Cum a arătat harta digitalizării companiilor din România în primele 6 luni ale anului 2022?

07 Jul 2022

Prin Softlead, în primele 6 luni ale anului 2022 numărul cerințelor de oferte pentru aplicații software a crescut cu aproximativ 68%, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2021.

Cum a arătat harta digitalizării companiilor din România în primele 6 luni ale anului 2022?

Tipuri de aplicații software

Soluțiile software de tip enterprise sunt cele care pot răspunde nevoilor clienților Softlead. Mai exact, în primele 6 luni ale anului 2022, aplicațiile de tip ERP, CRM, Gestiune, Managementul documentelor, organizare, HR (Resurse Umane) sau financiar-contabile se află în topul cerințelor pentru oferte de preț sau demo-uri pe Softlead.

Cele mai multe dintre companii (86.1%) nu au identificat o nevoie de integrare a soluțiilor software alese cu alte aplicații existente sau nou implementate.

Industriile cu obiective de digitalizare

Producția, serviciile, construcțiile, industria medicală, retail-ul și transporturile sunt domeniile de activitate care au fost cel mai bine reprezentate pe Softlead din perspectiva cerințelor de achiziții și implementări software.

Profilul companiilor care au optat pentru digitalizare în primele 6 luni ale anului

Platforma Softlead se adresează în special companiilor de tip IMM care au identificat o nevoie de business ce poate fi rezolvată cu ajutorul unei aplicații software, dar încă întâmpină probleme în alegerea acesteia. Și în primele luni ale anului 2022, trendul s-a păstrat, iar cele mai multe dintre companiile care au cerut o ofertă de preț sau acces la un demo prin Softlead au fost cele cu o cifră de afaceri sub 500.000 de euro (55.1%), în timp ce 12.5% au avut venituri cuprinse între 500.000 – 1 milion de euro. Aproximativ 32% dintre companii au avut venituri mai mari de 1 milion de euro.

Din perspectiva responsabililor de proiect care au trimis cerințe pentru implementări software, pozițiile de top și middle management sunt cel mai des întâlnite.

Deși digitalizarea nu are nici limite nici granițe de poziționare, conform datelor Softlead, județele cu cel mai mare interes în transformarea digitală sunt București, Timiș, Ilfov, Iași, Constanța, Suceava și Brașov.

Comparația cu anul 2021

Comparând rezultatele acestui an cu cele din aceeași perioadă a anului anterior, apar diferențe semnificative la nivelul numărului total de proiecte de digitalizare captate prin Softlead.ro, dar și din perspectiva industriilor cu apetit mare pentru digitalizare. Mai exact, în primele 6 luni ale anului 2022 numărul cerințelor de oferte pentru aplicații software a crescut cu aproximativ 68%, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2021.

Astfel, în primele 6 luni ale anului 2021, topul domeniilor de activitate care au solicitat demo-uri și oferte pentru aplicații software a inclus serviciile, retail-ul și construcțiile, producția fiind abia pe locul 4 în ordinea Softlead.

Cerințele active în acest moment pot fi vizualizate aici, iar companiile software care au un cont pe Softlead.ro pot avea acces la informații complete pentru fiecare proiect în parte.

Sezonalitatea digitalizării

Conform unei analize comparative efectuate de specialiștii Softlead, perioada estivală a acestui an va fi una mult mai dinamică în tot ceea ce înseamnă digitalizarea companiilor din România. Deschiderea unor noi fonduri și linii de finanțare, repoziționarea după primele valuri ale pandemiei și pregătirea pentru perioade dificile cum ar fi criza economică sunt 3 dintre cele mai importante argumente ce stau la baza grăbirii digitalizării pentru companiile care au capacitatea de analiză, optimizare și eficientizare prin aplicații software potrivite.

Vrei să afli mai multe despre aplicația software potrivită? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail pe adresa [email protected] 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Ce este tehnologia Text-to-Speech și de ce este importantă?

Comunicarea digitală are un rol important în cadrul business-urilor, astfel că tehnologia Text-to-Speech (TTS) devine un instrument valoros. Această tehnologie inovatoare nu schimbă doar modul în care percepem comunicarea, ci ne...

Citește articolul