In limbajul marinaresc exista o categorisire (usor) dispretuitoare – „Marinar de apa dulce”. Ea delimiteaza dur, fara nici un echivoc, „lupii de mare” – cu multe mile marine si furtuni la activ – de incepatorii, de pifanii care nu au simtit inca biciuirea aspra a apei sarate.
Priviti cu neincredere si (uneori) cu ironie, „marinarii de apa dulce” si, in special, cei care aspira sa fie capitani, nu beneficiaza de nici un fel de clementa sau intelegere. Armatorii accepta cu greu sa le ofere conducerea unei nave. Echipajele ii pot „manca de vii” daca simt cea mai mica teama sau ezitare. Nu au pe nimeni de partea lor, iar de mentori (aproape ca) nici nu vorbim. Nici un capitan cu experienta nu va parasi usor „apele sarate”, predand vasul/echipajul, cu care a impartit atatea, unui... urmas cu „cas la gura”. Si atunci, ce le ramane pifanilor de facut?
Sa se bazeze pe „teorie si instrumente”? Sa inceapa sa vorbeasca de concepte de leadership sau de procese socio-afective? Sa apeleze la carti incercand sa aplice ce au invatat ani de randul pe bancile scolilor? Evident, toate pot ajuta la un anumit moment. Dar, in situatii limita, toate ar trebui sa se concentreze intr-o singura directie - in atitudine.
Echipajul va urma fara ezitare un lider cu o atitudine concreta si, mai ales, corecta. Grupul va functiona organizat si operativ iar „peticul de uscat in mijlocul apelor” (vasul/nava) isi va indeplini cu succes misiunea. Competenţa psiho-socială a liderului nu scade ca importanţă. Ea îşi schimbă conţinutul, contribuind decisiv la pasul de la lider institutionalizat (comandant de nava numit) la lider respectat (urmat pentru ceea ce este si reprezinta).
Managementul proiectelor se muleaza pe aceeasi reteta. „Marinarii de apa dulce” – managerii de proiect incepatori - incearca sa-si faca loc si sa preia echipe si proiecte complexe. „Lupii de mare” – managerii de proiect experimentati - simt nevoia unei re-ajustari din punct de vedere psiho-social (noi competente, noi instrumente etc.) pentru a face fata noilor cerinte de proiect. Insa, pentru toti, atitudinea a devenit cruciala. Ea este cea care va separa profesionistii de diletanti si va determina succesul unui proiect. Dar, oare, care este atitudinea pe care trebuie sa o avem ca manageri de proiect?
Va invitam sa aflam impreuna la „Scoala de PM” – 19-22 septembrie 2013. Intr-o locatie deosebita, special aleasa pentru eveniment, la malul marii, traineri de top – in frunte cu Alfonso Bucero - ne vor ajuta sa descoperim care este atitudinea potrivita pentru a avea un proiect de succes si cum putem adopta aceasta atitudine.
Agenda evenimentului:
19.09.2013 |
Incepand cu orele 15:00 |
Sosirea participantilor |
20.09.2013 |
09:00 – 17:00 |
Why your Attitude is important? |
21.09.2013 |
09:00 – 13:00 |
Build your team for the storms to come using navy strategies |
14:00 – 17:00 |
Agile Mindset for Agile Teams |
|
22.09.2013 |
09:00 – 13:00 |
Perfecting the New Project Manager with Soft Skills |
14:00 – 15:00 |
Incheierea Scolii de PM |
Informatii despre workshop-uri:
Why attitude is important for project success?
Obiectivele workshop-ului:
- Intelegerea atitudinii proprii si cum aceasta afecteaza succesul proiectului tau
- Intelegerea si insusirea elementelor care atrag succesul proiectului tau
- Intelegerea comportamentului propriu in fata echipei de proiect
- Construirea unui plan de autoimbunatatire si apoi de optimizare pentru echipa ta de proiect
- Asumarea unui angajament
Build your team for the storms to come using naval strategies
Studiul echipajelor navale, asimilate cu micro-grupuri, este util şi interesant. Unele echipaje sunt factori de dinamizare ai intregii flote, altele sunt adevarate obstacole. Unele se angajeaza efectiv, rapid si eficient in sarcina, altele, sunt surse permanente de conflict. Unele echipaje isi dirijează membrii catre realizarea scopurilor, acestia devenind surse inepuizabile de idei si energie. Cand echipajele sunt ostile scopurilor si viziunii armatorului (detinatorul de nave) in ansamblu, pierderile sunt evidente. Iata de ce studiul echipajelor navale este util pentru un manager din orice domeniu de activitate.
Taxa de participare este de 380 euro + TVA.
Taxa include participarea la toate workshopurile si activitatile din timpul evenimentului, materialele aferente (mape, diplome etc), cazarea la Hotelul 2D din Neptun, 3 mese (incepand cu cina de pe 19.09.2013 si incheind cu masa de pranz pe data de 22.09.2013), open-bar pentru bauturi si coffee-break-uri pe toata durata evenimentului.
Discount-uri acordate:
· 10% pentru 3 persoane inscrise,
· 15% pentru 4 persoane inscrise si
· 20% pentru minim 5 persoane inscrise
(de la aceeasi firma/companie).
Taxa de participare pentru insotitori este de 90 euro + TVA si include cazarea la Hotelul 2D, 3 mese (incepand cu cina de pe 19.09.2013 si incheind cu masa de pranz pe data de 22.09.2013), open-bar pentru bauturi pentru tot sejurul.
Pentru acest eveniment, se acorda 20 de PDU-uri ce pot fi folosite de persoanele certificate PMP/PgMP/PMI-ACP.
Pentru inscriere, va rugam sa accesati site-ul PMI Romania Chapter