Când ai nevoie de o aplicație custom (personalizată)?

12 martie 2016

Aplicațiile software personalizate sunt aplicații construite special pentru un utilizator sau un grup de utilizatori dintr-o organizație, care au menirea de a respecta cerințe specifice industriei sau modului intern de organizare.

Când ai nevoie de o aplicație custom (personalizată)?

Aplicațiile software personalizate sunt aplicații construite special pentru un utilizator sau un grup de utilizatori dintr-o organizație, care au menirea de a respecta cerințe specifice industriei sau modului intern de organizare.

Aplicațiile personalizate se recomandă a fi implementate atunci când compania are nevoie de alte funcționalități decât cele standard. În cazul în care există deja pe piață aplicații care răspund cerințelor unei companii, o aplicație personalizată înseamnă doar pierdere de timp și de bani, întrucât crearea de la zero a unei aplicații implică resurse speciale alocate. De exemplu, în cazul sistemelor CRM există o multitudine de variante/pachete disponibile, menite să satisfacă nevoile de business ale unui număr mare de utilizatori. Acest lucru se datorează faptului că piața soluțiilor CRM este una competitivă. O soluție software personalizată permite afacerii să transforme operațiunile zilnice în aplicații orientate în funcție de obiectivele companiei. Fiecare business este diferit și are cerințe diferite.

Dacă nu știi ce să alegi între o soluție software existentă și una personaliată, iată ce trebuie să ai în vedere:

  • Costul
  • Nivelul de maturitate a companiei
  • Dacă vrei să integrezi noua aplicație cu aplicațiile deja existente
  • Care sunt avantajele în raport cu industria
  • Care dintre aplicații te-ar ajuta să crești productivitatea, să diminuezi costurile și să maximizezi veniturile.

Dacă nu poți găsi o aplicație care să îndeplinească cel puțin 95% din nevoile de business, ar trebui să iei în considerare achiziționarea unei aplicații software personalizate, care să-ți îndeplinească obiectivele de business. Aplicațiile personalizate sunt destinate acelor companii cu o viziune clară asupra viitorului, ce pot obține ROI (return on investments), pot genera oportunități și pot crește eficiența.

Ce trebuie să ai în vedere atunci când vrei să achiziționezi o soluție software personalizată?

  • Industria: e important să identifici și să înțelegi cerințele de business ale industriei din care face parte compania ta. Atunci când achiziționezi o aplicație software personalizată, asigură-te că reflectă cerințele industriei, obiectivele companiei și că asigură dezvoltarea companiei.
  • Soluțiile disponibile: înainte de a alege o aplicație personalizată, asigură-te că ai verificat toate opțiunile existente pe piață și ai stabilit că niciuna din ele nu răspunde nevoilor tale.
  • Return on investments (ROI): atunci când alegi o aplicație trebuie să o evaluezi în funcție de profitul pe care ți-l aduce.
  • Echipă: compania trebuie să ofere suport în construirea aplicației personalizate.
  • Sistemele deja existente: trebuie să ai în vedere compatibilitatea viitoarei aplicații cu sistemele deja existente. În caz contrar, costurile date de incompatibilitate pot crește.
  • Platforma: cu care dorești să operezi.

Iată care sunt, din punct de vedere al companiei și al evoluției acesteia, principalele avantaje și dezavantaje în achiziționarea și utilizarea unei aplicații software personalizate:

  1. Avantaje:
  • Dedicat: aplicația este creată special pentru a răspunde cerințelor de business ale clientului dat.
  • Costuri: minime pe termen lung. Deși pe termen scurt, costurile sunt mai ridicate, un studiu realizat de Gartner arată că optimizarea aplicației și mentenanța pot diminua costurile cu 50%.
  • Mentenanța: durata de viață a aplicației software personalizate este decisă de utilizator.
  • Integrare: o singură aplicație este creată astfel încât să permită integrarea mai multor procese.
  • Suport: fiecare aplicație personalizată vine la pachet cu un plan de suport tehnic. Utilizatorul are acces la o întreagă echipă care să-i ofere suport.
  1. Dezavantaje:
  • Costuri: aplicațiile personalizate necesită costuri pentru dezvoltare, update-uri și suport tehnic. În 2014, costurile generate de suport și mentenanță au crescut cu 29% față de anul precedent. Așadar, costurile pot reprezenta atât un avantaj, pe termen lung, cât și un dezavantaj, pe termen scurt.
  • Timp: procesul de dezvoltare a unui software personalizat necesită timp pentru dezvoltarea propriu-zisă, testare și rezolvarea erorilor.
  • Companiile își pot schimba prioritățile sau obiectivele pe parcurs. De aceea, este recomandat ca înainte de alegerea unei aplicații personalizate să faceți un plan strategic al nevoilor companiei.

Avantajele și dezavantajele utilizării unei aplicații software personalizate, din perspectiva angajaților:

  1. Avantaje:
  • Aplicația este special creată pentru a răspunde nevoilor angajatului
  • Poate reduce volumul de lucru prin arderea unor etape
  • Creșterea eficienței, productivității și calității
  • Utilizarea sistemelor este ușoară pentru că el e construit pe baza practicilor de lucru cu care angajatul e obișnuit
  1. Dezavantaje:
  • Implementarea unui sistem solicită un program de training ce poate încetini ritmul de lucru
  • Complexitatea aplicației
  • Nevoia de suport

Ai nevoie de o aplicație software personalizată? Te invităm să stai de vorbă cu unul dintre consultanții noștri, pentru a identifica nevoia reală a companiei pe care o reprezinți, în raport cu obiectivele organizaționale.

Aplicații software recomandate

Solutie digitala care furnizeaza cotatii/oferte comerciale exacte, rapide si personalizate in scopul eliminarii erorii umane, imbunatatirii productivitatii procesului de vanzare si crearea unui parteneriat stabil cu clientii.

Citește tot arrow_forward

CAS genesisWorld: o solutie puternică pentru vânzări, marketing și serviciul clienți

Citește tot arrow_forward

Aplicatia CRM Simplio este solutia optimizata si creata special pentru orice tip de business. Hai sa ne cunoastem, sa putem face impreuna lucruri frumoase si utile!

Citește tot arrow_forward

Automatizarea vânzărilor centralizează și automatizează date și operații specifice procesului de vânzare.  

Citește tot arrow_forward

Symbio este o parte esențială a strategiei companiei și prezintă o imagine unitară a partenerilor, gestionează și automatizează procesele interne și oferă rapoarte personalizate.

Citește tot arrow_forward

Produsul Green CRM se adreseaza companiilor care ofera servicii si isi doresc o evidenta sigura asupra managementului relatiei cu clientii lor.

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

HORNBACH și-a lansat noua aplicație pentru mobil

HORNBACH, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcții și grădinărit, a lansat oficial noua aplicație pentru smartphone (iOS și Android), ce oferă acum numeroase funcții utile atât pentru facilitarea cumpărăturilor, cât și pentru inspirație în realizarea proiectelor. 

Citește articolul arrow_forward
Softlead

SAP lansează o soluție ce le permite brandurilor să interacționeze cu clientul

SAP CDP creează un context bogat de informații pentru a facilita o interacțiune mai bună cu clientul, menținând în același timp integritatea și confidențialitatea datelor

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Metrici, aleasă cea mai bună companie de securitate la competiția OSPA

Metrici, companie românească specializată în tehnologii de inteligență artificială și soluții software de analiză video, a fost aleasă pe locul întâi în cadrul concursului Outstanding Security Performance Awards 2019. Compania a fost votată de către un juriu independent ca având cea mai remarcabilă și vizionară soluție în cadrul categoriei I...

Citește articolul arrow_forward