Cum reușesc automobilele să țină pasul cu gadget-urile?

03 iunie 2014

În lumea “Internet of things”, propriile autoturisme sunt chiar aceste lucruri, obiecte care devin unelte pentru construirea aplicațiilor inteligente. 

În lumea “Internet of things”, propriile autoturisme sunt chiar aceste lucruri, obiecte care devin unelte pentru construirea aplicațiilor inteligente. Sistemele de întreținere a unui mediu prietenos și extrem de relaxant pentru conducătorii auto și pentru pasageri devin prioritare pentru cei care construiesc, din punct de vedere tehnic, ambientul unei mașini. Editorul-Șef al publicației online ArsTechnica susține faptul că autoturismele vor deveni, în scurt timp, adevărate computere la purtător, cu atât mai mult cu cât timpul petrecut în mașini este și el în continuă creștere. Mai mult decât atât, în SUA și în Europa, mașina a devenit al doilea cel mai folosit device deținut pentru o perioadă lungă de timp de către un proprietar.

Și nu este vorba doar despre o formă de informare și de entertainment, ci și despre tot ceea ce înseamnă comunicarea de la vehicul la vehicul sau orice alte sisteme semiautomate.

Una dintre cele mai importante întrebări apărute în rândul specialiștilor presupune implementarea unui sistem de operare care să susțină update-urile dese pe care le primesc deja alte device-uri, cum ar fi smartphone-uri, tablete.

În ceea ce privește sectorul tech, și în special segmentul consumatorilor de electronice, acesta face ăarte dintr-un flux rapid de dezvoltare comparativ cu industria producătoare de autoturisme. Directorul de Sisteme Electrice și Electronice de la Ford, Jim Buczkowski a declarat pentru publicația ArsTechnica faptul că cei mai mulți dintre conducătorii automobilelor Ford sunt obișnuiți cu schimbările.

Se așteaptă, în viitorul apropiat, ca mașinile să fie conectate nu doar la sisteme avansate de navigație, ci și de comunicare, prin rețelele de Social Media sau prin sisteme de Photo Sharing, prin Live TV și, evident, prin creșterea răspândirii Internetului Wireless.

Nokia începe să facă pași importanți în acest sens, prin mașinile inteligente conectate la internet și prin tot ceea ce înseamnă interconectare (Nokia Growth Partners (NGP) intenționează să investească 100 de milioane de dolari în companii care pot face din maşini adevărate gadgeturi inteligente pe patru roţi). De asemenea, Google a depășit un moment de referință în proiectarea unui automobil capabil să ruleze fara șofer, mașinile testate fiind capabile să circule nu doar pe autostradă, ci și în condiții de trafic urban. Obiectivul Google este ca noua tehnologie a vehiculului fără șofer să devină publică în 2017.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward