Cum pot companiile mici să evite problemele financiare au ajutorul aplicațiilor software?

07 Jan 2022

Conform unui studiu publicat de FinancesOnline, cei mai mulți dintre managerii companiilor mici și medii nu acordă destulă atenție tuturor operațiunilor de afaceri, acest aspect îngreunând procesul de dezvoltare și de anticipare a problemelor financiare sau de bugetare.

Cum pot companiile mici să evite problemele financiare au ajutorul aplicațiilor software?

În cele mai multe din cazuri, conducerea unei companii de dimensiune mică este foarte restrânsă sau alcătuită doar dintr-o singură persoană. Este foarte dificil de acoperit toate ariile de interes ale unui business, iar din acest motiv, persoana responsabilă poate omite sau acorda prea puțină importanță anumitor sectoare.

De exemplu, majoritatea fondatorilor de start-up-uri acordă cea mai mare parte a timpului și energiei branding-ului, vânzărilor și marketing-ului pentru a asigura creșterea companiei. Cu toate acestea, acest demers poate duce la neglijarea fluxurilor de numerar sau lucru.

Persoanele aflate în poziții de conducere trebuie să conștientizeze importanța unui management unitar, în special celui financiar, realizat prin intermediul unei aplicații software dedicate, deoarece orice model de afacere poate fi sortit eșecului indiferent de unicitatea strategiilor de marketing sau a gradului de inovare a ideii. Așadar, iată câteva strategii importante de urmat pentru a evita eșecul:

Planificarea finanțelor

Planificarea finanțelor implică prognoza rezultatelor economice, cum ar fi cheltuielile și veniturile, pentru a contura un plan bine pus la punct în funcție de resursele disponibile.

Fără o astfel de planificare, companiile se pot confrunta cu o serie de riscuri semnificative, precum:

Contabilitate la standarde actuale

Contabilitatea eficientă permite unei organizații să urmărească veniturile și cheltuielile îndeaproape pentru a fi la curent cu plățile necesare. Foarte importantă este păstrarea înregistrărilor financiare în conformitate cu liniile directoare oferite de guvern și de statusul industriei în care se activează.

Studiile arată că monitorizarea progresului, urmărirea cheltuielilor deductibile și asistența la pregătirea situațiilor financiare reprezintă cele 3 direcții ce includ veniturile și cheltuielile și ajută la gestionarea corectă a vânzărilor, salariilor, achizițiilor și a oricăror alte tranzacții.

Pentru a asigura toate aceste direcții, companiile de top tind spre utilizarea soluțiilor software de contabilitate cu scopul de a facilita și eficientiza întreaga activitate.

Verificarea bugetelor

Bugetul reprezintă punctul central al dezvoltării unei companii, dar înainte de a creiona și utiliza un astfel de instrument este necesară examinarea evidențelor financiare pentru a obține o imagina clară a cheltuielilor si veniturilor.

Un buget nu contribuie doar la etapa de planificare, ci permite identificarea ariilor în care este nevoie de mai mult capital sau a celor în care costurile trebuie reduse. Un astfel de instrument oferă posibilitatea de elaborare a unor noi strategii de marketing și de a oferi noi alternative de economisire precum externalizarea sau revizuirea contractelor, de exemplu a celor de utilități.

Realizarea unei planificări bugetare aduce o serie importantă de avantaje, cele mai importante dintre acestea fiind:

Monitorizarea facturilor și plăților

Venitul generat din vânzări reprezintă una dintre cele mai importante forțe motrice ale unei afaceri de succes. Indiscutabil, prea multe plăți întârziate sau ratate pot crea un disconfort major unei companii, din acest motiv, monitorizarea prin intermediul unei soluții software specifice poate eficientiza și automatiza procesele de acest tip pentru a se asigura concordanța completă a serviciilor.

O aplicație software de facturare menține evidența facturilor, registrelor și a termenelor, poate trimite înștiințări timpurii cu privire la datele scadente, furniza diverse metode de plată, urmări întârzierea plăților, etc.

Metode de plată conforme și pericole  

Metodele de plată oferite ar trebui să fie conforme industriei în care se activează pentru a oferi o experiență a utilizatorului sporită, diverse și ușor de utilizat, având drept scop principal protejarea datelor clienților și a furtului de identitate.

În ceea ce privește pericolele, furtul de date reprezintă una dintre principalele amenințări ale secolului 21, iar pierderea de informații poate produce daune imense asupra companiilor. Pe scurt, frauda financiară poate produce delapidare, contrafacere, evaziune fiscală, etc.

Pentru a evita astfel de incidente și furtul de date, trebuie luate în calcul o serie de măsuri:

Alegerea unei soluții software potrivite poate reprezenta un proces complex, mai ales pentru o companie de dimensiune mică ce tinde spre o dezvoltare rapidă. Din acest motiv, Softlead pune la dispoziție o gamă largă de aplicații și le oferă clienților săi detalii cu privire la implementări personalizate și suport pe parcursul alegerii celui mai bun software pliat pe cerințele și nevoile companiei, atât din punct de vedere tehnic, cât și financiar.

Ai nevoie de o aplicație software potrivită companiei tale? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos.

Încă nu știi ce soluție software este potrivită pentru tine? Folosește Softlead Digital DNA, singurul tool care indică gradul de digitalizare al companiei tale și îți oferă un raport personalizat al aplicațiilor necesare și al bugetelor de care poți avea nevoie.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare