Nevoia de consum în ceea ce privește industria aplicațiilor software dă naștere unei dinamici semnificative din punctul de vedere al lansărilor de astfel de produse, îmbunătățite sau inovatoare, personalizate în funcție de domeniul de activitate al clientului, de nevoile reale sau de bugetele pe care acesta le pune la dispoziția companiilor de software.
În mod evident, pentru a anticipa situațiile în care un astfel de produs să nu poată fi comercializat sau să nu aibă niciun fel de relevanță pe piețele locale sau internaționale, companiile producătoare recurg la un set de măsuri de evaluare și de obținere a feedback-ului de la clienți potențiali sau deja existenți pentru același tip de aplicație pe care o dezvoltă.
O astfel de strategie presupune implementarea chestionarelor sau a sondajelor de opinie, a discuțiilor ample cu un număr cât mai mare de consumatori sau de respondenți direct interesați de astfel de produse. Modalitatea de segmentare a publicului vizat este, însă, esențială, iar companiile producătoare se pot orienta la un spectru amplu de consumatori, împărțindu-i în categorii precum principali sau secundari, colaboratori, parteneri, consumatori indirecți, adaptând pentru fiecare dintre ei conținut, mesaj, strategii și tactici de abordare.
Fiecare dintre strategiile pe care le vizează acest proces de identificare a feedback-urilor și implementare a răspunsurilor primite poate fi gândit ca o aplicație de sine stătătoare, cu etape simple și optim gândite, pentru ca fiecare posibilitate (ramură) să determine o oportunitate.
De asemenea, este extrem de important un sistem inteligent care să atragă publicul vizat spre completarea studiului ce stă la baza gândirii unei aplicații software. Și aceasta poate fi pe mai multe nivele, pornindu-se de la o validare primară a ideii și continuând pe un algoritm mai complex, în funcție de tipologia respondenților și de complexitatea soluției informatice.
Platforma Softlead dedicată companiilor producătoare de aplicații software și achizitorilor direct interesați de astfel de produse poate fi, de asemenea, o metodă validă prin care o idee poate fi testată. O campanie de tip teasing gândită și implementată inteligent poate duce producătorul software direct către publicul vizat, fără a direcționa bugete de cercetare, dar beneficiind de avantaje precum: segmentarea eficientă și optimă a achizitorilor, prin bazele de date pe care Softlead le-a creat și le gestionează, posibilitatea analizei unor răspunsuri pertinente și valide, posibilitatea transformării respondenților în achizitori direcți ai aplicației ce urmează a fi dezvoltată și comercializată, încă din perioada de testare.
Prin canalele de care dispune, Softlead poate implementa campanii personalizate de validare a unei soluții informatice.