De ce folosesc companiile Agile Testing?

12 septembrie 2014

În industria software, termenul agile se referă la tipologiile de management ce au rolul de a uni echipele, apelând la un set comun de principii de colaborare, flexibilitate, simplitate, transparență și de reacție la feedback-ul întregului proces de dezvoltare al unui nou proiect sau produs.

În industria software, termenul agile se referă la tipologiile de management ce au rolul de a uni echipele, apelând la un set comun de principii de colaborare, flexibilitate, simplitate, transparență și de reacție la feedback-ul întregului proces de dezvoltare al unui nou proiect sau produs. Agile Testing, în general, reprezintă testarea software pentru descoperirea problemelor (bug-uri) sau pentru îmbunătățirea performanței.

În ultimul deceniu, Agile Testing  s-a transformat dintr-o tehnică rar întâlnită în companii, într-una de tip mainstream, așa cum le-ar plăcea programatorilor să o numească, aflată în continuă creștere. Pe măsură de devenea tot mai cunoscută, testarea Agile părea să fie, de fapt, un substitut al design-ului de produs, mai ales în contextul aplicațiilor software. Cu siguranță, este vorba despre o eroare, iar specialiștii insistă de diferențele clare dintre cele două.

Avantajele Agile

Conform afirmațiilor făcute de expertul în testarea de software Scott Barber, între anii 1979 și 1985 toate companiile au început să codifice procesele de producție în cascadă, metodă folosită de către industriile de fabricație pentru zeci de ani. Într-o abordare în cascadă,  orice persoană implicată în proiect este reprezentată într-o serie de pași ce pornește de la implementarea cerințelor și până la final.


Sursa: Wikimapia

După cum se poate vedea în diagrama de mai sus, înte procesele cascadă "de proiectare" și "etapele de punere în aplicare" există "verificarea" și etapele "de întreținere". Această diviziune a atribuțiilor între dezvoltatorii de software și testerii software, precum și poziționarea lor ca entități separate, la diferite puncte de-a lungul unui ciclu de producție, este una dintre problemele fundamentale  pe care Agile dorește să le rezolve.

În testarea cu ajutorul metodei Agile, există puține aderențe rigide la cerințele de documentare conform unor itemi de verificare. Scopul, în schimb, este de a face pur și simplu ceea ce este necesar în orice moment pentru a satisface cererile unui client, înlocuind documentele cu întâlniri directe. Într-o companie Agile, toată lumea se așteptă să colaboreze îndeaproape, indiferent de rolul ocupat, pentru a atinge un singur scop: un produs software optim și performant, ce îndeplinește toate specificațiile esențiale cerute de client sau de designer.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward