De ce ar trebui să investești în canale de Lead Generation dacă ai o aplicație software?

05 mai 2020

Procesul de vânzări dedicat aplicațiilor software întrunește un set de coordonate specifice, adaptate nu doar nevoii de implementare și pieței de soluții informatice, ci și creionării unui set de atribute care să aducă rezultate rapide și valide pentru fiecare companie în parte.  Cum poate fi crescut portofoliul de clienți și numărul implementărilor de calitate în rândul companiilor de IT?

De ce ar trebui să investești în canale de Lead Generation dacă ai o aplicație software?

Procesul de generare de lead-uri de tip B2B este definit ca fiind o prospectare activă a potențialilor clienți (leads), beneficiind cât mai mult de strategii și tactici de transformare a lead-urilor în clienți finali.

Calificarea lead-urilor și identificarea profilului clientului ideal sunt, însă, activități recurente desfășurate în cadrul departamentelor de business din companiile de IT care necesită un set amplu de resurse și costuri de achiziție semnificative în cazul în care procesele nu sunt eficientizate și evaluate permanent, pentru asigurarea randamentului.

Definirea Buyer Persona

Un flux corect de generare a lead-urilor trebuie să aibă la bază o configurare bună a profilului clientului ideal, din perspectiva fiecărui business și corelat funcționalităților, industriilor și verticalelor pe care le urmărește acesta. În caz contrar, calificarea unui lead scade și performanța încheierii procesului de vânzare devine neproductivă.  

Peste 80% dintre companiile software listate în cadrul Softlead au un profil complet al end-userilor pentru fiecare soluție din portofoliu, actualizarea acestor informații fiind una dintre cele mai importante acțiuni ce poate influența procesul de validare al lead-urilor.

76% dintre achizitorii enterprise ai aplicațiilor software folosesc minim 3 canale pentru identificarea soluțiilor potrivite companiei lor. Activitatea de lead generation în variantă modernă înseamnă o abordare completă a opțiunilor de cercetare și alegere, ce poate include canale Social Media, Google, telemarketing, direct mailing, redate într-o strategie integrată.

Costurile de achiziție ale clienților, mai mici

Un lead deblocat prin Softlead poate avea un cost cuprins între 40 și 120 de euro, în funcție de tipul aplicației software și de cerințele clientului. Fiind vorba despre un lead valid, însoțit de date de contact, funcționalități, date despre companie, bugete, număr de licențe/utilizatori, departamentul de sales al vendorilor software nu mai are alte costuri suplimentare implicate în proces, până la acest punct, putând stabili un demo al aplicației și ulterior demarând procesul de ofertare și de vânzare.

Garanția de calificare

Pentru fiecare dintre lead-urile generate, Softlead asigură garanția de calificare corectă a lead-ului în raport cu intenția de achiziție a end-user-ului și cu lista de criterii furnizată de vendor, conform profilului personalizat, din platformă. 

Stabilirea obiectivelor. Cele mai importante 3 obiective în procesul de lead generation

  • Creșterea încasărilor

Generarea de lead-uri se află la baza procesului de vânzări din companiile de software și nu numai. Obținerea unui număr mai mare de lead-uri calificate ajută nu doar la creșterea volumului de implementări/vânzări de licențe software, ci și la crearea bazelor de date de prospecți, cold leads, adică acei potențiali clienți care intenționează să cumpere un produs sau serviciu într-un interval de timp mai mare sau care manifestă interes pentru portofoliul prezentat.  

  • Măsurarea notorietății și interesului pentru un produs software

În cadrul marketplace-ului Softlead, obiectivele de generare de lead-uri sunt dublate adesea de intenția companiilor software pentru evaluarea gradului de interes al clienților în ceea ce privește aplicațiile software și compania pe care o reprezintă.

  • Feedback

Generarea de lead-uri poate fi privită ca o cercetare de piață la scară redusă. Prin demo-uri și prezentări, specialiștii în sales din companiile de IT pot monitoriza feedback-ul end-userilor pentru soluția prezentată.

Află mai multe despre fluxul de generare de lead-uri

Ai întrebări referitoare la procesul de generare de lead-uri sau vrei să beneficiezi de unul dintre pachetele de promovare? Trimite un e-mail pe adresa [email protected]!

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Producătorul jeleurilor Haribo anunță probleme în producție cauzate de o implementare software

O lume întreagă a copiilor și adulților cunoaște gusturile, culorile și textura dulciurilor Haribo, producătorul german fiind un reper al industriei de profil la nivel global. Iată cum a afectat o aplicație software un întreg sistem de producție, transformând un obiectiv de creștere a performanțelor într-un eșec, din care compania și-a revenit cu greu....

Citește articolul arrow_forward
Softlead

SAP Business One 10. Lista completă a noilor funcţionalităţi

SAP Business One 10, cea mai nouă versiune a suitei de management SAP pentru companiile mari şi mijlocii, este acum disponibilă atât pentru upgrade cât şi pentru proiecte noi. SAP aduce constant îmbunătățiri soluţiilor de business, însă, în cazul SAP Business One versiunea 10, saltul este mai mare decât de obicei. ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Cum adaptăm rapid un business cu ajutorul unui ERP?

În perioadele dificile, așa cum este cazul pandemiei cu COVID-19, cele mai multe dintre companii aleg să extindă liniile de business cu noi produse sau servicii complementare pentru a crește vânzările și pentru a genera profit.

Citește articolul arrow_forward