Estimare GPeC: Comerțul online românesc va crește cu aprox. 10% în 2022

13 Sep 2022

GPeC a monitorizat îndeaproape evoluția comerțului online românesc pe parcursul anului 2022, consultând constant principalii jucători din domeniu: magazine online, companii de curierat, procesatori de plăți, platforme de e-commerce și companii de tehnologie.

Estimare GPeC: Comerțul online românesc va crește cu aprox. 10% în 2022

Potrivit informațiilor centralizate de GPeC, sectorul de e-commerce românesc ar putea crește cu aprox. 10% în 2022 comparativ cu 2021 în ceea ce privește numărul de comenzi livrate de magazinele online către consumatorii finali.

De 17 ani, GPeC promovează sectorul e-commerce din România adunând în jurul său cea mai mare comunitate de magazine online și organizând principalele evenimente de comerț online și digital marketing din țară.

Potrivit reprezentanților companiilor de curierat, imediat după izbucnirea războiului din Ucraina, comerțul online a cunoscut un recul care s-a întins pe o perioadă de câteva săptămâni. Astfel, numărul de comenzi al magazinelor online a scăzut cu până la 40% pe fondul situației de incertitudine generate de război. De asemenea, traficul înregistrat pe site-urile de e-commerce a scăzut semnificativ în primele zile de după declanșarea războiului, atenția publică fiind îndreptată spre sursele media de informare cu privire la situația din Ucraina.

După șocul resimțit în luna martie, trend-ul ascendent din e-commerce a revenit, iar la finalul lunii Mai 2022, numărul de comenzi livrate de magazinele online se apropia de nivelul înregistrat în Mai 2021. Începând cu luna iulie, la nivel macro al pieței, se înregistrează constant depășiri ale volumelor din aceeași perioadă a anului trecut, iar așteptările sunt mai mari pentru ultimul trimestru al anului – de regulă, cel care aduce volume mari de vânzări magazinelor online datorită campaniilor de Sărbători.

Opinia generală a principalilor jucători din piață consultați de GPeC este că e-commerce-ul românesc va crește în 2022 cu aprox. 10% față de 2021. Situația la zi a comerțului online românesc va fi dezbătută pe larg în cadrul evenimentului GPeC SUMMIT care va avea loc pe 26 septembrie la București.

Repere și trend-uri importante în Comerțul Online Românesc

Comerțul online românesc își continuă ascensiunea și este încă o piață permisivă pentru noi jucători pe aproape orice verticală de business. Magazinele online ar trebui să adopte motto-ul <Think Big> și să își diversifice canalele de vânzare și gama de produse, să se extindă la nivel internațional și să se axeze pe construirea de comunități în jurul brand-ului lor, fiind proactive și venind în întâmpinarea clienților cu rapiditate, conveniență și servicii de calitate”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC. Vom discuta despre ce își doresc consumatorii de la magazinele online și despre siatuația actuală a pieței de e-commerce – cu provocări și oportunități – în cadrul GPeC SUMMIT, pe 26 Septembrie”, adaugă Radu.

Cea de a 17-a ediție anuală a GPeC SUMMIT se va desfășura cu prezență fizică, pe 26 septembrie, la Teatrul Național București.

7 speakeri internaționali de top și unii dintre cei mai buni specialiști din România vor urca pe scena GPeC SUMMIT, abordând subiecte de maxim interes pentru cei care activează în E-Commerce și Digital Marketing: User Experience, Optimizarea Ratei de Conversie, Strategia de Digital Marketing, Psihologia Consumatorilor, Campaniile de PPC, Google Tag Manager, Google Analytics și User Research.

Prețul biletelor pornește de la 119 euro, iar detaliile complete și înscrierile sunt disponibile până pe 23 septembrie pe website-ul GPeC: https://www.gpec.ro/gpec-summit-septembrie/

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Ce este tehnologia Text-to-Speech și de ce este importantă?

Comunicarea digitală are un rol important în cadrul business-urilor, astfel că tehnologia Text-to-Speech (TTS) devine un instrument valoros. Această tehnologie inovatoare nu schimbă doar modul în care percepem comunicarea, ci ne...

Citește articolul