Cum sunt luate deciziile de cumpărare atunci când facem achiziții online?

24 Aug 2020

Optimized, agenție românească specializată în campanii PPC (Pay-Per-Click) pentru e-commerce, prezintă particularitățile prin care consumatorii ajung să ia decizii de achiziție și nu numai pe internet. Deși decizia de cumpărare este un proces complex, există un interval între conștientizarea nevoii pentru un anumit produs și momentul achiziției propriu-zise.

Cum sunt luate deciziile de cumpărare atunci când facem achiziții online?

Optimized precizează că între „nevoie” și „achiziție” este un proces amplu de-a lungul căruia consumatorii sunt într-o stare continuă de explorare și evaluare a opțiunilor. Analiza despre obiceiurile de consum online a fost realizată de Google pe baza datelor din Trends. În fiecare zi sunt realizate miliarde de căutări, iar 15% dintre acestea sunt noi.

O caracteristică importantă în procesul de achiziție este că oamenii folosesc diverși termeni adiționali pentru căutare, cum ar fi „cel mai ieftin telefon”, „cel mai performant laptop” sau „cea mai bună mașină electrică”. Acești termeni sunt cunoscuți în industrie drept „search modifiers”. În ultimii 15 ani a fost înregistrat un declin considerabil pentru „ieftin”, dar și o creștere accelerată pentru „bun” sau „performant”.

Cei mai populari astfel de termeni, la nivel global, sunt: „idei”, „bun”, „diferențe între [...]”, „ieftin”, „oferte”, „review” și „coduri reducere”.

Ce spune despre consumatori fiecare termen de căutare adăugat produsului respectiv?

Prejudecățile care caracterizează comportamentul consumatorilor înainte de achiziție

Pe cât de complex este procesul care duce la o achiziție, consumatorii apelează la o serie de prejudecăți cognitive care pot influența decisiv alegerea finală. Asta pentru că orice achiziție, indiferent dacă e offline sau online, e decisă pe considerente emoționale sau raționale. Astfel de prejudecăți au impact atât în cazul produselor scumpe, cât și în cazul celor ieftine.

Cele 6 prejudecăți care pot crește rata de interes și achiziție

Pe structura acestor șase prejudecăți, în analiza realizată de Google, a fost creat un brand fictiv: Gem Mobile, al cărui scop a fost de a descoperi cât de mult poate câștiga o entitate complet necunoscută, dacă reușește să atingă toate prejudecățile cognitive identificate. Experimentul a dus la câteva descoperiri interesante. Brandul fictiv a reușit să ia 50% din preferințe în detrimentul brandului preferat. Însă, chiar și cu aceste avantaje, jumătate din cumpărători au refuzat Gem Mobile și au optat pentru brandul preferat, cu toate că acesta prezenta o ofertă mai puțin atractivă.

Singura categorie unde cumpărătorii au fost reticenți la schimbare a fost brandul fictiv de cereale pentru mic dejun, Honey C’s. Doar un sfert au dorit să schimbe produsul preferat în favoarea celui fictiv, chiar dacă acesta din urmă a avut o serie de avantaje.

Optimized prezintă și câteva sfaturi în ceea ce privește mecanismele prin care brandurile pot avea succes. Înainte de toate, trebuie să identifice consumatorii care sunt în faza de evaluare. Apoi, să se asigure că mesajele se pliază pe nevoile consumatorilor aflați în stadiul de evaluare și conțin prejudecăți cognitive relevante. Totodată, concentrarea trebuie să fie pe a furniza o experiență cât mai bună utilizatorului. Nu în ultimul rând, trebuie folosite tactici precum retargetarea și crearea de mesaje specifice pentru cei care abandonează coșul. Analiza completă este disponibilă pe site-ul Optimized.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Ce este tehnologia Text-to-Speech și de ce este importantă?

Comunicarea digitală are un rol important în cadrul business-urilor, astfel că tehnologia Text-to-Speech (TTS) devine un instrument valoros. Această tehnologie inovatoare nu schimbă doar modul în care percepem comunicarea, ci ne...

Citește articolul