Cartloop, un startup care ajută magazinele online să își optimizeze vânzările și relația cu clienții prin mesaje text, a atras o investiție de 300.000 euro din partea fondului GapMinder VC și o contribuție de tip angel investment din partea lui Cristian Tamaș, co-fondator al TypingDNA. Suma va fi utilizată pentru optimizarea soluției, fondatorii vizând atragerea de clienți noi și extinderea pe plan global.
Cartloop este o platformă de marketing conversațional care ajută comercianții online să îi convingă pe clienți să cumpere produsele din “coș” în cazul în care au părăsit site-ul fără să finalizeze comanda. Rata de conversie a Cartloop este de 3-5 ori mai mare decât a competitorilor. Platforma a dezvoltat o tehnologie care automatizează și personalizează procesul prin care clienții primesc răspuns la întrebări precum: „Produsul are garanție?”; „Cum funcționează produsul?”; „Pot să-l returnez dacă nu mi se potrivește sau nu îmi place?”. Întregul proces este realizat cu o intervenție umană minimală. Mai exact, când un client care își oferă acordul pentru a primi suport și marketing prin SMS începe procesul de finalizare a comenzii, dar abandonează, Cartloop îl contactează printr-un mesaj text pentru a înțelege motivul renunțării și pentru a-l putea asista dacă e nevoie.
Obiectiv: Să construim o platformă de marketing orientată pe experiența de shopping a clienților
Platforma Cartloop a fost lansată de Andrei Negrău și Lisa Popovici, în luna aprilie a acestui an, cu intenția de a aduce experiența online mai aproape de cea dintr-un magazin fizic. De la lansare, Cartloop a generat clienților venituri de 400.000 de dolari.
“Marketingul prin SMS are deseori o conotație negativă pentru că brandurile folosesc de ani de zile tehnologia într-un mod limitat. Companiile trimit mesaje text precum trimit campanii de email: în mod automat, fără a adăuga componenta umană. Folosind Cartloop, magazinele online poartă conversații cu fiecare client în parte, fără a fi nevoie sa investească în echipa de suport și vânzări — lucru care nu a fost posibil până acum. Imaginați-vă că trimiteți un SMS brandului preferat și că primiți raspuns imediat - ca și cum ați vorbi cu cel mai bun prieten. Viitorul în eCommerce înseamnă construirea unei relații personale cu clienții și tocmai aceasta este ideea din spatele Cartloop. Investiția GapMinder ne va ajuta să construim o platformă de marketing care aduce un plus experienței de shopping online”, afirmă Andrei Negrău, co-fondator și CEO al Cartloop.
De la sute la mii de clienți din toată lumea
Platforma Cartloop este utilizată de sute de clienți din Statele Unite, Canada, Marea Britanie și Australia. Fondatorii intenționează ca din 2021 să se dezvolte la nivel global. Extinderea va începe cu Europa, primele țări vizate fiind Spania, Franța și Germania.
„Pentru 2021 ne dorim să ajungem să avem peste 2.000 de clienți din toată lumea. Avem în vedere o nouă rundă de finanțare pentru perioada următoare, dar, până atunci, ne concentrăm pe dezvoltarea platformei“, spune Lisa Popovici, co-fondator Cartloop.
“Cartloop este o platformă de 3-5 ori mai eficientă comparativ cu alte servicii care ajută magazinele online să afle de ce renunță oamenii la comenzi. Reușește să facă acest lucru deoarece este o soluție care îmbină tehnologia cu partea umană. Componenta emoțională, personalizarea, dialogul, ideea că cineva depune efort pentru a ne face pe plac - acestea sunt motivele care ne fac să devenim clienți loiali”, spune Dan Mihăescu, partener fondator GapMinder VC.
Cartloop are o echipă remote în România și Statele Unite, iar în lunile următoare vrea să recruteze specialiști în zona de development, product design și marketing.
Pilonul de creștere: IMM-urile
Clienții Cartloop sunt magazine mici și mijlocii din domenii precum fashion, electronice, gadgeturi, nutriție sau food delivery. Aplicația se integrează cu un singur click în platforma Shopify, dar fondatorii își doresc ca la începutul anului viitor să fie disponibilă și pentru Magento, BigCommerce și WooCommerce.
„Momentan ne adresăm IMM-urilor, însă din 2021 vrem să atragem și clienți din zona Enterprise. Clienții pentru care Cartloop aduce cele mai bune rezultate sunt magazinele online care vând produse în jurul cărora consumatorii au deseori întrebări sau ezitari înainte de cumpărare. De exemplu, branduri de fashion, cosmetice, home deco, gadget-uri sau electrocasnice”, explică Andrei Negrău.
Rată de conversie de 15-30%. Media industriei este de 4-8%
Cartloop convertește între 15-30% din totalul clienților care abandonează comanda comparativ cu SMS-urile sau emailurile automate care ating o rată de conversie de 4-8%. Planul companiei este să ajute brandurile să integreze marketingul conversational în întreg ciclul de shopping online: de la campanii promoționale personalizate până la plasarea comenzilor direct prin intermediul mesajelor.