De 9 x SaaS. Principii dedicate industriei software

18 apr. 2017 18 apr. 2017

În cele mai multe dintre analizele comparative de business, ce vizează activitatea companiilor de software comparativ cu alte industrii, primele enumerate evidențiază trenduri, curbe de sezonalitate și principii de creștere personalizate, ce nu sunt adesea întâlnite în alte situații.

De 9 x SaaS.  Principii dedicate industriei software

În cele mai multe dintre analizele comparative de business, ce vizează activitatea companiilor de software comparativ cu alte industrii, primele enumerate evidențiază trenduri, curbe de sezonalitate și principii de creștere personalizate, ce nu sunt adesea întâlnite în alte situații.

Companiile care dezvoltă produse software ce au ca model de business procesele de vânzare Software as a Service (SaaS) își concentrează activitatea și rezultatele în jurul achiziției de consumatori mai mult decât o fac alte industrii. Motivația este dată de costul de achiziție al unui utilizator, superior celui al unui consumator al produselor sau serviciilor de larg consum, precum și faptul că strategiile de creștere a notorietății nu sunt la fel de eficiente pentru această gamă de produse.

  1. De aceea, metricile care definesc gradul de satisfacție a unui client sunt esențiale, ca parte a proceselor de marketing și de vânzări.
  2. Cele mai importante astfel de metrici, pe care le iau în considerare companiile de software sunt date de: numărul de vizitatori ai site-ului unde sunt prezentate aplicațiile din portofoliu, numărul de lead-uri generate pentru demo-uri sau pentru instalările propriu-zise, precum și numărul contractelor semnate pentru implementări. De asemenea, stabilirea corectă a unei rate de conversie face parte din strategia curentă și dinamică a fiecărei companii producătoare de aplicații software.
  3. Cele mai multe dintre companii aleg să investească bugete semnificative în achiziția unui portofoliu important de consumatori în defavoarea strategiilor și tacticilor de creștere rapidă, în timp ce unele branduri neglijează masiv interesul acordat satisfacției utilizatorului, fiind vorba despre un domeniu ce nu implică o comunicare cu efecte emoționale.
  4. Conform unui studiu publicat de DigitalMediaStream.co.uk, anul trecut, mai mult de 50% dintre companiile care dezvoltă aplicații Software as a Service au crescut bugetele dedicate achiziției și păstrării portofoliului de clienți.
  5. În general, o companie medie care dezvoltă soluții SaaS generează 16% din veniturile anuale totale doar din strategii de upselling către utilizatorii deja existenți.
  6. Companiile cu o cifră de afaceri foarte mare (peste 75 de milioane de dolari pe an) alocă, în medie, un buget de 2.5 ori mai mare decât cele mici și medii pentru activitățile de upselling (28% versus 11%).
  7. Una dintre cele mai utile formule folosite în contextul calculului costului de achiziție a unui utilizator este dată de suma bugetelor alocate activităților de marketing și de vânzări / numărului de clienți noi. Una dintre problemele notabile ale acestei formule este dată de costurile pe care o companie le are cu resursele umane implicate în aceste procese, precum și asocierea costurilor operaționale.
  8. Durata medie a contractelor semnate de companiile ce au în portofoliu aplicații Software as a Service este de 1.3 ani, cu un termen de plată de 7 luni în avans în 2016. Conform unei comparații cu anul anterior, durata medie a contractelor a scăzut de la 1.5 la 1.3 ani, iar termenele de plată au crescut cu o lună.
  9. În medie, companiile care dezvoltă aplicații software de tip SaaS alocă 6 ore pentru a defini strategiile de cost pentru fiecare soluție în parte.

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!