APIA a autorizat eliberarea a 1 miliard de euro pentru plăţi directe în agricultură – Care sunt oportunitățile de digitalizare?

10 februarie 2020

Agenția de Plăți și Intervenție în Agricultură (APIA) a anunțat că a autorizat, la finalul săptămânii trecute, plata pentru un miliard de euro pentru fermieri, în contul sumelor care li se datorau în 2019.

APIA a autorizat eliberarea a 1 miliard de euro pentru plăţi directe în agricultură – Care sunt oportunitățile de digitalizare?

În 2019, România a primit de la UE, pentru plăţile directe în agricultură, 1,8 miliarde de euro, ceea ce înseamnă 41% din totalul sumei de 4,4 miliarde de euro care au intrat în ţară anul trecut (fonduri structurale şi de coeziune, fonduri pentru dezvoltare rurală şi pescuit, subvenţii directe, altele).

În contextul unei industrii cu un potențial recunoscut, digitalizarea prin eficientizarea producției și a resurselor folosite de fermieri trebuie să devină o prioritate. Conform unui studiu publicat în 2018 de VitalFields, doar 17% dintre fermierii români folosesc o aplicație software sau una digitală dedicată administrării fermelor.

Cu un eșantion ce cultivă cu precădere grâu, rapiță, floarea-soarelui și porumb, studiul mai informează și asupra faptului că 49.5% dintre respondenți folosesc ca principal instrument de ținere în evidență a terenurilor și lucrărilor agricole o agendă, 20% programele de tip Excel, 13.5% declară că nu consideră ca au nevoie de astfel de unelte, în timp ce doar 17% folosesc un software sau o aplicație dedicată.

În comparație cu piața locală, un procent de 44% dintre fermierii francezi colectează informațiile folosind un software sau o aplicație de management al fermei, iar fermierii germani utilizează aceste instrumente digitale în proporție de 40%.

Se poate concluziona că fermierii români folosesc într-un procent ridicat computere în fiecare zi, iar instrumentele digitale de administrare a fermei încep cu pași mici să își găsească locul în practica de zi cu zi a activităților acestora.

Cum putem eficientiza agricultura?

O aplicație software dedicată gestiunii operațiunilor din agricultură este soluția ideală pentru optimizarea proceselor de suport (operațiunile specifice activităților de gestionare, raportare, management) și operațiunilor specifice industriei agriculturii (cartografie – hărți interactive, managementul flotelor de utilaje/parcul auto, gestiunea eficientă a resurselor, alerte, managementul situațiilor de risc).

În cele mai multe dintre situații, module precum managementul flotelor de utilaje necesită și implementarea unor device-uri dedicate pentru identificare, cum sunt GPS-urile.

În funcție de tipologia fermei (gestionarea zootehnică,  cea a terenurilor agricole sau ambele), compania producătoare sau consultantul va alege soluția optimă, pentru a pune în valoare doar acele resurse tehnologice/software & hardware de care este nevoie, fără a aglomera suplimentar beneficiarul.

Module/ Funcționalități ale soluțiilor software pentru agricultură?

  1. Cartografia
  • Vizualizarea corectă și optimă a hărților interacțive
  • posibilitatea de a trasa parcele și de a genera hărți pe fiecare bloc fizic, segmente de teren
  • posibilitatea de a construi scenarii sau de a evidenția efectivul de resurse agricole, tipologia plantațiilor, istoricul plantațiilor vecinătăți, coordonate geografice
  • creare simulări de profitabilitate
  • posibilitate de a exporta în format .pdf și online simulări cartografice.
  • Integarare cu alte sisteme cartografice recunoscute
  1. Managementul flotelor
  • Localizarea cu acuratețe a coordonatelor în care lucrează fiecare utilaj
  • Stabilirea eficienței utilajelor prin raportul timp/consum/teren lucrat/parcurs
  • Eliberare foi de parcurs
  • Eliberare consum/utilaj
  • Gestionarea documentelor care vizează strict segmentul flotelor (expirare documente obligorii, reînnoiri certificate etc.)
  • Reduceri și optimizări de cost în funcție de rapoartele generate
  • Creșterea performanțelor prin identificarea factorilor care duc la întârzieri, pierderi
  • Creare fișe de comparație între 2 modele de utilaje privind productivitatea acestora
  • Setarea unor obiective și a alertelor în măsura gradului de importanță și a timpilor considerați cu maximă eficiență
  • Posibilitate transfer de informații între device-uri
  • Integrarea cu hărți și activarea funcției de îndrumare prin coordonate de geolocație
  1. Producție
  • Controlul producției, prin posibilitatea de a urmări starea vieții vegetative pentru fiecare fermă, sol și cultură.
  • Alocarea și distribuirea costurilor
  • Gestiunea efectivelor de animale prin urmărirea mișcării acestora și reactualizarea permanentă a Registrului Agricol și a Bazei Naționale de Date.
  • Managementul achizițiilor
  • Managementul depozitelor
  1. Gestionarea stocurilor & a resurselor
  2. Modul Managementul documentelor
  • gestionarea, evidența, stocarea documentelor
  • import informații trasate în cadrul hărților, date și istoric al contului cu posibilitate de export
  1. Modul Raportare
  • Generare rapoarte
  • Export rapoarte
  1. Gestionarea și controlul Fluxurilor interne
  2. Platformă web cu rol în accesarea datelor și gestionarea informațiilor
  3. Sistem de BI: analiza volumelor mari de date, procesare analitică online, interogări și raportare

Care sunt aspectele de care trebuie să se țină cont în momentul achiziționării unei soluții software pentru agricultură?

  • Alegerea unui distribuitor cu experiență
  • Definirea clară a funcționalităților pe baza unei analize de business completă
  • Alegerea unei soluții cloud: ce permite accesarea aplicației de pe orice device conectat la internet
  • Configurare flexibilă și prietenoasă
  • Permisivitatea aplicației de a fi utilizată eficient și optim de pe orice device inteligent.

Care sunt beneficiile implementării unui sistem ERP complet pentru agricultură?

  • Eficiență în operațiuni prin sisteme integrate
  • Optimizarea activităților cu ajutorul soluțiilor dedicate
  • Reducerea costurilor
  • Posibilitatea de a avea acces la rapoarte, informații, scenarii și previziuni rapid
  • Posibilitatea de a avea acces la date despre profilul fermei prin mixul software și hardware – device-uri, cum ar fi GPS-urile

Deținătorii de terenuri, blocuri fizice sau ferme pot identifica soluția software potrivită în cadrul platformei www.softlead.ro, unde sunt listate peste 500 de soluții software recunoscute și utilizate la nivel național și international.

Pentru mai multe informații și pentru un demo al aplicațiilor dedicate, ne puteți contacta pe adresa [email protected] sau puteți completa formularul de mai jos:

 

Aplicații software recomandate

Evidența deșeurilor, raportare ANPM și consultanță printr-un sistem online integrat de management al deșeurilor.

Citește tot arrow_forward

Versiunea SmartCash RMS 2018 este cea mai puternica platforma SmartCash RMS de pana acum, una dintre prioritatile avute in vedere in dezvoltarea ei fiind cresterea stabilitatii si a capacitatii de procesare paralela, in special in cazul interconectar...

Citește tot arrow_forward

Bento Grânar simplifică și automatizează operațiile de depozitare și gestiune a stocurilor de cereale în silozuri. Produsul urmărește într-un mod simplu și intuitiv procesele specifice de recepție, laborator, gradare, tarar...

Citește tot arrow_forward

Nexus GestiuneAgricola este o aplicatie destinata societatilor arendatoare de exploatatii agricole, in vederea tinerii evidentei sumelor de platit catre arendasi.

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Intracom Telecom îmbunătățește conectivitatea comunicatiilor poliției metropolitane din Varșovia cu soluția OmniBAS ™

Intracom Telecom, furnizor global de sisteme si solutii de telecomunicații, în parteneriat cu Xentia, un distribuitor polonez de soluții wireless de voce, date și soluții broadband pentru sisteme de supraveghere, va extinde sistemul DMR Simulcast al Politiei  Metropolitane din Varșovia (KSP Varșovia), folosind platforma OmniBAS ™ ca platforma de comunicatii radio (microunde)...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Wizz Air - prima companie aeriană low-cost care utilizează platforma de plată Amadeus prin Navitaire New Skies

Conform cercetărilor efectuate de Amadeus în 2018, procesul de gestionare a plăților grevează costurile industriei de transport aerian cu aproximativ 34,5 miliarde de dolari anual. Aceasta includ taxele plătite furnizorilor de plăți, precum și costurile indirecte, cum ar fi cheltuielile de capital, forța de muncă suplimentară necesară pentru a sprijini procesele manuale, precum ...

Citește articolul arrow_forward