Care sunt nevoile companiilor în procesul de achiziție a aplicațiilor software?

20 Sep 2016

La nivel global, în anul 2015, top 10 cei mai importanți furnizori de aplicații software au adunat aproximativ 52% din piața internațională specializată, înregistrând o creștere cu 2% față de anul anterior și fiind evaluate la 5 miliarde de dolari (licențe, mentenanță și venituri înregistrate din subscripții).

 

Care sunt nevoile companiilor în procesul de achiziție a aplicațiilor software?

La nivel global, în anul 2015, top 10 cei mai importanți furnizori de aplicații software au adunat aproximativ 52% din piața internațională specializată, înregistrând o creștere cu 2% față de anul anterior și fiind evaluate la 5 miliarde de dolari (licențe, mentenanță și venituri înregistrate din subscripții).

Până în anul 2020, achizițiile de aplicații software vor atinge 5.4 milioane de dolari, așadar se poate vorbi despre creșteri și oportunități pentru cele mai multe dintre industrii.

Un grafic al trendurilor de achiziție a aplicațiilor software de tip B2B înregistrează creșteri importante pentru aplicații precum Enterprise Resource Planning (ERP), Customer Relationship Management (CRM) sau Product LifeCycle Management Engineering.

Conform unei analize efectuate asupra lead-urilor generate prin Softlead, există un set de aspecte esențiale pe care companiile-vendor le pot lua în considerare pentru eficientizarea fluxurilor de vânzare sau pentru tot ceea ce înseamnă creșterea volumelor de vânzări.

Top factori decizionali în procesul de achiziție a unei aplicații software:

  1. Funcționalitățile tehnice
  2. Interfață prietenoasă
  3. Cost de achiziție
  4. Suport tehnic
  5. Reputația companiei-vendor
  6. Longevitatea companiei producătoare pe piață

Top 3 cele mai dificile etape din achiziția unei aplicații software:

  1. Determinarea listei complete și corecte de funcționalități în raport cu afacerea utilizatorului
  2. Capacitatea de a face comparații utile între aplicațiile existente pe piață, în raport cu bugetul existent și cu nevoia.
  3. Înțelegerea nevoilor referitoare la serviciile curente sau ulterioare implementării.

Conform lead-urilor generate prin Softlead, top 3 al tipologiilor de aplicații software solicitate în ultimele 6 luni include: aplicațiile dedicate managementului resurselor umane, ERP și de gestiune. Din punctul de vedere al industriilor din care vin aceste companii, topul este ocupat de: industria medicală, companii cu rol în organizarea evenimentelor  și Horeca.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare