor!

Ne străduim să facem mult mai mult decât "mindless testing”. Scopul nostru este de a deveni puntea de legătură dintre development, analiști și stakeholderi. Ne concentrăm asupra proceselor pentru a obține calitatea necesară a produsului, dar și pentru prevenirea și soluționarea defectelor.

Suntem o echipă independentă de QA și nu oferim servicii de development pentru un motiv - fiind independenți, acest lucru ne permite să furnizăm rapoarte imparțiale privind starea calității către managementul produsului și stakeholderi fără a avea riscul de a trece sub covor unele dintre problemele produsului, la cererea mangerului de development.

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul
Softlead

Aplicația software Vaunt introduce modulul de evaluare gratuită a prețului apartamentelor

VAUNT, platforma de management al vânzărilor dedicată sectorului rezidențial, introduce un nou modul, Client Portal. Prin intermediul acestuia, clienții cumpărători au acces la date în timp real despre valoarea în piață a...

Citește articolul