Customer Relationship Management (CRM) este o soluție software ce permite stocarea informațiilor și activităților din cadrul unei firme, inclusiv clienții și contractele, precum și interacțiunile dintre aceștia, totul fiind ușor accesibil dintr-un singur loc.
O soluție informatică de tip CRM include activitățile aferente departamentelor de marketing, vânzări, financiar și suport tehnic oferit potențialilor clienți, furnizori și parteneri. Un CRM permite diseminarea informației între membrii unei echipe, oferind siguranța faptului că sursa nu se poate multiplica sau pierde.
Un sistem CRM te ajută să stochezi informații despre clienți precum :
- Nume și adresă
- Informații de contact
- Istoricul achizițiilor
- Istoricul plăților
- Conversațiile prin telefon sau email
- Task-urile fiecărui client
Indiferent de locul în care se află utilizatorul, o aplicație informatică de tip CRM permite accesul la date și oferă posibilitatea actualizării informațiilor necesare fiecărui client.
Care sunt beneficiile utilizării unui astfel de sistem?
- Organizare
Pe măsură ce o companie se extinde, iar numărul contactelor se dublează, volumul de informație ce urmează a fi gestionat este tot mai mare. Informațiile cu privire la fiecare client în parte sunt foarte importante, iar pierderea lor poate pune beneficiarul într-o lumină proastă în fața clientului.
Păstrarea informației într-un singur loc este cea mai eficientă metodă de lucru. Soluțiile de tip CRM reușesc să înlocuiască cu succes multitudinea de foldere și de documente arhivate în computerele de la birou.
2.Gestionare de infromații
Este imposibilă memorarea unui set complet de informații cu privire la fiecare dintre clienții pe care îi are o companie. Scopul aplicației CRM este de a gestiona în mod eficient și optim informații cu privire la clienți în scopul valorificării lor.
3.E-mail
Inbox-ul reprezintă o soluție pentru gestionarea tututor mailuri-lor. Dar acesta necesită sincronizare cu toate device-urile care apar pe piață pentru a putea fi stocate și cele mai vechi mail-uri. Cu toate acestea, apar diferite dezavantaje precum creșterea numărului de mesaje din căsuța de e-mail și gestionarea dificilă a informației. În condițiile în care o echipă nu poate susține această gestionare, clienții vor avea de suferit.
O aplicație CRM va stoca într-un singur loc toată informația necesară, unde va putea fi actualizată și validată oricând.
4. Conexiuni valide
Construirea de relații puternice cu clienții este fundamentală pentru succesul unei afaceri. Un sistem CRM sprijină acest lucru, în cel mai eficient mod posibil, astfel încât grija și respectul pentru clienți pot deveni, la un moment dat, acțiuni automatizate și controlate permanent.
5. Apropierea de un obiectiv
Un sistem CRM este un instrument extrem de util în procesul de vânzări. Cunoscând poziționarea cât mai reală a portofoliului de clienți, fiecare companie poate să gestioneze cu o mai mare ușurință resursele.
6. Competiția accelerează o afacere
7. Cifre în continuă creștere
În activitățile sale, orice companie are nevoie de un sistem de generare a datelor, de monitorizare a acestora și de creare a notificărilor automate, în raport cu activitățile generate. Un sistem de tip CRM răspunde tuturor acestor cerințe, prin modulele pe care le înglobează, reușind să creioneze planificări și anticipări în funcție de datele pe care le primește.
8.Memorează task-urile și evenimentele
Calendarul este considerat un instrument foarte important, întrucât are menirea de a organiza și de a eficientiza resursele temporale de care dispune o echipă de lucru. Un sistem CRM poate să preia, să ordoneze și să echilibreze listele de activități care îngreunează sarcinile și care pun presiune asupra celor implicați.
9. Păstrarea în siguranță a informației
Informațiile pe care le înregistrează o soluție software de tip CRM sunt păstrate în cloud, astfel încât un utilizator poate avea acces oricând la acestea, fără ca accesarea lor să depindă de utilizarea unui anumit device (smartphone, laptop, tabletă).
10. Back-up
Monitorizarea interacțiunilor și păstrarea email-urilor, documentelor și apelurilor de înregistrare într-un singur loc ar putea fi de folos în cazul confruntării cu un client mai dificil. Vizualizând toate acțiunile și afirmațiile acestuia ați putea rezolva problema mult mai rapid și cu mai puțină durere de cap. Conform celor de la Latern CRM, motivul principal pentru care o afacere are nevoie de un CRM este că nimeni nu e capabil sa-și amintească fiecare persoană și fiecare afacere în parte. Furnizarea de servicii, presupune un loc organizat și foarte bine gestionat.