Cifrele indică un apetit crescut pentru creșterea nivelului de automatizare, eficiență și productivitate, toate acestea fiind necesare inclusiv pe parcursul analizării ofertelor, discuțiilor cu potențialii furnizori, demo-urilor și alegerii partenerului final.
Conform analizelor Softlead, etapa de ofertare este considerată a fi una cheie în achiziția software, fiind, de multe ori, aspectul care scurtcircuitează interesul sau așteptările clientului. De aceea, iată un set de informații care ar trebui să fie incluse în prezentările financiare trimise companiilor care au în plan digitalizarea.
- Informații despre furnizor (servicii, portofoliu de soluții software oferite, cifre-cheie: implementări de succes, diferențiatori – raportat la alți reselleri sau la competitori ce vând soluții similare).
- Abordare personalizată
Reluarea unor informații reprezentative despre beneficiar (numele companiei, industria, nevoia de digitalizare, problemele de business etc.) indică faptul că furnizorul tratează în mod specific și dedicat fiecare client în parte, precum și că a considerat relevante aspectele ce țin de ADN-ul său.
- Perioada de creare și de expirare a ofertei
- Metodologia de proiect aleasă pentru implementare, configurare, testare.
- Informații despre soluția software recomandată (tipul aplicației, avantaje, număr de utilizatori, recunoaștere locală/internațională, exemple de companii din aceeași industrie care folosesc soluția – în cazul în care nu există clauze de confidențialitate asociate).
- Resurse necesare din partea clientului (resurse umane, responsabil de proiect/project manager, baze de date, procese/activități specifice).
- Costuri
- De licențiere
- Pentru servicii complementare (consultanță, integrări, dezvoltări software personalizate, training, project management, testare, servicii de suport/mentenanță, deplasări)
- Avantaje de preț (discount-uri, oferte speciale etc.)
- Informații administrative și condiții comerciale
- Etapele și termenele de plată
- Modalitatea de facturare pentru fiecare serviciu în parte
- Disponibilitatea de utilizare a licențelor software (de exemplu, dacă licențele sunt valabile pentru o singură companie sau pentru o singură țară)
- Orice alte informații care ar putea genera întrebări utile din partea clientului, până la primirea și semnarea contractului.
- Calendarul de implementare
- Durata implementării software
- Explicarea etapelor de implementare
- Sumarul livrabilului
- Care este produsul software pe care îl va folosi clientul?
- Rezumatul funcționalităților tehnice/modulelor disponibile post implementare
- Rezumatul modulelor/serviciilor extra, recomandate clientului, dar care nu intră în oferta inițială de preț?
- Recomandări utile
- Cum se definește numărul de utilizatori?
- Câte persoane ar trebui să fie implicate în procesul de implementare?
- Care ar putea fi provocările ce ar duce la nerespectarea termenelor de timp, bugetului inițial?
Citește și Cum să ceri oferte de preț pentru aplicații software?
Softlead, cea mai mare platformă de tip marketplace din România, 100% dedicată aplicațiilor software, le oferă clienților săi acces la oferte de preț personalizate pentru digitalizare, prin cei peste 350 de parteneri.
Ai nevoie de o aplicație software personalizată companiei tale? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail cu cerința completă pe adresa [email protected]