Cum pot fi rezolvate provocările din eCommerce cu ajutorul soluțiilor software Commergent?

2 mar. 2025 2 mar. 2025
Cum pot fi rezolvate provocările din eCommerce cu ajutorul soluțiilor software Commergent? Un interviu cu Adrian Ursu - Arhitect de Soluție si Fondator Commergent .
Cum pot fi rezolvate provocările din eCommerce cu ajutorul soluțiilor software Commergent?

Care sunt principalele beneficii aduse de soluțiile Commergent pentru platformele eCommerce care vor să își gestioneze eficient comenzile și relația cu partenerii? 

Beneficiile ce vă sunt aduse de soluțiile software Commergent sunt Scalabilitate, Control asupra personalizării, Integrabilitate cu alte sisteme, Centralizarea și eficientizarea documentării produselor, Personalizarea experienței pentru partenerii de business (prețuri personalizate, informații în timp real), eficientizarea relației între responsabilii de vânzări și clienții acestora.

Care sunt top 3 industrii care au componente de comerț electronic și în care Commergent poate eficientiza activitatea de gestiune a comenzilor?

Soluția software Commergent este aplicabilă în orice activitate care este în zona Retail, Distribuție sau Producție și poate beneficia de eficientizarea gestiunii comenzilor.

Despre ce tip de provocări vom vorbi mai mult în 2025 în eCommerce și care sunt soluțiile propuse de Commergent?

Provocarea principală va fi calitatea documentării produselor. Se pune din ce în ce mai mult accent pe detaliile produselor atât pentru partea de prezentare, dar mai ales pentru partea de căutare și filtrare. Commergent vă poate oferi o soluție integrată de gestiune a fluxului de documentare, astfel încât procesul să fie eficient, iar rezultatul să fie consistent.

Cum arată o experiență de achiziție online ideală în 2025 și la ce trebuie să fie atente companiile din retail?

Achiziția online ideală ar trebui sa fie bazată pe nevoia consumatorului. In mod ideal, platforma de comerț online ar trebui sa pună la dispoziția consumatorului un motor de căutare eficient care sa scoată in evidenta produsele sau serviciile căutate de utilizator. Acest lucru se poate realiza prin combinarea unei documentarii eficiente cu un motor de căutare bazat pe IA.

În ce situații ar trebui ca o companie ce activează în domeniul eCommerce sau lucrează cu o serie vastă de parteneri și furnizori să se gândească la investiții semnificative într-o soluție software competitivă?

„Investiția semnificativă” este un termen relativ. Investiția într-o soluție de comerț online trebuie să țină cont de beneficiile pe care aceasta le poate aduce. Aceste beneficii nu se rezumă doar la valoarea comenzilor generate. Platforma de comerț online influențează și valoarea comenzilor pierdute, costul generării unei comenzi, valoarea coșului, timpul alocat administrării, precum și costul de întreținere. În final, este vorba despre pierderile pe care companiile le pot suferi dacă nu fac această schimbare. Orice companie care își propune să crească cifra de afaceri, să intre pe piețe externe sau să își extindă catalogul de produse ar trebui să profite de pe urma investiției într-o platformă de eCommerce matură și flexibilă.

Când ar trebui un magazin online să migreze de la soluția existentă către una mai puternică?

În general, indicatorul clar este dat de limitările pe care platforma le impune creșterii activității. Acest indicator este strâns legat de investițiile permanente în dezvoltări sau personalizări.

Știm deja că în domeniul eCommerce, integrările cu diverse instrumente și soluții software conexe aduc un plus de eficiență și automatizare la nivelul proceselor interne. Care sunt principalele tipuri de soluții software ce pot fi integrate cu soluția Commergent și în ce măsură pot acestea să crească gradul de satisfacție al stakeholder-ilor implicați și, de sigur, vânzările companiei beneficiar?

La Commergent, am realizat integrări cu aproape orice sistem care oferă un API civilizat și bine structurat. De la soluții ERP până la integratori de soluții de transport. În general, orice integrare care poate aduce beneficii atât consumatorului final, cât și administratorului magazinului online. Fie că este vorba de citirea sau trimiterea de informații către ERP, conectarea listei de clienți cu aplicația CRM sau preluarea documentației produselor din baze de date externe.

Care sunt costurile implementării soluției software Commergent pentru diverse tipologii de clienți?

Există patru tipuri de costuri:

  • Costul de licență, care depinde de dimensiunea catalogului și de combinația de module principale. Nu există limitări funcționale și nici costuri în funcție de creșterea cifrei de afaceri. Costul este mereu transparent și predictibil.
  • Costul implementării standard (MVP), unde implementăm toate funcționalitățile necesare pentru a îndeplini strategia de business, inclusiv integrarea cu soluția ERP sau cu alte soluții de BackOffice.
  • Personalizări. În această zonă intră funcționalități specifice care trebuie create sau adaptate. Folosim o combinație de abordare low-coding împreună cu cod personalizat, aspect foarte important pentru eficiența finală a costurilor de personalizare.
  • Mentenanța periodică. Această componentă depinde de complexitatea proceselor clientului, frecvența de adăugare a funcționalităților noi etc.

Opțional, dar recomandabil, există și un al cincilea punct reprezentat de un Refresh periodic al implementării. Recomandările experților arată că la fiecare trei ani este util un Refresh al implementării pentru a ține implementarea la curent cu ultimele tendințe în materie de compatibilitate cu tehnologiile și cu tendințele de design și utilizare. Există un concept numit „technical debt” care crește cu fiecare an în care implementarea nu este actualizată.

 Ai nevoie de o soluție software potrivită afacerii tale? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail pe adresa [email protected] 

PREZENTAREA COMPANIEI COMMERGENT                                                       

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!