Webstock 2013 (27 septembrie 2013)

30 Sep 2013

Webstock 2013 este despre cei care fac si inoveaza. Despre cei care nu se multumesc sa isi doreasca sau sa viseze la reusita, ci gasesc mijloacele si uneori scurtaturile pentru a transforma o idee, o abilitate, o pasiune, intr-o afacere sau o vocatie.

Webstock 2013 (27 septembrie 2013)

“Webstock 2013 este despre cei care fac si inoveaza. Despre cei care nu se multumesc sa isi doreasca sau sa viseze la reusita, ci gasesc mijloacele si uneori scurtaturile pentru a transforma o idee, o abilitate, o pasiune, intr-o afacere sau o vocatie.”, Lidia Solomon, Corporate Communications Director, Vodafone Romania.

Doers si Innovators sau cei care nu stau pe margine si se implica activ si cei creative. Sau, asa cum ii numeste Lidia Solomon (Corporate Communications Director, Vodafone Romania), cei care nu se multumesc sa viseze si colectia de oameni care inoveaza (Cristian Manafu, Managing Partner, Evensys).

Principiul care a guvernat cea de-a sasea editie Webstock 2013 s-a regasit si in discursul lui Cabral (www.cabral.ro), cel care a pus accent pe problemele reale ale blogosferei locale, un spatiu extrem de dinamic, in care implicarea si inovatia sunt esentiale. La fel este si curajul de a scrie, de a demara campanii creative, de a cunoaste oamenii si in realitate. Cabral a deschis sirul discursurilor motivationale ale eveniementului Webstock 2013, fiind urmat de Tudor Giurgiu (Regizor, Producator de Film, Presedinte TIFF), Irina Margareta Nistor (Critic de film) si Mirela Bucovicean (Fondator, Molecule F, http://www.molecule-f.com/).

“Actiunea face diferenta intre cei care vor sa faca ceva si cei care fac.”, Mirela Bucovicean (Fondator, Molecule F)

Inovatia se reflecta si in trenduri, iar Markus Lause (Chief Commercial Officer Enterprise Business Unit Director, Vodafone Romania) identifica oportunitati clare in tot ceea ce inseamna tehnologia mobila, in contextul in care vorbim despre timpuri revolutionare (in industria Social Media, in procesele de achizitie sau la nivelul dezvoltarii terminalelor mobile). Mai mult decat atat, ceea ce se foloseste astazi din punctul de vedere al expunerii si avantajelor pe care le propune social media, rezultatele sunt 100% diferite de ceea ce se intampla in urma cu cinci ani.

“Smartphone-urile sunt acum noile super-computere”,  Markus Lause (Chief Commercial Officer Enterprise Business Unit Director, Vodafone Romania)

Intr-un mediu in care ne bucuram de infrastructura necesara si de resurse nelimitate, rezultatele campaniilor implementate online si in contextul industiei mobile, se adreseaza unui numar semnificativ de consumatori, iar unul dintre cele mai importante aspecte este dat de faptul ca fiecare brand trebuie sa detina cat mai multe informatii despre segmentul de public caruia i se adreseaza.

In cel de-al doilea panel al evenimentului, Cristina Bazavan (www.bazavan.ro) pune toate cartile pe cautarea unei solutii rafinate, creative, in timp ce fiecare poate fi propriul creator si fiecare poate face schimbari.

Unul dintre cele mai importante paneluri ale conferintei Webstock 2013 a fost cel dedicat Mobile Trends a expus, in prima sesiune fiind prezenti Ionut Balan (Mobzine), Florin Boldescu (Raiffeisen Bank) si Alex Lapusan (Zitec).

Prezentarea lui Ionut Balan a surprins raspunsurile argumentate pentru intrebarea: Care este piata dedicata tehnologiilor mobile in care se castiga cel mai bine (iOS, Android sau Windows Phone)? In mod evident, rezultatul final a fost generat de o serie de informatii explicite ale pietei actuale si ale potentialului de crestere. In acest sens, in anul 2013 se va trece de limita de 102 miliarde de download-uri pentru aplicatiile mobile, dintre care 91% sunt gratuite. Veniturile generate sunt de 26 miliarde de dolari in anul 2013, in crestere fata de anul 2012, cand au fost incasate 18 miliarde de dolari. 48% din veniturile incasate provin din IAP (in App Purchase), iar Google Play si App Sore ofera 90% dintre aplicatiile existente.

Din punctul de vedere al perspectivelor, in urmatorii patru ani, vom asista la un fenomen de maturizare a pietei, iar primul argument care sustine aceasta observatie este faptul ca majoritatea utilizatorilor vor detine un smartphone, pe care vor avea reusi sa il controleze complex. De asemenea, vor exista 269 miliarde de aplicatii descarcate, cu un profit de 253 miliarde de euro, fata de anul 2013, cand s-au inregistrat 26 miliarde de euro. Ne vom bucura de 94.5% aplicatii gratuite.

O componenta derivata a unei prezente apreciate la nivelul terminalelor mobile este data de existenta unui mobi-site dedicat, ce beneficiaza de o servire dinamica. Mai mult decat atat, Alexandru Lapusan (Zitec) recomanda ca platforma de prezentare a unui business sa fie gandita initial pentru mobile si apoi varianta online.

Cea de-a doua sesiune dedicata trendurilor mobile a continuat cu Florin Stoian (Star Taxi), Florian Gheorghe (AMA), Andrei Urucu (AMA), si Ionut Ciubotaru (AppLift), iar seara s-a incheiat cu Gala Webstock Awards, ce a desemnat si premiat urmatorii castigatori:

1.PUBLISHING 
LOCUL I – BOOKAHOLIC 
LOCUL II - SUPER EROU 
LOCUL III - CUMOTORUL.RO
- ALMANAHE.MIC

2.UTILITY 
LOCUL I - DEAD FRIDAY
LOCUL II - GETLOKAL.RO 
LOCUL III - LIDL RETETE/ POFTESTE SI GATESTE
- BOOZE-O-METER
3.VISUAL
LOCUL I - BECK’S AUGMENTED STREET ART 
LOCUL II - IEI PAUZE, AI CHESTII TARI
LOCUL III- SENDVIS.THE D IS SILENT

4.USER GENERATED CONTENT 
LOCUL I- PROVOCARILE EXPERIMENTALISTRO 
LOCUL 2 – REDDS SHOE
-VIATA PE INDELETE 
LOCUL III - GHIDUL CONSUMATORULUI

5. BLOGGING CAMPAIGNS
LOCUL I - #APARTIKEA: EXPERIMENTUL APARTAMENTULUI INCHIRIAT 
LOCUL II - ZIUA MONDIALA A LUPUSULUI
LOCUL III – TRANSAVIA- IN CAUTAREA RETETELOR BOIERESTI PE MELEAGURI ROMANESTI
-COLGATE- KEEP ROMANIA SMILING

6. SPECIAL PROJECTS 
LOCUL I- BERE TIMISOREANA- COLINDATORII
LOCUL II -SUSTINEM INOVATIA- DDB 
GRADINA MEGA IMAGE 
LOCUL III - JOIN THE PACT- Oxygen PR

7. FACEBOOK APPLICATIONS
LOCUL I- DECOREAZA BRADUL ORANGE
LOCUL II - MANIFEST PENTRU CREATIVITATE 
LOCUL III- FORMA IUBIRII

8. BLOGGERS PROJECTS 
LOCUL I- PRIN TRANSILVANIA
LOCUL II – HITCHHIKING TO AURORA BOREALIS
- ACOUSTIC BLOGGERS 
LOCUL III- TIMISOREANA BRANDS TOUR

9.MOBILE APPLICATIONS
LOCUL I - AUTO.RO
LOCUL II - PRIM AJUTOR
LOCUL III - FAVORITES

10. INSTAGRAM
LOCUL I- THE INSTAGRAM MUSIC VIDEO
LOCUL II- #SEATBELTBOOBING
LOCUL III - #STROP DE IUBIRE

11.BEST CONTENT CAMPAIGN ON FACEBOOK
LOCUL I- CURAJ ROMANIA BY PIRAEUS BANK
LOCUL II - URSUS TIPS & TRICKS
LOCUL III- KIT KAT- CAPITALA PAUZELOR
- DONEAZA CUVINTE 

12. INNOVATION
LOCUL I- ORADEA EMERGENCY CLINIC HOSPITAL
LOCUL II- LOVE SPEEDER 
LOCUL III - THE SHOP PAGE -TheShopPage
- ZIPONGO - Zipongo Inc

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare