7 recomandări pentru a crește conversiile în e-Commerce de Black Friday

10 Oct 2021

Conform unui raport realizat de Yieldify, în cadrul căruia s-au chestionat 400 de lideri de piață în e-commerce și 2.000 de consumatori, s-a descoperit că peste 34% dintre clienți intenționează să își mărească cheltuielile de Black Friday de la an la an și doar 18% intenționează să le reducă. Având acest lucru în vedere, iată câteva recomandări menite să îmbunătățească activitatea și să maximizeze profiturile unei companii atât în perioada respectivă, cât și pe tot parcursul anului.

7 recomandări pentru a crește conversiile în  e-Commerce de Black Friday

Teoretic, vinerea neagră semnalează începutul sezonului de cumpărături de Crăciun. Până în 1961, Black Friday se desfășura exclusiv în Philadelphia (SUA), iar la sfârșitul anului 1980, retailerii, prin intermediul psihologiei consumatorilor, au reinventat semnificația sărbătorii. Aceștia au implicat sensul reflectat asupra profiturilor, susținând faptul că magazinele vor înregistra pierderi pe tot parcursul anului, iar de Black Friday, un profit imens.

În cadrul unui sondaj efectuat de Deloitte, 59% dintre consumatori au declarat că preferă cumpărăturile online, în defavoarea celor aproximativ 36%, ce tind spre formatul fizic, în magazin.

În plus, vânzările realizate prin intermediul dispozitivelor mobile s-au majorat de la an la an, traficul mobil crescând cu 14% anual și contribuind cu 64,29 miliarde de dolari din totalul de 142,5 miliarde din vânzările online.

 Așadar, ce ar trebui să conțină platformele de e-Commerce pentru a fi pregătite de Black Friday?

 Unul dintre aspectele importante ar trebui să fie pregătirea și optimizarea corectă a platformei web atât pentru utilizatorii de desktop, cât și pentru cei de pe mobil. De asemenea, clienții care își măresc cheltuielile vor fi cei mai probabili să facă acest lucru online. În medie, creșterea este prevăzută pentru consumatorii ce cumpără fie în principal online, fie numai online.

În această zi, în anul 2019, traficul către primele 100 de site-uri de e-Commerce a crescut cu 137%, demonstrând că în ziua respectivă, companiile vor fi nevoite să se confrunte cu un volum mai mare de utilizatori și cu mai multe solicitări ca niciodată. În același an, în ciuda cheltuielilor de mii de dolari pe servere mai bune, compania SweetLegs a ratat vânzări în valoare estimată de șase cifre, deoarece platforma lor web s-a prăbușit, fiind copleșită de cereri. 

Pentru a asigura funcționalitatea corespunzătoare, organizațiile ar trebui să efectueze teste asupra site-urilor web, să realizeze comprimarea imaginilor, rafinarea elementelor HTML, CSS și utilizarea plugin-urilor care echilibrează cererile bazate pe server, fără a afecta viteza.

După ce site-ul web este pregătit și poate face față traficului intens de Black Friday, tacticile CRO (tehnici utilizate pentru a îmbunătăți conversiile de vânzări ale vizitatorilor pe un site sau o aplicație) sunt de luat în considerare. În plus, iată 7 recomandări pentru a contura o campanie de succes de Black Friday:

  1. Crearea și respectarea unui plan

Ce funcții noi se vor lansa? Ce erori se vor remedia mai întâi? Ce tip de teste se vor efectua și când? Se vor identifica liniile de bază actuale pentru performanță și disponibilitate la nivel de aplicație, infrastructură, serviciu și front-end, cât și indicatorii cheie de performanță (KPIs).

De asemenea, care sunt obiectivele? Cât trafic se estimează? Care este capacitatea Cloud-ului și ce infrastructură trebuie pusă în funcțiune (atât planificată, cât și dinamică) pentru a satisface așteptările? Este necesară identificarea problemelor și erorilor ce ar putea împiedica succesul procesului și este foarte important ca planul conceput să cuprindă atât chestiile ce se pot realiza, cât și cele ce nu se pot. Instrumentarea și vizibilitatea corespunzătoare în software și sistem permite inovarea cu mai multă încredere.

Totuși, indiferent de cât de bine este pus la punct un plan sau un scenariu, nu se poate preconiza niciodată comportamentul utilizatorilor. În cele din urmă, cheia este ca organizația să fie pregătită să facă față schimbărilor de plan și să gestioneze prioritățile, astfel încât să se mențină lucrurile pe linia de plutire.

  1. Menținerea unor linii clare de comandă și execuție

Cine va lua deciziile critice ale misiunii și corecțiile cursului? Cine va executa ce sarcini? Cum și unde va avea loc colaborarea? Cine este responsabil dacă apar incidente?

Pentru a găsi răspunsul la toate aceste întrebări este esențială stabilirea unor linii clare de comunicare. Într-o perioadă cu mize mari, cum ar fi Black Friday, calendarul este esențial. Orice derapaj în execuția tactică ar putea avea consecințe devastatoare pentru companie.  

  1. Trasarea unei călătorii benefice și optimizarea procesului de plată

Capacitatea de a profita la maxim de Black Friday nu ține doar de performanța aplicațiilor și a infrastructurii, ci se află și în strânsă legătură cu optimizarea experienței de cumpărare a clienților prin sisteme facile de navigare, filtre aplicabile categoriilor de produse, chat-uri de suport, etc.

În special în vinerea neagră, când site-urile sunt suprasolicitate și extrem de populate, clienții își doresc să realizeze comenzi cât mai rapid, iar într-o eră a vitezei, această experiență de navigare și de cumpărare a unui utilizator trebuie să fie cât mai facilă și benefică, iar una dintre direcțiile evidențiate este prezența unui sistem de plată solid. Studiile arată că până la 80% dintre utilizatori vor abandona un site din cauza aspectelor de acest gen. 

  1. Realizarea unei monitorizări sintetice

Deși procesul de plată este de obicei cel mai critic, ar trebui monitorizate frecvent toate tranzacțiile ce au loc în cadrul platformei. Se poate profita de monitorizarea sintetică pentru a simula comportamentul utilizatorilor pe parcursul întregii experiențe, cu scopul de a identifica toate bug-uri (erorile) sau apelurile lente la bazele de date și de a le rezolva sau preveni cât mai rapid. 

  1. Creșterea ratei de conversie

În primul rând, potrivit unei analize Unbounce, din 34 de site-uri web analizate, doar 8 campanii de marketing specifice pentru Black Friday și-au redirecționat traficul către o pagină de destinație specializată. Restul foloseau fie un titlu personalizat, fie un banner, iar un număr mare de 10 platforme și-au trimis pur și simplu traficul de campanie către pagina de pornire, fără nicio mențiune specifică. Această scăpare poate provoca pierderi masive companiei, mai ales în contextul unei zile negre de vineri.

În al doilea rând, peste 59% dintre abonați afirmă că e-mailurile ce țin la curent clienții cu produsele și ofertele disponibile influențează deciziile de cumpărare. E-mail marketing-ul reprezintă deja o parte crucială a strategiilor de zi cu zi. Segmentarea unei liste de e-mail-uri poate produce ROI de până la 122%.

  1. Cross-sell & Upsell

Acestea reprezintă tehnici vitale de vânzare pentru retaileri, pe tot parcursul anului, crescând venitul cu 10-30%, în medie. Cu toate acestea, utilizarea acestora în perioade de vârf poate tenta clienții printr-o percepție și comoditate sporită a valorii. 

Ca și modele de cross-sell, de fiecare când se vinde un smartphone, se oferă ca și cadou un încărcător, o băutură răcoritoare pentru fiecare meniu achiziționat de la un restaurant, etc.  Ca și exemple de upsell, se pot crea pachete promoționale, precum și comparații între produse, recomandări sau îmbunătățiri. 

  1. Creșterea bugetelor de promovare

Poate părea contraintuitiv, dar în timpul Black Friday, agenții de publicitate justifică cheltuielile publicitare sporite prin rentabilitatea bună a investițiilor. An de an, specialiștii cheltuiesc aproximativ de 2 ori mai mult pe parcursul campaniei decât cheltuiesc înainte de perioada sărbătorilor. Vânzările de Black Friday cresc cu 348% în comparație cu o zi medie din octombrie și cu 229% în comparație cu creșterile inițiate de pregătirile pentru sărbătorile de iarnă.

Companiile de succes au nevoie de o abordare flexibilă, mereu activă, pentru dezvoltare, testare și monitorizare. Cel mai important, comerțul electronic reprezintă o afacere de 365 de zile pe an, unde și cea mai mică greșeală poate afecta următoarea perioadă ce se poate dovedi foarte importantă pentru succesul organizației.

Așadar, pentru a ușura acest proces, pentru a îmbunătăți și mai mult activitatea si pentru a maximiza profiturile, aplicațiile software destinate marketplace-urilor și platformelor de e-Commerce reprezintă un factor indispensabil. Softlead dispune de o gamă variată de astfel de soluții software și le oferă clienților săi detalii cu privire la implementări personalizate și suport pe parcursul alegerii celui mai bun software pliat pe cerințele și nevoile companiei, atât din punct de vedere tehnic, cât și financiar.

Aplicațiile software destinate marketplace-urilor sau platformelor e-Commerce sunt instrumente de automatizare și de eficientizare a activităților de achiziție online. Un sistem complet poate cuprinde module de listare, filtrare, căutare, sortare, achiziție (prin coșul de cumpărături), de reduceri/discount, de plăți online, de raportare și de monitorizare, precum și multe altele. Fiecare dintre acestea îndeplinește nevoile clientului și administratorului platformei de comerț electronic.

Ai nevoie de o soluție software destinată marketplace-ului sau platformei e-Commerce pe care o administrezi? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos.

Încă nu știi ce soluție software este potrivită pentru tine? Folosește SoftleadBIZ, singurul tool care indică gradul de digitalizare al companiei tale și îți oferă un raport personalizat al aplicațiilor necesare și al bugetelor de care poți avea nevoie.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Ce este tehnologia Text-to-Speech și de ce este importantă?

Comunicarea digitală are un rol important în cadrul business-urilor, astfel că tehnologia Text-to-Speech (TTS) devine un instrument valoros. Această tehnologie inovatoare nu schimbă doar modul în care percepem comunicarea, ci ne...

Citește articolul