AWS Marketplace – platforma Amazon prin care se comercializează soluții software

09 noiembrie 2016

Platformele de tip marketplace care comercializează soluții software reprezintă, pe de  o parte, accesul direct la posibilii clienți pentru toate companiile producătoare și, în același timp, o metodă mult mai simplă și eficientă pentru utilizatori, ca posibili clienți, de a găsi, încerca, achiziționa, instala și menține software-ul potrivit.

AWS Marketplace – platforma Amazon prin care se comercializează soluții software

Platformele de tip marketplace care comercializează soluții software reprezintă, pe de  o parte, accesul direct la posibilii clienți pentru toate companiile producătoare și, în același timp, o metodă mult mai simplă și eficientă pentru utilizatori, ca posibili clienți, de a găsi, încerca, achiziționa, instala și menține software-ul potrivit.

În aprilie 2012, Amazon Web Services a lansat AWS Marketplace, un magazin online care ajută clienții să găsească, să cumpere și să înceapă imediat utilizarea unei soluții software, împreună cu serviciile de care au nevoie în desfășurarea procesului de business. De asemenea, aceasta reprezintă un nou canal de vânzări pentru vendorii de produse software. Astăzi,  platforma conține mai mult de 1000 de listări, ierarhizate în 24 de catergorii care variază de la big data, depistarea virușilor și până la aplicații de tip business intelligence.

„Procedeul prin care companiile achiziționează aplicații se schimbă. Noua generație de lideri are acum cu totul alte așteptări în legătură cu modalitatea de selecție a produselor și cu instrumentele de care au nevoie pentru a avea succes.” , susține Werner Vogels, CTO Amazon. Acesta a fost motivul specific pentru care Amazon a creat AWS Marketplace, în scopul îndeplinirii cerințelor pe care clienții le au în alegerea unui software „într-un fel în directă legătură cu experiența în cloud, prin: lipsa instalării unui software, lipsa unui ciclu de vânzări, lipsa unor întârzieri la achiziție și cu o selecție de modele de licențiere diverse.”, adaugă Vogels.

Ce tipuri de software oferă AWS Marketplace?

De la produse comerciale pentru companii și programatori, până la software open-source, cele 3 categorii principale sunt:

  1. Infrastructură software: pentru dezvoltarea aplicațiilor, bazelor de date, sistemelor de operare și securitate etc.;
  2. Tool-uri pentru programatori: detector de viruși sau erori, monitorizare, control al sursei, testare etc.;
  3. Software-uri pentru companii, dezvoltate în categorii de la business intelligence până la e-commerce, stocare și recuperare a datelor.

Aceste soluții sunt nu sunt disponibile pentru descărcare, ci doar în cloud, pe Amazon EC2.

Ca modalitate de funcționare, utilizatorii aleg soluția software preconfigurată pe care doresc să o achiziționeze și o lansează cu un singur click, prin folosirea 1-Click Deployment (similară cu opțiunea de tip 1-Click ofering disponibilă pe Amazon.com). Dezvoltarea software-ului se poate face și fără acest tip de instalare, în cazul în care clienții folosesc uneltele proprii. Achizițiile sunt disponibile prin SaaS (Software as a Service) sau ca Amazon Machine Image (AMI  - un template de configurare a software-ului pentru server-ul clientului, un sistem de operare sau un server de aplicații).

În ceea ce privește modalitatea de plată, printr-un sistem de tip „pay as you go”, clienții plătesc doar pentru ceea ce aceștia utilizează, fie pe oră, fie pe lună. Taxele venite din AWS Marketplace se adaugă la factura finală a clientului pentru serviciile AWS.

Cine comercializează soluții software pe AWS Marketplace?

Vendorii  prezenți pe platformă sunt membri ai AWS Partner Network – programul global al AWS pentru partenerii săi de tehnologie și consultanță. Aceștia variază de la vendori software independenți, la reselleri și integratori de sisteme.

Pentru a  fi listați pe platformă, aceștia trebuie să:

  • Ofere un software complet, care a fost disponibil în mediul public pentru cel puțin 9 luni;
  • Ofere un raport sustenabil privind satisfacția clienților, aici fiind incluse referințe de la cel puțin 10 clienți;
  • Demonstreze că au operațiuni de business puternice și clare, bazate pe practici etice.
  • Prioritizeze și să mențină produse actualizate și fără viruși;
  • Verifice că software-ul lor funcționează în cloud-ul AWS.

Amazon se ocupă de facturile pentru toate achizițiile de produse software și gestionează plățile către vendorii listați pe platformă.

Acest magazin online este unul dintre serviciile AWS cu cea mai rapidă rată de creștere. „Rata de creștere a clienților a crescut cu 300% în ultimul an, utilizarea serviciilor de către acești clienți crescând cu 50% în aceeași perioadă.”, susține Robert Peterson, Senior Product Manager la Amazon.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward