APIA a autorizat eliberarea a 1 miliard de euro pentru plăţi directe în agricultură – Care sunt oportunitățile de digitalizare?

10 Feb 2020

Agenția de Plăți și Intervenție în Agricultură (APIA) a anunțat că a autorizat, la finalul săptămânii trecute, plata pentru un miliard de euro pentru fermieri, în contul sumelor care li se datorau în 2019.

APIA a autorizat eliberarea a 1 miliard de euro pentru plăţi directe în agricultură – Care sunt oportunitățile de digitalizare?

În 2019, România a primit de la UE, pentru plăţile directe în agricultură, 1,8 miliarde de euro, ceea ce înseamnă 41% din totalul sumei de 4,4 miliarde de euro care au intrat în ţară anul trecut (fonduri structurale şi de coeziune, fonduri pentru dezvoltare rurală şi pescuit, subvenţii directe, altele).

În contextul unei industrii cu un potențial recunoscut, digitalizarea prin eficientizarea producției și a resurselor folosite de fermieri trebuie să devină o prioritate. Conform unui studiu publicat în 2018 de VitalFields, doar 17% dintre fermierii români folosesc o aplicație software sau una digitală dedicată administrării fermelor.

Cu un eșantion ce cultivă cu precădere grâu, rapiță, floarea-soarelui și porumb, studiul mai informează și asupra faptului că 49.5% dintre respondenți folosesc ca principal instrument de ținere în evidență a terenurilor și lucrărilor agricole o agendă, 20% programele de tip Excel, 13.5% declară că nu consideră ca au nevoie de astfel de unelte, în timp ce doar 17% folosesc un software sau o aplicație dedicată.

În comparație cu piața locală, un procent de 44% dintre fermierii francezi colectează informațiile folosind un software sau o aplicație de management al fermei, iar fermierii germani utilizează aceste instrumente digitale în proporție de 40%.

Se poate concluziona că fermierii români folosesc într-un procent ridicat computere în fiecare zi, iar instrumentele digitale de administrare a fermei încep cu pași mici să își găsească locul în practica de zi cu zi a activităților acestora.

Cum putem eficientiza agricultura?

O aplicație software dedicată gestiunii operațiunilor din agricultură este soluția ideală pentru optimizarea proceselor de suport (operațiunile specifice activităților de gestionare, raportare, management) și operațiunilor specifice industriei agriculturii (cartografie – hărți interactive, managementul flotelor de utilaje/parcul auto, gestiunea eficientă a resurselor, alerte, managementul situațiilor de risc).

În cele mai multe dintre situații, module precum managementul flotelor de utilaje necesită și implementarea unor device-uri dedicate pentru identificare, cum sunt GPS-urile.

În funcție de tipologia fermei (gestionarea zootehnică,  cea a terenurilor agricole sau ambele), compania producătoare sau consultantul va alege soluția optimă, pentru a pune în valoare doar acele resurse tehnologice/software & hardware de care este nevoie, fără a aglomera suplimentar beneficiarul.

Module/ Funcționalități ale soluțiilor software pentru agricultură?

  1. Cartografia
  1. Managementul flotelor
  1. Producție
  1. Gestionarea stocurilor & a resurselor
  2. Modul Managementul documentelor
  1. Modul Raportare
  1. Gestionarea și controlul Fluxurilor interne
  2. Platformă web cu rol în accesarea datelor și gestionarea informațiilor
  3. Sistem de BI: analiza volumelor mari de date, procesare analitică online, interogări și raportare

Care sunt aspectele de care trebuie să se țină cont în momentul achiziționării unei soluții software pentru agricultură?

Care sunt beneficiile implementării unui sistem ERP complet pentru agricultură?

Deținătorii de terenuri, blocuri fizice sau ferme pot identifica soluția software potrivită în cadrul platformei www.softlead.ro, unde sunt listate peste 500 de soluții software recunoscute și utilizate la nivel național și international.

Pentru mai multe informații și pentru un demo al aplicațiilor dedicate, ne puteți contacta pe adresa [email protected] sau puteți completa formularul de mai jos:

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul
Softlead

Aplicația software Vaunt introduce modulul de evaluare gratuită a prețului apartamentelor

VAUNT, platforma de management al vânzărilor dedicată sectorului rezidențial, introduce un nou modul, Client Portal. Prin intermediul acestuia, clienții cumpărători au acces la date în timp real despre valoarea în piață a...

Citește articolul