În lumea “Internet of things”, propriile autoturisme sunt chiar aceste lucruri, obiecte care devin unelte pentru construirea aplicațiilor inteligente. Sistemele de întreținere a unui mediu prietenos și extrem de relaxant pentru conducătorii auto și pentru pasageri devin prioritare pentru cei care construiesc, din punct de vedere tehnic, ambientul unei mașini. Editorul-Șef al publicației online ArsTechnica susține faptul că autoturismele vor deveni, în scurt timp, adevărate computere la purtător, cu atât mai mult cu cât timpul petrecut în mașini este și el în continuă creștere. Mai mult decât atât, în SUA și în Europa, mașina a devenit al doilea cel mai folosit device deținut pentru o perioadă lungă de timp de către un proprietar.
Și nu este vorba doar despre o formă de informare și de entertainment, ci și despre tot ceea ce înseamnă comunicarea de la vehicul la vehicul sau orice alte sisteme semiautomate.
Una dintre cele mai importante întrebări apărute în rândul specialiștilor presupune implementarea unui sistem de operare care să susțină update-urile dese pe care le primesc deja alte device-uri, cum ar fi smartphone-uri, tablete.
În ceea ce privește sectorul tech, și în special segmentul consumatorilor de electronice, acesta face ăarte dintr-un flux rapid de dezvoltare comparativ cu industria producătoare de autoturisme. Directorul de Sisteme Electrice și Electronice de la Ford, Jim Buczkowski a declarat pentru publicația ArsTechnica faptul că cei mai mulți dintre conducătorii automobilelor Ford sunt obișnuiți cu schimbările.
Se așteaptă, în viitorul apropiat, ca mașinile să fie conectate nu doar la sisteme avansate de navigație, ci și de comunicare, prin rețelele de Social Media sau prin sisteme de Photo Sharing, prin Live TV și, evident, prin creșterea răspândirii Internetului Wireless.
Nokia începe să facă pași importanți în acest sens, prin mașinile inteligente conectate la internet și prin tot ceea ce înseamnă interconectare (Nokia Growth Partners (NGP) intenționează să investească 100 de milioane de dolari în companii care pot face din maşini adevărate gadgeturi inteligente pe patru roţi). De asemenea, Google a depășit un moment de referință în proiectarea unui automobil capabil să ruleze fara șofer, mașinile testate fiind capabile să circule nu doar pe autostradă, ci și în condiții de trafic urban. Obiectivul Google este ca noua tehnologie a vehiculului fără șofer să devină publică în 2017.