25% din cheltuielile companiilor care activează în aceste domenii sunt direcționate către managementul inventarului, ceea ce face ca procesul în sine să fie considerat unul extrem de important.
Pentru că fiecare companie are propriul său ADN Digital și pentru că nu există două organizații identice, este esențial ca strategia de inventariere să fie făcută în funcție de specificul domeniului, tipul companiei (număr de angajați, cifră de afaceri, stocuri gestionate, flux de intermediere a stocurilor etc.).
Sunt trei sisteme principale de gestionare a inventarului: manual, periodic și perpetuu. Sistemele perpetue sunt considerate a fi cele mai complexe și exacte, în timp ce metoda manuală este cea mai puțin recomandată. Din păcate, la nivel global, 46% dintre companiile mici și mijlocii nu folosesc niciun sistem de monitorizare a stocurilor și nici metoda manuală.
Aplicațiile software dedicate gestionării stocurilor oferă beneficii multiple de management al materialelor, fluxurilor de bunuri la nivel intern, dar și în sfera lanțului global de aprovizionare. Prin integrarea cu modulele software dedicate gestiunii depozitelor (Warehouse Management Solutions), companiile au acces în timp real la date transparente și clare despre nivelul stocurilor, putând fi anticipate comenzi, nevoi, planuri de reaprovizionare, ceea ce se reflectă în satisfacția clienților și în dezvoltarea liniei de business.
Creșterea comerțului electronic deschide noi perspective pentru digitalizarea inventarierii și pentru managementul stocurilor. Conform GPeC, comerțul online românesc va crește cu aproximativ 10% în 2022, ceea ce înseamnă că magazinele online trebuie să fie pregătite să răspundă nevoilor clienților și să poată oferi servicii de calitate pe tot parcursul procesului de achiziție.
9 beneficii de bază ale unei soluții software de management a stocurilor:
- Transparența inventarului.
- Eliminarea erorilor umane. Gestionarea manuală a stocurilor este consumatoare de timp și devine o provocare pentru cei mai mulți dintre angajați. De aceea, implementarea unei aplicații software care să automatizeze introducerea datelor, urmărirea volumelor și operarea stocurilor poate elimina erorile umane și poate reduce eforturile repetitive, energia și cheltuielile multiple asociate.
- Eficientizarea timpului și resurselor financiare prin automatizare.
- Capacitatea de planificare a lanțului de aprovizionare.
- Access la date în timp real.
- Predictibilitatea stocurilor.
- Posibilitatea integrării/sincronizării cu alte sisteme software complementare.
38% dintre comercianți planifică să crească vânzările prin integrarea cu marketplace-uri precum Amanzon sau eBay.
- Creșterea nivelului de satisfacție al clienților și al partenerilor/furnizorilor.
- Creșterea profitabilității.
Conform BusinessWire, la nivel global, comercianții pierd anual sume de bani considerabile (1.75 trilioane de dolari) din cauza problemelor cauzate de stocuri.
Cum se pot folosi cu succes aplicațiile software de inventariere a stocurilor?
În primul rând, este esențial să fie definit un flux de comunicare al inventarului cu toate activitățile de producție, gestiune, depozitare, livrare. În funcție de gradul de digitalizare al acestora, de aplicațiile software deja implementate și utilizate, dar și de obiectivele de business, este nevoie de trasarea funcționalităților tehnice la care să răspundă soluțiile tehnice alese. În cele mai multe dintre cazuri, gestionarea digitalizată a stocurilor se face cu ajutorul unui device dedicat scanării digitale (de exemplu: scanarea unui cod de bare sau a unui cod QR).
De asemenea, alegerea aplicației software trebuie să implice un set de caracteristici: să fie prietenoasă, intuitivă, să simplifice procesele operaționale și să aibă capacitatea de a ține evidența produselor din stoc, pe tot parcursul interacțiunii cu acesta, de la intrarea lor în sistemul de gestiune până la vânzarea propriu-zisă.
Ai nevoie de un demo sau o oferă pentru o aplicație software dedicate inventarierii stocurilor? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail pe adresa [email protected]