Companiile aflate în plină dezvoltare își extind tot mai mult și gama aplicațiilor software potrivite. Fie că optează pentru soluții software integrate (ERP – Enterprise Resource Planning), fie că lucrează cu mai multe aplicații care comunică între ele, companiile de distribuție operează cu un set amplu de segmente și activități specifice lanțului de inventariere, aprovizionare, achiziții, depozitare și multe altele. Este important de înțeles, însă, că toate acestea trebuie să fie corelate, integrate, din perspectiva comunicării datelor și accesului la rapoarte, estimări, monitorizări.
66% din firme se așteaptă să vadă o creștere a productivității și a vitezei în urma implementării soluțiilor destinate industriei de distribuție
Principalele funcționalități ale aplicațiilor software de distribuție:
- Modul de planificare a operațiunilor și activităților
- Modul avansat de vânzări (planificare, obiective, încasări, management clienți, gestionare prospecți)
- Modul avansat de management al comenzilor (gestionarea stocurilor, alerte de stoc, înlocuitori de produse disponibili, management furnizori, verificarea comenzilor duplicat, monitorizarea comenzilor pierdute, managementul întârzierilor etc).
- Modul estimări de venituri, recurență a încasărilor, top clienți plătitori
- Managementul inventarului
- Managementul achizițiilor (gestionarea adaosului comercial în funcție de furnizor, managementul prețurilor, estimări)
- Managementul locației – urmărirea locațiilor vehiculelor și a termenelor de livrare în timp real, optimizarea rutelor în funcție de trafic și vreme și realizarea unui program benefic
- Rapoarte și statistici.
Gestionarea unei companii de logistică sau de distribuție într-o eră a vitezei necesită un proces de digitalizare și automatizare aprofundat pentru a ține pasul cu progresele. Peste 50% dintre firmele din domeniu sunt convinse că dezvoltările tehnologice au un impact puternic. Care sunt avantajele și funcționalitățile aplicațiilor software dedicate și care sunt costurile de implementare?
În primul rând, industria de logistică sau de distribuție evoluează datorită tehnologiei “Big Data”. Procesarea datelor din cadrul lanțurilor de aprovizionare reprezintă un punct important și vizează luarea deciziilor strategice și tactice cu scopul de a îmbunătăți veniturile, de a crește economiile și de a perfecționa experiența clienților. Potrivit Gartner, conceptul de “Big Data” conturează date veridice în volum, viteză și varietate mare, fapt ce necesită noi metode de procesare.
În al doilea rând, digitalizând fluxurile de lucru logistice și ale lanțului de aprovizionare, se va asigura automatizarea operațiunilor, sporirea satisfacției clienților prin hiper-personalizare și a productivității afacerii. Acestea sunt doar câteva dintre avantajele cheie ale transformării afacerii, dar pe deasupra, este nevoie și de experți potriviți pentru a analiza, interpreta și înțelege ce semnifică datele respectivă pentru procesul de logistică sau distribuție.
Care sunt avantajele implementării unei soluții software de management a fluxurilor de distribuție?
- Optimizare – îmbunătățirea serviciilor, termenelor de livrare, utilizarea resurselor și acoperirea geografică prin utilizarea datelor predictive în timp real
- Reputație - creșterea încrederii partenerilor și furnizorilor prin livrarea la timp și în normele de siguranță/calitate promise
- Comercializare – punctele de contact cu clienții oferă informații valoroase despre tiparul consumatorului și despre produs
- Flexibilitate – consolidează încărcăturile cu ușurință și depășește blocajele și restricțiile de capacitate, lipsa resurselor și modificările
- Integrare – soluțiile actuale pot fi perfect adaptate la majoritatea proceselor de fabricație și distribuție, oferind acces la informații actualizate pe piață
- Conexiune – întărește rețeaua de transport și distribuție prin analizarea informațiilor din fluxul de mărfuri, de la recepție până la livrare, indiferent de numărul depozitelor
- Automatizare – asigură colectarea automată a informațiilor, date precum demografia, vremea și traficul.
Care sunt industriile care au nevoie de aplicații software dedicate managementului distribuției?
Industriile care operează în mod activ și recurent cu activități de aprovizionare, depozitare, vânzare sau gestionare a furnizorilor, importuri sau transport au nevoie de aplicații software dedicate distribuției sau de soluții ERP pentru distribuție. Cu ajutorul acestuia, poate fi urmărită și îmbunătățită trasabilitatea și performanța liniilor de business, oferind un plus de vizibilitate nivelului de management pentru a evalua oportunități, a crește productivitatea sau a automatiza noi fluxuri interne.
Astfel, industriile în care există aplicabilitate maximă a aplicațiilor software de tip ERP pentru distribuție includ: producție, transporturi, medical/farmaceutic, construcții, retail.
Citește și: Cum să crești profitabilitatea unei companii de distribuție/logistică?
Ai nevoie de o aplicație software pentru gestionarea distribuției din compania ta? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail pe adresa [email protected]