Care sunt industriile în care digitalizarea este primordială în această perioadă?

12 Mar 2020

Într-o perioadă în care angajații și companiile descoperă tot mai mult beneficiile work from home, optimizarea proceselor de lucru, precum și digitalizarea celor mai importante industrii aflate în interacțiunea directă consumator – producător/comerciant sunt esențiale și se află în topul intereselor clienților Softlead.

Care sunt industriile în care digitalizarea este primordială în această perioadă?

Care sunt industriile în care digitalizarea este primordială în această perioadă?

Lanțurile de farmacii și chiar farmaciile individuale aleg tot mai mult să dezvolte soluții de e-commerce, prin care să le ofere clienților posibilitatea achiziției online a produselor necesare.

  1. Integrarea cu soluții software deja existente. În cele mai multe dintre cazuri, farmaciile dețin sisteme de facturare, gestiune a stocurilor, contabilitate achiziționate anterior deciziei de dezvoltare a unei platforme de e-commerce. Astfel, în cazul în care acestea permit integrarea cu noul magazin online și dacă nu există constrângeri la nivelul performanțelor tehnice, este recomandat să se facă integrarea cu soluțiile deja existente. În acest fel, sunt economisite bugete și resurse de timp atât de utile.
  2. Dezvoltarea modulelor personalizate. Fie că este vorba despre modalitatea de livrare, de includerea unor sisteme de raportare complexe (dashboard-uri cu acces la cifre și statistici) de business, dedicate OTC-urilor (medicamente ce pot fi eliberate fără rețetă), modulele personalizate apar mereu în topul cerințelor clienților.
  3. Platforma web orientată spre client.

Dacă în cazul aplicațiilor software cu rol de gestionare a unui business în domeniul pharma nu este nevoie de o gândire orientată spre clientul farmaciilor, o platformă online de comerț electronic va trebui să îndeplinească o serie de rigori de User Experience (UX) și User Interface (UI) astfel încât design-ul, filtrele, modulul de căutare online avansat, descrierile produselor, coșul de cumpărături sau wishlist-ul să fie nu doar prietenoase, ci și extrem de intuitive.

Conform celui mai nou raport GpeC pentru anul 2019, cumpărăturile online au avut anul trecut o creștere cu 20% față de anul anterior, valoarea acestora fiind de 4.3 miliarde de euro.  Ritmul de creștere 2019 vs. 2018 a fost mai redus comparativ cu 2018 vs. 2017, când rata de creștere de la un an la altul a fost de aprox. 30%.

Cu siguranță, curba de creștere va căpăta o sezonalitate în perioada lunilor martie-mai 2020, când, conform OMS, este declarată pandemie COVID-19, iar oamenii sunt sfătuiți să interacționeze cât mai puțin sau deloc cu magazinele fizice.

Astfel, fie că este vorba despre supermarket-uri sau de magazine cu specific, cumpărăturile online vor crește în perioada aceasta în mod accelerat, cel mai probabil la finalul anului vorbind, însă, de cifre similare cu cele de anul trecut, întrucât situațiile de criză majoră oferă și perspectiva educării consumatorilor (sunt achiziționate doar produse necesare, chiar dacă în volum mai mare în raport cu media coșului de cumpărături deja cunoscută).

În funcție de gradul de digitalizare al companiilor, în momentul în care un departament sau o întreagă organizație alege să migreze sistemul de lucru către opțiunea remote este nevoie de stabilirea nevoilor și obiectivelor pe care un sistem software trebuie să le îndeplinească.

În acest sens, există mai multe tipologii de aplicații software utile:

Ai nevoie de o aplicație software dedicată? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail pe adresa [email protected]! 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul
Softlead

Aplicația software Vaunt introduce modulul de evaluare gratuită a prețului apartamentelor

VAUNT, platforma de management al vânzărilor dedicată sectorului rezidențial, introduce un nou modul, Client Portal. Prin intermediul acestuia, clienții cumpărători au acces la date în timp real despre valoarea în piață a...

Citește articolul