Apivita alege Entersoft pentru a unifica activitățile de marketing, vânzări și merchandising

28 Apr 2022

Creșterea și dezvoltarea companiei grecești Apivita a însemnat rezolvarea provocărilor în contextul eficienței gestionării vânzărilor, dar și oferirea unei experiențe prietenoase clienților din mediul online. Iată cum a reușit compania să răspundă noilor nevoi, prin implementarea aplicației software potrivite.

- Studiu de caz -

Apivita alege Entersoft pentru a unifica activitățile de marketing, vânzări și merchandising

În 1972, tinerii farmaciști Nikos si Niki Koutsiana, fondatorii companiei APIVITA, au creat primele lor cosmetice naturale, utilizând produse apicole si extracte naturale. În 1979, cei doi au creat brandul APIVITA. De atunci, au fost create și lansate pe piață peste 300 de produse naturale pentru îngrijire corporala. Toate produsele conțin extracte vegetale de proveniență greceasca, uleiuri esențiale si integrează numeroase inovații si patente.

Produsele APIVITA sunt prezente la momentul actual pe 15 piețe internaționale, fiind comercializate în Spania, Japonia, Hong Kong, SUA, Cipru, Ukraina, România etc.

Provocarea

Activitatea desfășurată de APIVITA necesita răspunsuri rapide si exacte la cererile clienților, compania concentrându-și atenția pe nevoile acestora. Soluția software folosită inițial în procesarea comenzilor, implementată in 2009, și aplicația software dezvoltată intern în 2013 nu au putut tine pasul cu ritmul rapid de evoluție a activității. Obiectivul echipei de management a fost de a îmbunătăți atât loialitatea clienților, cât și activitatea personalului care interacționa cu clienții. Ținta era de a ajunge ca brandul și compania APIVITA sa ofere clienților săi o experiență superioara, dar si sa se poziționeze ca un inovator in domeniul produselor cosmetice. Pentru a îndeplini toate aceste obiective, fiecare angajat al departamentelor de vânzări, marketing si merchandising urma să aibă acces în timp real la date prin intermediul unei platforme online ușor de utilizat. Obiectivul nu ar fi putut fi atins, din cauza utilizării unor soluții software învechite si inadecvate.

Soluția

Nevoia APIVITA pentru o soluție software inovatoare care sa acopere optim atât cerințele de business, cât și pe cele ale clienților a fost criteriul principal de selecție a furnizorului aplicației. Alegerea Entersoft a fost justificata de faptul ca organizația deține atât tehnologiile si soluțiile adecvate cerințelor, cat si competentele si experiența necesare susținerii planurilor de dezvoltare prezente si viitoare ale APIVITA.

Soluția propusă a fost Entersoft CRM & Sales Force Automation (SFA), ideală pentru desfășurarea si coordonarea activităților desfășurate la client (de exemplu: preluarea de comenzi, retur de produse, activități de merchandising, audituri, promoții, inventariere, sondaje clienti, monitorizare preturi etc.) procese interne (planificarea vizitelor la clienți, procese de aprobare, analiza competitiei etc.). Angajamentul echipei Entersoft si metodologia companiei au permis ca procesul de implementare sa fie finalizat in doar trei luni (demarat in martie 2015 si încheiat in iunie 2015). La doar câteva luni de la implementare, toți membrii echipei Apivita utilizau, prin intermediul iPad-urilor, noua aplicație in procesul de vânzare. În prezent, exista 26 de utilizatori în departamentul de vânzări din Grecia si 14 in cel din Spania. In plus, aplicația mai este utilizata de 35 de cosmeticieni din Grecia.

Beneficiile

După implementarea și dezvoltarea soluției, departamentele cu atribuții în gestionarea relațiilor cu clienții au avut acces contant la toate informațiile relevante, actualizate în timp real, prin intermediul unei platforme ușor de utilizat. În plus, echipa de management deține toate datele și informațiile necesare pentru a lua decizii mai bune. Echipa de vânzări și marketing are acum o productivitate mai mare si poate realiza mai multe întâlniri cu clienții in același interval de timp. Totodată, funcționalitatea aplicației online a redus la jumătate timpul de introducere în sistem a noilor date. Mai multe date înseamnă mai multe informații ce pot fi utilizate de către echipa de vânzări. Funcțiile de analiză, dashboard-urile interactive și monitorizarea indicatorilor-cheie de performanță oferă suport decizional în timp real și susține creșterea productivității vânzărilor si îmbunătățirea experienței clienților. Sunt avantaje semnificative care îmbunătățesc fiecare aspect al procesului de vânzare, de la optimizarea politicilor de vânzare pana la reducerea timpilor de livrare, toate echipele beneficiare având acces rapid la informații relevante corecte.

Utilizând soluția Entersoft, echipa de vânzări beneficiază atât de un instrument eficient de plasare a comenzilor, cât și de o aplicație CRM care o ajută să răspundă în orice moment solicitărilor celui mai pretențios client. Mai exact, soluția Entersoft ne ajută să organizăm datele pentru întâlnirile zilnice cu clienții in funcție de criterii cantitative si calitative. În plus, avem un mecanism care ne permite sa cream propuneri de comenzi pe baza datelor istorice. In prezent, managerul de vânzări are posibilitatea de a gestiona cu acuratețe ciclul săptămânal si lunar de întâlniri cu clienți si vânzări pentru întreaga echipa. Cu ajutorul soluției Enterosft, departamentul de marketing beneficiază de feedback imediat din piața si cooperarea cu echipa de vânzări este mult mai eficientă. George Gogonas, Project Manager APIVITA

Ai nevoie de o aplicație software pentru compania ta de producție? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail pe adresa [email protected]

Entersoft Romania a fost fondata in anul 2008 si este subsidiara a companiei Entersoft S.A. cu sediul in Grecia. Misiunea Entersoft Romania, ca parte a grupului Entersoft, este de a oferi inovatie tehnologica prin intermediul unor solutii de business integrate de tip ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Management), BI (Business Intelligence), Mobile SFA (Sales Force Automation), xVan (Van Sales), Retail si WMS (Warehouse Management System).

Printre clientii Entersoft Romania se numara JTI Romania, Unilever/ Betty Ice, Karamolegos, SARKK (Tommy Hilfiger), Interstar Chim, Olympus, Editura Litera International, Pain Plaisir, Elefant Online, Gittanos Company, Best Distribution/ CD Media, CaliVita, Imperial Tobacco, SofMedica si altele. 

Grupul Entersoft are o Retea de Parteneri Certificati, este listata la Bursa de Valori din Atena si detine filiale in Bulgaria, Romania, Emiratele Arabe Unite, precum si companiile grecesti Optimum, Retail Link si Wedia.

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Care sunt criteriile DESI și cum le poți respecta?

Programul de Digitalizare pentru IMM-uri a introdus, și promovează deja, criteriile DESI/criteriile de digitalizare pentru evaluarea proiectelor finanțate din surse nerambursabile. Pe termen lung, aceste criterii se vor generaliza, deoarece fac...

Citește articolul
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul