Quality Assurance sau asigurarea calității în cazul aplicațiilor software reprezintă procesul de monitorizare al performanțelor codului și produsului IT în sine, în fiecare etapă a dezvoltării sale. De cele mai multe ori, însă, companiile care aleg să investească în crearea de la zero a unor aplicații software personalizate nevoii lor omit să aloce bugete și mai ales să ofere importanță testării produsului, atât pe parcursul dezvoltării, cât și post lansare.
Calitatea aplicațiilor software nu este o caracteristică universală, care să beneficieze de un set normat de valori, criterii și principii. Standardele de calitate sunt definite în mod personalizat și se reflectă în setul de funcționalități tehnice, parametri și factori care să asigure un nivel maxim de satisfacție al utilizatorului și al business-ului în sine.
3 situații limită în care disfuncțiile software au generat probleme importante
- În SUA, lanțul de cafenele Starbucks a fost nevoit să închidă aproximativ 60 de puncte de lucru din cauza unei probleme software a sistemului POS. În anumite cafenele, retailerii au preferat să ofere cafele gratuit, întrucât procesarea plăților nu era posibilă.
- În 2015, sistemul software al terminalului Bloomberg din Londra a eșuat, fapt ce a afectat peste 300.000 de traderi ce operau pe piețele financiare din toată lumea.
- Nissan a rechemat în fabrică peste 1 milion de mașini din cauza unei probleme software ce viza senzorul de airbag.
Un serviciu de testare avansat, care să genereze scenarii de testare multiple, adaptate unui număr important se situații, tipologii de clienți sau tendințelor din piață poate aduce îmbunătățiri semnificative aplicațiilor software prin evitarea posibilelor probleme de utilizare, securitate, performanță.
De asemenea, erorile software afectează nu doar imaginea companiilor, ci și indicatorii de business (vânzări, profitabilitate) prin: neîncadrarea în termene, livrarea unui produs final care nu este funcțional etc.
Beneficiile serviciilor de testare
- Eficientizarea și scăderea costurilor
- Îmbunătățirea experienței utilizatorului
- Creșterea gradului de securitate
- Creșterea nivelului de autoritate și de reputație
- Dezvoltarea unei aplicații software robuste.
În ce situații este recomandat un serviciu de analiză și testare?
Orice aplicație software creată de la zero, în care se fac investiții semnificative la nivelul calității codului și care are menirea de a deservi cu succes utilizatorii are nevoie de servicii de analiză și de testare QA. De asemenea, în cazul aplicațiilor software care au deja cotă de piață definită prin utilizatori recurenți și obiective de creștere, este nevoie de o echipă de testare dedicată.
În același timp, apariția pe piață a mai multor canale, tehnologii, device-uri înseamnă creșterea oportunităților de atragere a utilizatorilor, dar, în același timp, și o varietate de scenarii de testare, cunoașterea în amănunt a obiceiurilor de consum și a strategiilor de menținere a utilizatorilor activi pe o perioadă cât mai mare de timp. Toate acestea pot fi obținute doar dacă aplicația software îndeplinește cât mai multe dintre nevoile clienților.
Așadar, dacă în compania ta nu există un QA Tester sau un departament dedicat testării, nu ai o suită de tehnologii sau de device-uri pe care să efectuezi cu succes testarea aplicației, dacă nu știi cum să construiești scenarii de testare sau dacă vrei să lansezi o aplicație software pe mai multe piețe, recomandarea este să discuți cu o companie de testare software.
Recomandarea Softlead: Better QA – o companie românească, ce oferă servicii de testare moderne la nivel internațional prin: managementul riscurilor, strategii de testare, managementul erorilor. Abordarea Better QA implică flexibilitate maximă, echipa de testeri putând fi integrată cu succes în orice tip de companie, indiferent de industrie, de tipul proiectului sau de mărimea acestuia.
Aplicația ta are nevoie de servicii de testare? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail pe adresa [email protected]