Aplicațiile software dedicate instituțiilor de tip CAR (Case de Ajutor Reciproc) sunt instrumente digitale cu rol de automatizare și eficientizare a fluxurilor de împrumut, precum și de gestiune facilă a contribuțiilor și membrilor.
Din punct de vedere juridic, C.A.R.-urile sunt înființate pe baza O.G. 26/2000 privind asociațiile și fundațiile, cu modificările ulterioare. C.A.R.-urile se înscriu obligatoriu în Registrul de evidență al BNR.
În anul 2022, potrivit statisticilor BNR, în România erau înregistrate peste 2500 de CAR-uri. Creșterea numărului de instituții a venit ca un răspuns la nevoia indicată în piața de consum, iar pentru a putea gestiona eficient și în mod facil sistemul de împrumut, digitalizarea a devenit o prioritate pentru cele mai multe dintre CAR-uri.
Conform statisticilor BCR, în 2021, 56% din totalul creditelor de nevoi personale au fost acordate 100% digital, ceea ce înseamnă că digitalizarea accelerată a crescut încrederea clienților în bănci și a contribuit semnificativ în interacțiunile dintre aceștia.
În al doilea trimestru al anului 2022, potrivit BNR, instituțiile de credit au indicat o creștere a cererii de credite din partea companiilor nefinanciare la nivel agregat (16 la sută procent net). Pe segmentul corporațiilor, cererea de credite a crescut, mai ales pentru împrumuturile pe termen scurt (25 la sută procent net), dar și pentru cele pe termen lung (12 la sută procent net). Similar, la nivelul IMM, cererea de credite a înregistrat o creștere robustă, pentru ambele maturități luate în calcul (24 la sută procent net pentru împrumuturile pe termen scurt și 21 la sută procent net pentru împrumuturile pe termen lung). Pentru T3 2022, peste 95 la sută dintre băncile respondente anticipează o menținere constantă a cererii de credite, atât la nivel agregat, cât și pe segmentele de corporații și IMM, indiferent de maturitate
De asemenea, conform cererilor de ofertă primite prin Softlead, în 2022 cererea pentru digitalizarea instituțiilor financiare nebancare s-a dublat.
Funcționalități tehnice software pentru CAR
- Gestionarea membrilor
- Administrarea fondului social
- Administrarea contribuțiilor individuale
- Conturează procesul de aplicare pentru un credit online
- Oferă un serviciu de tip Know Your Customer (KYC) - ce reprezintă o procedură obligatorie conform normelor BNR, prin care se verifică identitatea clientului care aplică pentru un credit (apel video, încărcarea unei fotografii, etc)
- Ajută la semnarea documentelor online – prin semnătură calificată sau avansată
- Facilitează menținerea relațiilor cu clienții
- Ajută la administrarea produselor de creditare
- Gestionarea fluxului de aplicare pentru obținerea împrumuturilor, alături de giranți
- Managementul plății ratelor
- Integrare cu procesatori de plăți pentru plata ratelor prin card
- Managementul documentelor
- Analize și rapoarte (centralizator încasări, restanțe – contribuabili/împrumutați, număr membrii, evidențe contabile etc.).
Cât costă o soluție software dedicată unui CAR?
Costurile de digitalizare ale unui CAR prin soluții software de tip SaaS pornesc de la 350 Euro + TVA/lună, valoarea investiției fiind, de cele mai multe ori, direct proporțională cu mărimea companiei și cu obiectivele sale de creștere.
Citește și: Digitalizarea IFN-urilor. De unde începe și care sunt costurile asociate?Ai nevoie de o aplicație software potrivită CAR-ului pe care îl administrezi? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos.