O prezentare de succes a unei aplicații software pornește de la potrivirea nevoilor, respectiv obiectivelor celor două entități implicate: clientul beneficiar (achizitorul) și compania software (vânzătorul).
Deși ar putea părea că pregătirea unei demonstrații trebuie să îi aparțină în exclusivitate vânzătorului, există câteva elemente esențiale care pot aduce plus valoare interacțiunii și întregii prezentări, pe care trebuie să le urmeze compania care va implementa soluția software.
Din perspectiva achizitorului, pregătirea unui software demo are două etape: definirea așteptărilor în interiorul echipei și construirea unui plan concret de direcții și întrebări ce vor fi abordate în cadrul demo-ului propriu-zis.
Iată câteva recomandări utile pentru achizitorii software
- Participanții la demo trebuie să fie persoane cu rol decizional și utilizatorii de facto ai aplicației software.
Un demo de succes este acela la care este prezentă o echipă ce poate privi din unghiuri diferite aplicația și achiziția software. Mai exact, în funcție de dimensiunea companiei, pot fi persoane din top sau middle management, dar și utilizatorii care vor interacționa constant cu aplicația. Aceștia pot formula cele mai utile argumente pro și contra și pot lansa probleme, provocări sau oportunități concrete, desprinse din activitatea de zi cu zi a companiei.
- Elaborează problemele de business pe care te aștepți ca aplicația software să le rezolve.
O implementare software de succes înseamnă rezolvarea unei probleme de business. Așadar, în tot procesul de analiză al potențialilor parteneri/furnizori, este indicat să existe o raportare constantă la problemele de business existente, cum ar fi: scăderea eficienței/productivității, lipsa datelor, incapacitatea de stocare a informațiilor etc.
- Construiește o listă cu întrebări specifice industriei tale și nevoilor de business.
- Stabilește 5 caracteristici de bază pe care soluția software trebuie să le îndeplinească.
De exemplu, cei mai mulți utilizatori consideră că soluția software aleasă trebuie să fie user-friendly, intuitivă, eficientă, iar pașii executați de utilizator să urmeze un curs natural și logic în raport cu activitatea din departament/companie.
- Stabilește gradul de flexibilitate al aplicației și al serviciilor complementare de care ai neapărată nevoie.
În cazul în care soluția aleasă necesită personalizări prin dezvoltare software ulterioară sau dacă vizezi una sau mai multe integrări cu alte aplicații existente, este important să discuți aceste aspecte cu furnizorii IT. De asemenea, dacă ai nevoie de servicii de consultanță, audit, back-up pe toată perioada implementării, stabilește alături de compania IT în ce măsură există disponibilitate imediată pentru ca aceste servicii să fie livrate unitar cu fluxul de implementare propriu-zisă al soluției software.
- Construiește o fișă de evaluare conform cerințelor, obiectivelor și așteptărilor proprii
Odată stabilite criteriile de evaluare, este recomandat ca acestea să fie aplicate pentru fiecare demo în parte, pentru ca decizia finală să fie una obiectivă. De asemenea, fișele de evaluare pot fi analizate de toată echipa care este direct implicată în procesul decizional, respectiv de achiziție software.
- Creează o listă de AȘA NU!
Ai mai avut implementări software anterioare? Învață din fiecare experiență și creează un set de aspecte (de ordin tehnic, specifice produsului, ce vizează interacțiunea/comunicarea cu furnizorii) pe care nu ai mai vrea să le întâmpini în noul proces de achiziție.
Ai în plan o achiziție software și vrei să compari mai multe oferte? Completează formularul de mai jos sau trimite solicitarea ta pe adresa [email protected]