Concluziile celui mai recent studiu PwC despre piata internationala de software

21 august 2013

Aparent, universul aplicatiilor software este unul marcat nu doar de progres si de performanta, ci si de calmitate. Spunem doar aparent, pentru ca cele mai cunoscute tendinte din domeniu (migrarea in cloud, solutiile Software as a Service (SaaS), terminalele mobile si consumerismul dezvoltat in mediile IT&C) construiesc noi directii si oportunitati pentru specialistii ce comercializeaza produse software.

Aparent, universul aplicatiilor software este unul marcat nu doar de progres si de performanta, ci si de calmitate. Spunem doar aparent, pentru ca cele mai cunoscute tendinte din domeniu (migrarea in cloud, solutiile Software as a Service (SaaS), terminalele mobile si consumerismul dezvoltat in mediile IT&C) construiesc noi directii si oportunitati pentru specialistii ce comercializeaza produse software.

Conform unuia dintre cele mai recente studii din industria software la nivel international, realizat de compania PriceWateHouseCoopers (PwC) – PwC Global 100 Software Leaders- dintre toate aceste tendinte, piata solutiilor SaaS reprezinta aproximativ 4.9% (ceea ce inseamna 11.9 miliarde $ din totalul de 243 miliarde $ incasate de reprezentantii topului 100 Global Software Leaders) din totalul incasarilor in anul 2011. Primele patru pozitii sunt ocupate de multinationalele Microsoft, IBM, Oracle si SAP, fiecare dintre acestea directionand aproximativ 2% din totalul incasarilor anului 2011 pentru piata software in contextul solutiilor SaaS.

Este vorba despre cifre extrem de relevante pentru un domeniu dinamic, iar acest fapt implica un grad sporit de prudenta si incercarea anticiparii riscurilor prin implementarea celor mai eficiente strategii specifice dezvoltarii. In acest sens, PwC expune un set de masuri ce ar trebui aplicate de companiile producatoare de aplicatii informatice:

  • Focusarea continua asupra nevoilor si cerintelor consumatorilor si in special a consumatorilor individuali din interiorul marilor companii
  • Colaborarea permanenta cu toate tipologiile de consumatori si potentiali consumatori
  • Raspandirea caracteristicilor principale care alcatuiesc  modelele de business (inclusiv canalele de livrare, strategiile de stabilire a preturilor si de vanzare a produselor software)
  • Cresterea calitatii produselor si serviciilor oferite.

Daca asa stau lucrurile in contextul solutiilor SaaS, in ceea ce priveste zona de cloud computing, aceasta propune pietei internationale un nou model de business – vanzarea solutiilor SaaS, fie prin pachete, fie prin platirea fiecarei functionalitati folosite. La toate acestea, se adauga explozia reala a consumului serviciilor de date mobile si a terminalelor aferente, omniprezenta retelelor wireless si consumerismul pietei IT.

Mai mult decat atat, in topul propus de consultantii PwC, 33 de companii dintre cele 100 listate au oferit aproximativ 1% din incasarile totale ale pietei de software in anul 2011 (in contextul solutiilor SaaS), in timp ce 65 de companii se pot mandri cu aproximativ 5%.

Un fenomen neintalnit in celelalte sectoare de activitate, dar extrem de familiar domeniului software este dat de o tendinta permanenta de acceptare a schimbarilor, inovatiei, dezvoltarii tehnologiilor, perfectionarii si adoptarii modelelor de business. In acelasi timp, industria software devine un fenomen global, implicat activ in toate celelalte sectoare de productie ale companiilor consumatoare de produse informatice. Asadar, in ultimii ani, au crescut semnificativ achizitiile de aplicatii software in domenii precum cel industrial, cel destinat telecomunicatiilor, in domeniile tehnice si in cel aerospatial sau dedicat securitatii.

Din punct de vedere geografic, Europa reprezinta un spatiu aflat in continua dezvoltare, intr-o rapida ascensiune si beneficiaza de un cadru inovator, permisiv si deschis ideilor care pot genera valoare. Practic, spatiul european aduna aproximativ 30% din industria internationala de software.

In acelasi studiu efectuat de specialistii PwC, Romania ocupa locul 10, cu incasari de 129 milioane de dolari in anul 2011.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward