Procesul de generare de lead-uri de tip B2B este definit ca fiind o prospectare activă a potențialilor clienți (leads), beneficiind cât mai mult de strategii și tactici de transformare a lead-urilor în clienți finali.
Calificarea lead-urilor și identificarea profilului clientului ideal sunt, însă, activități recurente desfășurate în cadrul departamentelor de business din companiile de IT care necesită un set amplu de resurse și costuri de achiziție semnificative în cazul în care procesele nu sunt eficientizate și evaluate permanent, pentru asigurarea randamentului.
Definirea Buyer Persona
Un flux corect de generare a lead-urilor trebuie să aibă la bază o configurare bună a profilului clientului ideal, din perspectiva fiecărui business și corelat funcționalităților, industriilor și verticalelor pe care le urmărește acesta. În caz contrar, calificarea unui lead scade și performanța încheierii procesului de vânzare devine neproductivă.
Peste 80% dintre companiile software listate în cadrul Softlead au un profil complet al end-userilor pentru fiecare soluție din portofoliu, actualizarea acestor informații fiind una dintre cele mai importante acțiuni ce poate influența procesul de validare al lead-urilor.
76% dintre achizitorii enterprise ai aplicațiilor software folosesc minim 3 canale pentru identificarea soluțiilor potrivite companiei lor. Activitatea de lead generation în variantă modernă înseamnă o abordare completă a opțiunilor de cercetare și alegere, ce poate include canale Social Media, Google, telemarketing, direct mailing, redate într-o strategie integrată.
Costurile de achiziție ale clienților, mai mici
Un lead deblocat prin Softlead poate avea un cost cuprins între 40 și 120 de euro, în funcție de tipul aplicației software și de cerințele clientului. Fiind vorba despre un lead valid, însoțit de date de contact, funcționalități, date despre companie, bugete, număr de licențe/utilizatori, departamentul de sales al vendorilor software nu mai are alte costuri suplimentare implicate în proces, până la acest punct, putând stabili un demo al aplicației și ulterior demarând procesul de ofertare și de vânzare.
Garanția de calificare
Pentru fiecare dintre lead-urile generate, Softlead asigură garanția de calificare corectă a lead-ului în raport cu intenția de achiziție a end-user-ului și cu lista de criterii furnizată de vendor, conform profilului personalizat, din platformă.
Stabilirea obiectivelor. Cele mai importante 3 obiective în procesul de lead generation
- Creșterea încasărilor
Generarea de lead-uri se află la baza procesului de vânzări din companiile de software și nu numai. Obținerea unui număr mai mare de lead-uri calificate ajută nu doar la creșterea volumului de implementări/vânzări de licențe software, ci și la crearea bazelor de date de prospecți, cold leads, adică acei potențiali clienți care intenționează să cumpere un produs sau serviciu într-un interval de timp mai mare sau care manifestă interes pentru portofoliul prezentat.
- Măsurarea notorietății și interesului pentru un produs software
În cadrul marketplace-ului Softlead, obiectivele de generare de lead-uri sunt dublate adesea de intenția companiilor software pentru evaluarea gradului de interes al clienților în ceea ce privește aplicațiile software și compania pe care o reprezintă.
- Feedback
Generarea de lead-uri poate fi privită ca o cercetare de piață la scară redusă. Prin demo-uri și prezentări, specialiștii în sales din companiile de IT pot monitoriza feedback-ul end-userilor pentru soluția prezentată.
Află mai multe despre fluxul de generare de lead-uri!
Ai întrebări referitoare la procesul de generare de lead-uri sau vrei să beneficiezi de unul dintre pachetele de promovare? Trimite un e-mail pe adresa [email protected]!