Concluziile celui mai recent studiu PwC despre piata internationala de software

21 aug. 2013 21 aug. 2013

Aparent, universul aplicatiilor software este unul marcat nu doar de progres si de performanta, ci si de calmitate. Spunem doar aparent, pentru ca cele mai cunoscute tendinte din domeniu (migrarea in cloud, solutiile Software as a Service (SaaS), terminalele mobile si consumerismul dezvoltat in mediile IT&C) construiesc noi directii si oportunitati pentru specialistii ce comercializeaza produse software.

Concluziile celui mai recent studiu PwC despre piata internationala de software

Aparent, universul aplicatiilor software este unul marcat nu doar de progres si de performanta, ci si de calmitate. Spunem doar aparent, pentru ca cele mai cunoscute tendinte din domeniu (migrarea in cloud, solutiile Software as a Service (SaaS), terminalele mobile si consumerismul dezvoltat in mediile IT&C) construiesc noi directii si oportunitati pentru specialistii ce comercializeaza produse software.

Conform unuia dintre cele mai recente studii din industria software la nivel international, realizat de compania PriceWateHouseCoopers (PwC) – PwC Global 100 Software Leaders- dintre toate aceste tendinte, piata solutiilor SaaS reprezinta aproximativ 4.9% (ceea ce inseamna 11.9 miliarde $ din totalul de 243 miliarde $ incasate de reprezentantii topului 100 Global Software Leaders) din totalul incasarilor in anul 2011. Primele patru pozitii sunt ocupate de multinationalele Microsoft, IBM, Oracle si SAP, fiecare dintre acestea directionand aproximativ 2% din totalul incasarilor anului 2011 pentru piata software in contextul solutiilor SaaS.

Este vorba despre cifre extrem de relevante pentru un domeniu dinamic, iar acest fapt implica un grad sporit de prudenta si incercarea anticiparii riscurilor prin implementarea celor mai eficiente strategii specifice dezvoltarii. In acest sens, PwC expune un set de masuri ce ar trebui aplicate de companiile producatoare de aplicatii informatice:

  • Focusarea continua asupra nevoilor si cerintelor consumatorilor si in special a consumatorilor individuali din interiorul marilor companii
  • Colaborarea permanenta cu toate tipologiile de consumatori si potentiali consumatori
  • Raspandirea caracteristicilor principale care alcatuiesc  modelele de business (inclusiv canalele de livrare, strategiile de stabilire a preturilor si de vanzare a produselor software)
  • Cresterea calitatii produselor si serviciilor oferite.

Daca asa stau lucrurile in contextul solutiilor SaaS, in ceea ce priveste zona de cloud computing, aceasta propune pietei internationale un nou model de business – vanzarea solutiilor SaaS, fie prin pachete, fie prin platirea fiecarei functionalitati folosite. La toate acestea, se adauga explozia reala a consumului serviciilor de date mobile si a terminalelor aferente, omniprezenta retelelor wireless si consumerismul pietei IT.

Mai mult decat atat, in topul propus de consultantii PwC, 33 de companii dintre cele 100 listate au oferit aproximativ 1% din incasarile totale ale pietei de software in anul 2011 (in contextul solutiilor SaaS), in timp ce 65 de companii se pot mandri cu aproximativ 5%.

Un fenomen neintalnit in celelalte sectoare de activitate, dar extrem de familiar domeniului software este dat de o tendinta permanenta de acceptare a schimbarilor, inovatiei, dezvoltarii tehnologiilor, perfectionarii si adoptarii modelelor de business. In acelasi timp, industria software devine un fenomen global, implicat activ in toate celelalte sectoare de productie ale companiilor consumatoare de produse informatice. Asadar, in ultimii ani, au crescut semnificativ achizitiile de aplicatii software in domenii precum cel industrial, cel destinat telecomunicatiilor, in domeniile tehnice si in cel aerospatial sau dedicat securitatii.

Din punct de vedere geografic, Europa reprezinta un spatiu aflat in continua dezvoltare, intr-o rapida ascensiune si beneficiaza de un cadru inovator, permisiv si deschis ideilor care pot genera valoare. Practic, spatiul european aduna aproximativ 30% din industria internationala de software.

In acelasi studiu efectuat de specialistii PwC, Romania ocupa locul 10, cu incasari de 129 milioane de dolari in anul 2011.

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!