1. Care sunt top 3 tipuri de clienți beneficiari ai serviciilor de testare și care este abordarea Better QA în raport cu aceștia?
BetterQA este o echipă de testare independentă care se ocupă de asigurarea calității software, ceea ce ne permite să oferim clienților rapoarte imparțiale asupra produselor. Astfel, să lucrezi alături de BetterQA este un Parteneriat! Echipa noastră oferă asistență constantă, feedback imparțial și se dedică în a satisface nevoile clienților. Scopul nostru este de a deveni puntea de legătură dintre development, analiști și stakeholderi. Ne concentrăm asupra proceselor pentru a obține calitatea necesară a produsului, dar și pentru prevenirea și soluționarea defectelor.
Printre clienții beneficiari ai BetterQA se numără:
YZR - DATA NORMALIZATION PLATFORM
Proiectul YZR ajută marile lanțuri de companii să-și integreze produsele într-un mediu programatic. Este utilă curățarea bazelor de date, eliminarea procesării manuale a datelor, omogenizarea surselor de date eterogene, consolidarea surselor de date, explorarea datelor nestructurate și potrivirea diferitelor baze de date.
MEDIAL - PLATFORM FOR BULK SHIPMENT
Platforma MEDIAL are drept scop îmbunătățirea eficienței transportului internațional de bunuri agricole. Medial își ajută clienții să facă legătură dintre țările cu surplus de producție și cele cu deficit de producție.
OWLETCARE & OWLET DREAM - SMART MONITORING FOR CHILDREN
Owlet creează aplicații care ajută la înțelegerea și monitorizarea calității somnului copiilor, folosind o varietate de indicatori, precum: momentul trezirii, bătăile inimii, nivelul de oxigen, și mișcările făcute de copil. Aplicația funcționează împreună cu Dream Sock: o șosetă smart cu senzor de purtare (PPG) ce colecteaza date concrete cu privire la somnul copilului.
2. Care sunt principalele beneficii ale serviciilor de testare și cât de mult cresc calitatea produselor software?
Beneficiile serviciilor de testare cuprind o varietate de aspecte organizatorice, tehnice și financiare care trebuie luate în considerare atunci când vorbim despre îmbunătățirea calității produselor software.
Să luăm exemplul NASA - au făcut greșeli în 1998, care au cauzat pierderea orbiter-ului Marte. Eroarea a fost banală deoarece software-ul orbiter-ului a trimis toate datele în unități metrice, în timp ce inginerii au procesat aceste date ca non-metrice în limba engleză. Această eroare a cauzat o pierdere de 125 de milioane de dolari!
Serviciile de testare oferite de BetterQA aduc următoarele beneficii:
Economisește timp - Conform analizei CrossTalk „The Journal of Defense Software Engineering”, diferențele de timp pentru remedierea erorilor sau problemelor depind de faza ciclului de dezvoltare a software-ului. Poate dura de până la 150 de ori mai mult pentru a repara o eroare în producție decât pentru a remedia aceeași greșeală în etapa de proiectare a cerințelor;
Economisește bani - Bazat pe același studiu, costul relativ de corectare a erorilor a fost calculat în funcție de faza ciclului de dezvoltare a software-ului.
Crește încrederea în produs - datorită calității înalte a software-ului, încrederea în munca în curs de dezvoltare crește.
Crește nivelul de siguranță a aplicației - prin efectuarea unei serii de teste de siguranță și performanță, este posibil să se găsească locuri în care s-au făcut erori de arhitectură care nu sunt vizibile pentru utilizatorul obișnuit. Acest lucru previne scurgerile de date și crește securitatea împotriva atacurilor cibernetice.
Previne defecțiunile - Efectuarea unui proces de testare ajută la evitarea eșecurilor la economisirea lucrărilor costisitoare de reparații și întreținere pentru development-ul viitor a aplicațiilor.
3. În ce context ar trebui o companie să includă în buget testarea?
Toate produsele de software întâmpină probleme. Este esențială efectuarea testării produselor software pentru a diminua sau chiar elimina defectelor acestora. Testarea de software trebuie integrată pe tot procesul de dezvoltare a produsului.
Orice companie ce deține un produs software ar trebui să ia în considerare alocarea unui buget pentru testarea produsului. Integrarea testării din primele etape ale ciclului de dezvoltare software (SDLC) asupra unui produs aduce următoarele avantaje:
- O planificare atentă a testării produselor ajută la scăderea costurilor, a timpului dedicat sarcinilor repetitive și a eforturilor pentru o lansare pe piață mai rapidă;
- Testarea produsului începând cu primele etape de producție ajută la identificarea defectelor asigurând o calitate mai bună a produsului, și implicit un grad mai mare de satisfacție al consumatorilor.
- Conform unui studiu IBM, descoperirea unui defect în stadiul de implementare are procesului de software development este de șase ori mai scump decât rezolvarea unui defect descoperit în faza de design. Din acest motiv este important ca o companie să ia în considerare cât mai devreme cu putință bugetul dedicat testării de software.
4. Care sunt industriile și tipurile de proiecte ce fac parte din portofoliul Better QA?
În materie de testare software, BetterQA a demonstrat o abordare versatilă a industriilor ce necesită asigurarea calității produselor sale. În prezent, portofoliul BetterQA conține următoarele industrii: Comerț Online (E-commerce), Sănătate, Mobile Gaming, Transport, Audio Digital, Fin-Tech, și altele.
Deoarece produsele de software au devenit tot mai predominante indiferent de scopul acestora – fie că este vorba despre sănătate, transport sau domeniul agricol, BetterQA nu se limitează la o categorie de industrie.
De asemenea, proiectele din portofoliul BetterQA provin din domenii diverse aparținând industriilor menționate mai sus, însă cele mai multe informații despre proiectele companiei se pot vizualiza accesând link-ul de mai jos.
5. Cum lucrează echipa Better QA cu echipele clienților săi?
Colaborarea dintre echipa BetterQA și echipele clienților se menține strânsă pe parcursul întregii durate a proiectului. Odată cu începerea colaborării, procesul de integrare a serviciilor BetterQA de calitate și testare a produselor se desfășoară în următorii pași:
- Pasul 1: Odată ce au fost scrise caracteristicile unei specificații anume, aceasta este supusă unei revizuiri pentru a identifica și a adresa defectele înainte de-a fi implementată; defectele găsite în etapa de documentație rezulta în economisiri substanțiale;
- Pasul 2: Scrierea de teste, fie manual sau automat, pentru acel feature se efectuează în timp ce echipa de development se ocupă de scrierea codului;
- Pasul 3: Executarea planului de testare pentru verificarea noii caracteristici implementate;
- Pasul 4: Defectele găsite urmează să fie separate în bug-uri ce necesită soluționare rapidă și bug-uri a căror soluționare este amânată până la momentul potrivit;
- Pasul 5: După soluționarea defectelor găsite, vom executa încă un plan de test pentru a verifica dacă alte caracteristici ale produsului au fost sau nu afectate de noile schimbări;
- Pasul 6: După identificarea și rezolvarea tuturor defectelor din aceasta etapa de testare a produsului, ticket-ul poate fi închis și numit drept “acceptat”, deoarece problemele identificate au fost rezolvate.
6. Care sunt metricile de măsurare a performanțelor unui proiect de QA?
O percepție des întâlnită și greșită a testării este că aceasta constă doar în executarea testelor.
Procesul de testare include, de asemenea, planificarea testului, analizarea, proiectarea și implementarea testelor, raportarea progresului, a rezultatelor testelor și evaluarea calității unui produs. Astfel, metricile de măsurare a performanțelor unui proiect de QA sunt următoarele:
- Procentul de lucru planificat realizat în pregătirea test case-ului (sau a test case-urilor planificate și implementate).
- Informații despre defect (spre exemplu, densitatea defectului, defecte găsite și corectate, rata de eșec, confirmarea rezultatelor de la test)
- Procentul de lucru planificat realizat în pregătirea mediului de testare
- Executarea test case-ului
- Test de acoperire a cerințelor - poveștile utilizatorilor, criteriul de acceptanță, riscuri sau cod.
- Finalizarea sarcinilor, alocarea și utilizarea resurselor și efortul.
- Costul testării - inclusiv costul comparativ cu beneficiul de a găsi următorul defect sau de a efectua următorul test.
7. Care este bugetul minim necesar pentru servicii de QA, dedicat unui proiect de dezvoltare software?
În funcție de tipul proiectului, durata, complexitatea și resursele necesare, tarifele sunt negociabile. De exemplu, avem mai multe niveluri de prețuri în funcție de durata proiectului (6, 12 sau mai mult de 18 luni) și putem explora împreună tarifele noastre bazate pe implicarea pe termen lung în programe sau parteneriate.
Suntem conștienți de competiție dar în același timp suntem conștienți și de abilitățile și beneficiile pe care compania noastră poate să le aducă. Am luat în considerare piața EE, precum și de piața din Asia de Sud-Est și, având în vedere disponibilitatea, fiabilitatea și calitatea serviciilor pe care le oferim, tarifele noastre sunt mai mult decât corecte.
Ne dorim ca bugetul să nu fie o problemă în momentul în care începem colaborarea cu un proiect nou și ne vom adapta mereu la buget ținând cont de aspectele fiecărui proiect. Pentru mai multe detalii referitoare la bugete și proiecte, se poate vizita pagina de Clutch.