Generarea automatizată a lead-urilor este un instrument des întâlnit în vânzări și în departamentele de marketing actuale ale companiilor. Social Media a înțeles importanța lui și a introdus prin canalele sale modalități de generare a lead-urilor, contribuind la acest trend ascendent. Același trend este urmat și de către Softlead, prin intermediul propriului canal.
Social Media reprezintă noua metodă alternativă de marketing pentru serviciile și produsele companiilor. La o analiză detaliată privind folosirea de către specialiștii în marketing a unor platforme precum Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram sau Pinterest, în scopul construirii unui brand de încredere, promovării beneficiilor pe care acesta le oferă și colectării de date, Social Media reprezintă o modalitate eficientă prin care se pot genera lead-uri. Cele mai bune exemple în acest sens, care dețin un mijloc direct de producere a lead-urilor, sunt Facebook și SlideShare – platformă deținută în prezent de către LinkedIn. Astfel, Facebook a anunțat recent lansarea unor noi tipuri de anunțuri – acelea de tip Lead Generation Ads în Facebook Ads, iar SlideShare a introdus Lead Generation on SlideShare, prin programul LeadShare.
În ceea ce privește experiența Softlead, aceasta reprezintă prima platformă integrată de tip marketplace, care comercializează soluții software, generează lead-uri și promovează suite de aplicații informatice. Modalitatea prin care Softlead generează lead-uri are la bază un modul de colectare a datelor și solicitărilor de aplicații dedicat, accesibil în cadrul platformei. Mijloacele prin care se realizează acest modul sunt formularele de colectare a datelor de tip B2B, vizualurile dedicate și crearea unei conexiuni între furnizorul de soluții software și compania interesată.
Care sunt cele mai importante obiective ale unei strategii eficiente de generare de lead-uri ? (Conform studiului realizat de Ascend 2, 2015 Lead Generation Trends Survey)
- Îmbunătățirea calității lead-urilor (70%)
- Creșterea câștigurilor din vânzări (58%)
- Creșterea numărului de lead-uri (54%)
- Îmbunătățirea metodelor de măsurare a ROI (25%)
- Îmbunătățirea segmentului de vânzări/marketing (21%)
- Îmbunătățirea acurateții datelor despre lead-uri (15%)
- Îmbunătățirea analizei datelor despre lead-uri (11%)
- Îmbunătățirea segmentării datelor despre lead-uri (10%)
Pentru a ajunge la realizarea acestor obiective, Email Marketing Tips Blog, a listat 15 modalități prin care Social Media poate genera lead-uri, majoritatea fiind corelate cu tehnicile folosite de către platforma Softlead. Printre cele mai importante:
- Eficientizarea timpului
În cadrul platformei Softlead, formularul de lead are rolul de a identifica nevoile și obiectivele clientului – ce tip de aplicație și-ar dori, ce nevoi ar avea în funcție de compania sa, buget alocat, număr de angajați etc.
- Conținut
Crearea și promovarea conținutului de calitate prin intermediul campaniilor de E-mail Marketing, paginilor web sau a landing page-urilor, a strategiilor de creare a conținutului unic, a acțiunilor de optimizare pentru motoarele de căutare, prin plata per click sau prin ad-uri.
- Plată per lead generat
- Promovarea integrată prin acțiuni dedicate fiecărui canal vizat
Conform studiului de mai sus, 17% dintre companii aleg ca aceste strategii de marketing integrat cu rol în creșterea numărului de lead-uri și de vânzări să fie implementate inhouse, în interiorul departamentelor proprii de marketing, în timp ce 83% lucrează cu agenții sau cu specialiști externi.
La o analiză generală a acestui trend, se poate observa cum generarea de lead-uri duce către automatizarea fluxului de lucru în departamentele de marketing și de vânzări din cadrul companiilor. Cu siguranță, însă, se poate vorbi despre un trend ascendent al proceselor de generare a lead-urilor, lansat prin canalele Social Media și continuat prin acțiuni ale platformelor specializate. Cu siguranță, însă, aspectul cel mai important este acela al monitorizării și evaluării campaniilor de marketing/sales și stabilirea unor metrici în raport cu obiectivele fiecărui departament și ale industriei din care face parte compania. Printre cei mai cunoscuți astfel de indicatori ai acțiunii finale, se regăsesc:
- Calitatea lead-urilor generate
- ROI
- Costul per lead
- Rata de finalizare prin vânzări a unui proces de generare a lead-urilor
- Costul per client achiziționat
- Media vânzărilor