Care sunt riscurile anulării sau stopării unei implementări ERP?

01 iulie 2020

Ca urmare a contextului cauzat de instalarea pandemiei cu COVID-19, la nivel global, multe companii au decis oprirea sau anularea implementărilor aplicațiilor software de tip ERP. Iată care sunt cele mai importante riscuri la care aceștia se supun!

Care sunt riscurile anulării sau stopării unei implementări ERP?

Decizia de a stopa sau de a anula implementarea unui program software de tip ERP poate genera riscuri uriașe, cu impact la fel de mare pe câte beneficii ar fi trebuit să aducă finalizarea implementării cu succes. Cu toate acestea, teama de a continua investițiile în tehnologii software, de a aloca resurse umane valoroase sau de a susține mai multe tipuri de aplicații utilizate simultan, până la un transfer complet determină multe companii să regândească strategia de digitalizare.

Conform unor date furnizate de compania de consultanță McKinsey, iată care este trendul de digitalizare în Statele Unite ale Americii în plină creștere a numărului de cazuri de infectări. 
Care sunt riscurile anulării sau stopării unei implementări ERP?

În același timp, însă, care sunt pierderile pe care etapele parcurse și investițiile inițiale le pot aduce în cazul demarării unei implementări software?

Riscuri:

  • Pierderea angajaților valoroși
  • Scăderea veniturilor și a notorietății la nivelul pieței
  • Costurile de anulare a unei implementări ERP este enorm.
  • Aspecte de ordin legal

10 întrebări cate te pot ajuta să evaluezi riscurile anulării implementării ERP:

  1. Va reuși compania ta să reziste în criza provocată de pandemie?

Deși este vorba despre o întrebare critică, în perioade dificile evaluarea corectă este esențială pentru a determina corect modul în care o companie poate răspunde provocărilor noi sau celor deja demarate. În cazul în care criza va afecta compania în mod definitoriu față de momentul alegerii implementării unei aplicații software, atunci o analiză de business urmată de una dedicată funcționalităților tehnice vor fi pilonii unei decizii corecte.

  1. În raport cu veniturile și încasările companiei tale, există buget dedicat implementării ERP?

În cazul în care nu ai avut încă acces la costurile unei aplicații software, iată care sunt costurile la care să te aștepți în cazul achiziției și implementării unui program ERP.

  1. În cazul în care compania ta va decide renunțarea la un număr important de resurse umane, vei mai avea nevoie de o aplicație software de tip ERP sau ar fi potrivite alte soluții?
  2. Cât de avansat este procesul de implementare?

În funcție de etapa în care se află o companie în contextul implementării software, riscurile pot fi diferite. Astfel, în procesul de ofertare, selecție sau semnare a contractului, pot exista negocieri ale modului de lucru, astfel încât impactul să fie unul minim. Odată ce contractul este semnat și implementarea începe, suspendarea proiectului poate aduce costuri suplimentare.

  1. Există resurse de management intern pentru gestionarea etapelor de implementare software?

Implementarea unei aplicații ERP necesită alocarea unui Project Manager și a unei echipe dedicate asigurării fluxului de lucru, livrării datelor interne, definirii cerințelor, problemelor specifice și comunicării cu vendorul ales. Astfel, în cazul reducerii personalului sau folosirii resurselor umane altfel decât în planificarea inițială asociată implementării, beneficiarul trebuie să identifice soluții și să evalueze scenarii noi.

  1. Există buget dedicat etapelor post-implementare (resurse umane, de timp, dedicate serviciilor de instruire/training)?
  2. În cazul în care compania va alege prelungirea perioadei de lucru de acasă, cum va impacta acest lucru continuarea implementării software?
  3. În ce măsura vendorul aplicației ERP sprijină parteneriatul și continuarea implementării sau dezvoltări ulterioare, în vederea personalizării soluției?
  4. În cazul în care proiectul este oprit, în ce măsură vendorul poate relua rapid implementarea?
  5. Poate fi executată implementarea de la distanță?

Restricțiile de călătorie pot afecta încadrarea în termene a implementării software, așadar este foarte important ca în cazul continuării colaborării vendorul să poată îndeplini cerințele specifice la distanță.  

Concluzii:
În măsura în care compania nu a suferit scăderi dramatice și bugetul permite redresarea și dezvoltarea continuă, recomandarea specialiștilor este aceea ca proiectul de implementare software să continue, întrucât pierderile cauzate de o eventuală stopare sau anulare pot fi mult mai mari. O companie care are nevoie de un sistem software ERP la un moment dat, are nevoie de digitalizare eficientă!

Ai nevoie de o aplicație software personalizată? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail pe adresa [email protected] pentru a primi consultanță gratuită în vederea alegerii soluției potrivite!

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Softlead extinde procesul de lead generation pentru servicii IT

Într-o perioadă în care companiile au nevoie de soluții personalizate pentru o digitalizare eficientă, Softlead extinde procesul de lead generation, oferind atât aplicații software enterprise, cât și acces la o gamă completă de servicii.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Cum arată aplicația românească ce blurează fețele din orice filmuleț pentru a scăpa de amenzi cauzate de GDPR?

Dacă ai făcut un filmuleț cu telefonul, lucrezi în mass-media și realizezi reportaje filmate sau ești managerul de securitate al unui obiectiv supravegheat video, trebuie să știi că, în cazul folosirii sau publicării unor imagini neprelucrate cu chipurile oamenilor care apar în filmări și care nu și-au dat explicit acordul să apară în materialul tău, te pasc ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Innovation Labs 2020 - Aplicații software de agribusiness, cyber security, Fintech, Smart Mobility, Educație

În urma Hackathonului desfășurat weekend-ul trecut în cadrul Bibliotecii Centrale a Universității POLITEHNICA din București, care a însemnat 30 de ore de muncă intensă pentru mai bine de 220 de participanți, 28 echipe bazate pe inovații tehnice s-au calificat pentru programul de mentorat de 10 săptămâni organizat de către Asociația Tech Lounge cu sprijinul Oran...

Citește articolul arrow_forward