Cum a folosit PepsiCo digitalizarea pentru a rămâne în topul vânzărilor?

06 decembrie 2021

Pentru a deveni una dintre cele mai cunoscute companii din industria alimentară, PepsiCo a înțeles rapid că digitalizarea proceselor și conturarea unei strategii bazate pe experiența consumatorilor reprezintă un punctul cheie spre succes. CIO.com a publicat un articol ce prezintă modalitatea și tacticile aplicate prin care compania a reușit să se poziționeze în top.

Cum a folosit PepsiCo digitalizarea pentru a rămâne în topul vânzărilor?

PepsiCo reprezintă compania din sectorul alimentar, ce activează predominant în aria băuturilor răcoritoare, de a căror produse se bucură peste un miliard de consumatori, zilnic, în peste 200 de țări și teritorii din întreaga lume. Portofoliul de produse PepsiCo include o gamă largă de alimente și băuturi, inclusiv 23 de mărci care generează în total peste 23 de miliarde de dolari anual. PepsiCo a generat venituri nete de peste 70 de miliarde de dolari în 2020, fiind un an cu o semnificație diferită față de restul, datorită unui portofoliu complementar de alimente și băuturi care include Pepsi-Cola, Frito-Lay, Gatorade, Quaker, Tropicana și SodaStream.

Pentru a se adapta rapid trendului setat de către contextul pandemic și anume cerințelor ridicate de pe piață în ceea ce privește cantitatea de produse consumate, compania de renume s-a orientat către implementarea unor soluții digitale ce au drept scot automatizarea și eficientizarea proceselor, astfel încât consumatorii să beneficieze din plin de cele mai bune produse. Așadar, PepsiCo a stabilit ca strategia internațională să se concentreze în principal asupra unei aplicații software ce are drept scop evitarea epuizării stocurilor.

Pandemia a făcut ca această problemă să fie semnalată în mod regulat de către majoritatea companiilor la nivel global. PepsiCo a sesizat această problemă la începutul pandemiei când oamenii se aprovizionau exagerat bazat pe frica generată și pe blocajele din momentul respectiv.

„Păstrând spiritul mărcii viu și relevant, pandemia generată de Covid ne-a determinat să gândim diferit deoarece promoțiile tradiționale au fost estompate. Aveam nevoie de o abordare digitală completă pentru a ajunge la publicul țintă. Prin intermediul câtorva sesiuni de brainstorming, am decis să profităm de noua eră a tehnologiei pentru a ajunge la consumatorii care sunt limitați să găsească experiențe și activități în interiorul locuinței.” a afirmat Salman Butt, Director de Marketing PepsiCo.

Așadar, ca și soluție, gigantul PepsiCo a conceput o aplicație de tip SCM (Supply Chain Management), menită să monitorizeze în detaliu activitatea din toate depozitele în care aceștia livrează și să anunțe de fiecare dată când stocurile sunt aproape de epuizare. Versiunea inițială a aplicației, lansată în toamna anului 2020, cuprindea strict automatizarea proceselor de marketing și a fost concepută pentru echipa internă de vânzări PepsiCo eCommerce. Această implementare a ajutat echipa să automatizeze fluxurile și să crească comenzile de achiziție, iar la începutul anului 2021 să livreze informații cu privire la epuizarea stocurilor; acest lucru a deschis noi orizonturi asupra posibilităților de împerechere a analizelor cu vânzările pe teren și operațiunile lanțului de aprovizionare.

Implementarea se află încă la început, iar direcțiile în care organizația dorește să se îndrepte sunt diverse, dar Jason Fertel, Șef al departamentului E-commerce Engineering, afirmă că se observă deja rezultatele pozitive:

„Există o mulțime de verticale și informații despre vânzări în care intrăm, dar inițial ne-am concentrat foarte mult pe stocurile epuizate și cred că asta ne-a ajutat să găsim succesul.”

Unul dintre cele mai importante aspecte pe care compania de mare succes le afirma este că interacțiunea cu consumatorii și cu publicul a conturat direcția de succes a organizației. Strânsa legătură și implicarea rezultatelor generate de feedback-ul acestora au creat din PepsiCo, gigantul de succes de astăzi.

Pe lângă implementarea unei soluții de tip SCM, PepsiCo a făcut investiții substanțiale în Realitatea Augmentată (AR) pentru a transmite concerte și, în același timp, a interacționa cu publicul țintă. De exemplu, pentru a accesa un concert recent, fanii au scanat pur și simplu un cod de pe sticla lor Pepsi pe site-ul web al evenimentului folosind instrumentul AR și au fost redirecționați către concert. 

Pe lângă toate acestea, pentru a se asigura că rămâne în top, compania a lansat în urmă cu 2 ani Pepsico Labs. În esență, o ramură de capital de risc și un incubator de afaceri, Pepsico Labs identifică și colaborează cu startup-uri din întreaga lume, atât pentru a ajuta la promovarea acestor afaceri, cât și pentru a se asigura că PepsiCo are acces la cea mai recentă tehnologie de ultimă oră. 

Un alt instrument care s-a dovedit a fi deosebit de eficient în lunile de pandemie este motorul ROI al companiei - un sistem de măsurare bazat pe machine learning (ML) despre care PepsiCo afirmă că îi permite să ia decizii mai inteligente în măsurarea eficacității campaniei și a randamentului. Folosind această soluție, agenții de marketing PepsiCo sunt capabili să monitorizeze și să optimizeze campaniile de marketing în timp real, o capacitate ce le-a permis să economisească atât milioane de dolari, cât și timp sau personal.

PepsiCo are în plan dezvoltarea ariei din companie ce se ocupă cu procesele de digitalizare, apetit creat de succesul adus prin implementarea acestor soluții. Astfel, organizația va deschide două hub-uri digitalizare în Dallas și Barcelona. Împreună, aceste hub-uri vor accelera modul în care PepsiCo dezvoltă, centralizează și implementează capabilități digitale critice, cum ar fi analiza aproape instantanee, holistică, predictivă și implicarea ecosistemului în operațiunile noastre globale.

Softlead pune la dispoziție o gamă largă de aplicații și le oferă clienților săi detalii cu privire la implementări personalizate și suport pe parcursul alegerii celui mai bun software pliat pe cerințele și nevoile companiei, atât din punct de vedere tehnic, cât și financiar.

Solicită un demo sau o ofertă de preț trimițând un e-mail pe adresa [email protected] sau prin completarea formularului de mai jos. 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!


Articole IT&C similare
Softlead

De ce aplicații software are nevoie o franciză?

Conform datelor publicate de Ziarul Financiar, piaţa românească de francize s-a dez­vol­tat constant în ultimii ani, atât prin concepte create local, cât şi prin branduri internaţionale, ajungând de la 1,6 mld. euro în 2014 la 3,6 mld. euro în 2019, cu un total de 450 de...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Apivita alege Entersoft pentru a unifica activitățile de marketing, vânzări și merchandising

Creșterea și dezvoltarea companiei grecești Apivita a însemnat rezolvarea provocărilor în contextul eficienței gestionării vânzărilor, dar și oferirea unei experiențe prietenoase clienților din mediul online. Iată cum a reușit compania să răspundă noilor nevoi, prin implementarea aplicației software potrivite.- Studiu de caz -...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Raport GPeC E-Commerce România 2021: Cumpărături online de 6,2 miliarde de euro, în creștere cu 10% față de 2020

Potrivit estimărilor ARMO, GPeC și ale principalilor jucători din domeniu, sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu aprox. 10% mai mult decât în 2020 când valoarea comerțului online a fost estimată la 5,6 miliarde de euro. Creșterea a fost ușor sub previziunile inițiale potrivit cărora s-ar fi așteptat o...

Citește articolul arrow_forward