Campania stickchat cu Smiley, #CumArZiceSmiley, prima din România care a integrat brand emoji într-o aplicație de mobil, s-a încheiat cu o extragere live pe Facebook, efectuată de Andrei Maria și vizionată de peste 75.000 de ori. Cei 54 de câștigători ai campaniei organizate de T-Me Studios și HaHaHa Production sunt listați pe tragerilasorti.ro, serviciul folosit de cele mai mari companii din România pentru extrageri transparente.
Cifrele vorbesc de la sine
Mii de utilizatori stickchat au reușit să termine de colecționat toate cele 25 de stickere animate cu imaginea lui Smiley și versurile lui, înainte de termenul limită pentru înscriere (9 mai). Colecția #CumArZiceSmiley și-a propus să recreeze mecanismul colecțiilor de abțibilduri și surprize din copilăria noastră, în mediul de mobile. Astfel, utilizatorii primeau automat 3 stickere la începutul colecției, apoi, din 8 în 8 ore, câte alte 3 stickere - de asemenea, pentru fiecare prieten care instala aplicația stickchat din linkul de invitație trimis de un utilizator, cel din urmă mai primea 3 stickere. Când stickerele primite automat din sistem se dovedeau a fi dubluri, utilizatorul era invitat să schimbe dublurile cu prietenii.
Dintre cei 77.000 de utilizatori care au folosit aplicația în perioada campaniei, 3.300 au fost finaliști, iar 54 au fost aleși prin tragere la sorți pe 10 mai - uite așa, printr-o apăsare de buton, Smiley și-a găsit fanul pe care îl va întâmpina în backstage la concertul din 1 iunie, trei alții care îl vor vizita în studioul HaHaHa Production, și încă 50 de fani devotați, premiați cu câte un swag bag conținând abțibilduri, insigne și tricouri cu visuals-urile campaniei.
Mulțumită și share-urilor organice date de prietenii celebri ai lui Smiley, precum și promovării făcute de el, online și offline, cu ocazia variilor sale apariții în media înscrise în campania aniversară #Smiley10, concursul #CumArZiceSmiley a fost un succes pentru T-Me Studios. Experimentul prin care T-Me a încercat să valideze strategia apropierii de brand-uri pentru aplicația cu lipici la mileniali stickchat, a dovedit valoarea abordării.
O strategie axată în principal pe viralizarea prin social media a dat roade: astfel, milioane de utilizatori Facebook au văzut postările legate de campanie, zeci de mii au interacționat cu ele, ceea ce a rezultat în peste 77.000 de utilizatori unici înregistrați și peste un milion de sesiuni în aplicația stickchat.
De asemenea 25.000 de utilizatori au colecționat 580.000 de stickere și au schimbat între ei 45.000 de dubluri. ”Reușita a fost în primul rând la capitolul de brand awareness pentru stickchat, iar, dintr-o perspectivă macro, am validat conceptul parteneriatului cu un brand, care a fost deja îmbrățișat, de Moji și alții, în afară, dar nu fusese încă testat la noi”, concluzionează Matei Pavel, co-fondatorul T-Me Studios și inițiatorul stickchat.
T-Me Studios creează conținut digital pentru mileniali din 2013, când Matei și Laurențiu - și ei mileniali - i-au pus bazele în ideea de a schimba modul în care interacționăm cu arta. În 2016 ei au lansat stickchat, aplicația de mobil care împacă tineretul cu limba română reinventând vocabularul de ieri și azi cu ajutorul ilustrațiilor animate. Stickerele stickchat sunt animații GIF hiper-contextualizate pentru fiecare vorbă, situație și, mai nou, pentru fiecare vers memorabil din repertoriul lui Smiley, un icon al generației tinere din România. De haz, de necaz, de-men-ți-a-le în orice caz, sunt numai bune de trimis în chat-ul favorit când nici emoticoanele nu sunt de-ajuns.
HaHaHa Production este unul dintre cele mai influente label-uri independente din România și, totodată, un brand important pe piața muzicală internațională. Astăzi, cel puțin 25% din Top 100 cele mai populare piese românești poartă semnătura HaHaHa Production. Smiley, Feli, Sore, Cabron sunt doar cateva nume din portofoliul casei de productie.