Vinzi online? Avem soluții!

9 oct. 2016 9 oct. 2016

Fie pentru că reprezintă o modalitate utilă de a se interesa de anumite produse, fie pentru că sunt o alternativă eficientă a magazinelor fizice, din ce în ce mai mulți consumatori aleg online-ul ca destinație a shopping-ului  lor. Platformele de e-commerce sunt un trend în ascensiune peste tot în lume, odată cu ele crescând și importanța aplicațiilor care să le ajute în monitorizare, gestionare și evaluare.

Vinzi online? Avem soluții!

Update: Promovarea conținutului realizat de către consumatori, încurajarea acestora de a participa la crearea design-­ului produselor, posibilitatea de a face achiziții direct de pe platformele Facebook și Instagram și focusul din ce în ce mai mare pe importanța rating-urilor, sunt doar câteva dintre trend-urile e-commerce, specifice Social Media. Companiile care doresc să creeze o strategie în acest sens, pot citi mai multe informații în articolul Floship.com  - business specializat în comerțul electronic și livrări la nivel global - despre top 6 trend-uri în e-commerce pe rețelele sociale.

---

Fie pentru că reprezintă o modalitate utilă de a se interesa de anumite produse, fie pentru că sunt o alternativă eficientă a magazinelor fizice, din ce în ce mai mulți consumatori aleg online-ul ca destinație a shopping-ului  lor. Platformele de e-commerce sunt un trend în ascensiune peste tot în lume, odată cu ele crescând și importanța aplicațiilor care să le ajute în monitorizare, gestionare și evaluare.

E-commerce sau comerțul electronic reprezintă vânzarea și comercializarea bunurilor și serviciilor prin intermediul internetului.  Printre beneficiile comerțului electronic se enumeră:

  • operativitatea platformelor deschise 24/24, 7/7;
  • costuri interne mici și costuri scăzute de procesare a tranzacțiior;
  • creștere substanțială a procesului de vânzare, veniturile fiind recepționate mai rapid;
  • spațiu de stocare nelimitat;
  • procesare automată a comenzilor, cu un grad înalt de reducere a erorilor;
  • prezență globală crescută, compania putând fi accesată din clienți sau posibili clienți din întreaga lume;
  • interacțiune cu clientul și disponibilitatea informațiilor despre acesta.

Totuși, orice platformă de e-commerce are nevoie de un instrument care să ajute la eficientizarea activităților online interne, ce țin strict de comerciant și externe, în scopul facilitării accesului clientului și fidelizării acestuia. Aplicațiile software de e-commerce, pe care le puteți găsi și dintre care puteți alege pe site-ul Softlead, sunt instrumente de automatizare și de eficientizare a activităților de achiziție online. Fiecare dintre acestea îndeplinește nevoile clientului și administratorului platformei de comerț electronic. Un sistem complet poate cuprinde module de listare, filtrare, căutare, sortare, achiziție (prin coșul de cumpărături), de reduceri/discount, de plăți online, de raportare și de monitorizare, precum și multe altele.

Cunoscut peste tot în lume și într-o creștere continuă, comerțul electronic are, la rândul lui, propriile trend-uri.  Mai multe despre ultimele sale noutăți rezultă din cercetarea creată de Remarkety, în care sunt enumerate primele 10 cele mai extinse piețe de e-commerce:

  1. China: mai mult de 562 miliarde de dolari
    • 33% dintre consumatori folosesc tableta, tot 33% - telefonul, iar 67% - laptopul;
    • Vârsta medie a consumatorului este de 25 ani;
    • Shopping-ul este activitatea online cu creșterea cea mai rapidă.
  2. USA: 349 miliarde de dolari
    • 13% dintre consumatori folosesc tableta, 15% - telefonul, iar 72% - laptopul;
    • 72% dintre afacerile mici preferă să nu vândă online.
  3. Marea Britanie: aproape 94 miliarde dolari;
    • 1% dintre consumatori folosesc tableta, 16.5% - telefonul, iar 71.4% - laptopul;
    • 33% dintre vânzările onlune au loc după ora 18.00;
    • vânzările online au un procent de 30% din economia totală.
  4. Japonia: peste 79 miliarde de dolari
    • 6% dintre consumatori folosesc tableta, 46% - telefonul, iar 48% - laptopul;
    • 97% dintre utilizatorii de internet cumpără online;
    • activitatea online preferată este cititul e-mail-ului.
  5. Germania: peste 74 miliarde de dolari
    • 11,5% dintre consumatori folosesc tableta, 16,2% - telefonul, iar 72,3% - laptopul;
    • rata cea mai înaltă de deschidere este dimineața;
    • ½ din totalul cumpărăturilor online se face de pe Amazon & Otto.
  6. Franța: peste 42 miliarde de dolari
    • 8,1% dintre consumatori folosesc tableta, 11,1% - telefonul, iar 80,8% - laptopul;
    • doar 68% dintre francezi utilizează internetul;
    • 19% dintre achiziții sunt realizate de pe site-uri non-franțuzești.
  7. Coreea de Sud: peste 36 miliarde de dolari
    • 1% dintre consumatori folosesc tableta, 50% - telefonul, iar 49% - laptopul;
    • are cea mai mare viteză a internetului din lume;
    • majoritatea consumatorilor cumpără între orele 22.00-12.00.
  8. Canada: peste 28 miliarde de dolari
    • 7,5% dintre consumatori folosesc tableta, 8,7% - telefonul, iar 83,8% - laptopul;
    • 45% dintre achiziții nu se fac de pe site-urile canadiene;
    • Aproape 70% dintre utilizatorii de smartphone-uri achiziționează de pe telefonul mobil.
  9. Rusia: peste 20 miliarde de dolari
    • 12% dintre consumatori folosesc tableta, 8% - telefonul, iar 80% - laptopul;
    • 13% dintre achiziții se fac online;
    • cea mai populară formă de plată este COD (Cash on Delivery – Plata la livrare).
  10. Brazilia: peste 18 miliarde de dolari
    • 4% dintre consumatori folosesc tableta, 8% - telefonul, iar 88% - laptopul;
    • 18% dintre stocurile online sunt din industria fashion.

Un alt aspect important pentru comercianții platformelor online este rata conversiei. Rata de conversie reprezintă indicatorul principal în funcție de care se măsoară succesul unei campanii din mediul online. Aceasta se definește ca un raport dintre cei ce îndeplinesc o anumită acțiune pe site (direct proporțională cu scopul pe care acel site și-l propune) și numărul total al vizitatorilor.

Rata de conversie este o provocare delicată. Iată câteva motive pe care Brandon Gaille le-a găsit principale pentru lipsa unei conversii:

  • O interfață a userului ineficientă;
  • Informații greșite sau incomplete despre produs;
  • Costuri ridicate;
  • Lipsa unor review-uri pentru produse;
  • Modalități de plată lipsite de credibilitate;
  • Lipsa unei asigurări pentru produs;
  • Lipsa credibilității;
  • Dificultatea găsirii unui produs;
  • Un cost mai mic din partea competitorului;
  • Produse ce nu sunt pe stoc;
  • Timpul mult prea mare pentru încărcarea site-ului;
  • Lipsa asistenței din partea site-ului.

În același timp, Brandon Gaille oferă și idei ce pot îmbunătăți creșterea ratei de conversie:

  • Îmbunătățirea calității landing page-ului (pagina principală la care ajunge consumatorul), prin:
    • adăugarea de review-uri din partea consumatorului, sub formă de text sau video;
    • video despre produs (mai eficiente cu 174%);
    • o descriere detaliată a produsului (reducerea anxietății consumatorului cu 108%);
    • butoane prin care userii să poată share-ui pe Social Media pentru extinderea virală a informațiilor și vizibilității;
    • mesaje de tip call-to-action clare și proeminente (creșterea conversiei cu 591%);
    • autenticitate a produsului și site-ului (creșterea vânzărilor cu 107%);
    • achiziții protejate (garanții, securitate);
    • imagini de calitate înaltă (pot ridica până la 40% rata de conversie);
    • îmbunătățirea vitezei paginii.
  • Creșterea relaționării continue cu utilizatorii prin:
    • discounturi;
    • programe de loialitate;
    • coduri pentru cupoane;
    • demo-uri;
    • free trials.
    • Realizarea unor programe de upselling (recomandarea unor produse cu preț mai mare) sai cross-selling (recomandarea și a unor produse adiționale), pentru a-l ajuta pe client să aleagă cel mai bun produs dintre toate opțiunile.
    • Invers, realizarea unor programe de down-selling, de tip OTO (one time offer): atunci când observați că un consumator este pe punctul de a părăsi site-ul fără a cumpăra vreun produs, îi puteți recomanda o promoție unică sau un produs asemănător, dar la un preț mai mic.
    • Credibilitate: prin utilizarea unor statistici sau numere specifice.
    • Înlocuirea unor paragrafe întregi cu punct sau liniuțe schematice pentru a ușura parcurgerea informațiilor.
    • Afișarea în top-ul celorlalte a unor produse care se vând cel mai bine și care aduc cel mai mult profit.
    • Adăugarea unor auto-sugestii în secțiunea de căutare a produselor (indivizii selectează rezultatele din această secțiune în cel puțin 9,6% din cazuri).
  • Limitare la anumiți factori importanți:
    • crearea unui website potrivit și tabletelor sau telefoanelor;
    • creșterea abonaților (e-mail marketing-ul aduce cu 175% mai mult profit și o rată de conversie mai mare cu 83%);
    • crearea unui wishlist și a unor remindere (precum un newsletter sau o listă), ce să îi amintească de produsele adăugate acolo;
    • A/B testing: compararea e două versiuni a paginii web pentru a vedea care dintre acestea funcționează mai bine;
    • transparență electroinică: folosirea unor targetări din punctul de vedere al comportamentului, care să ducă la o personalizare a clientului și a content-ului creat pentru acesta, în scopul creării unei oferte potrivite pentru el;
    • asistență în timp real: consumatorii au obiceiul de a cere sfaturi sau de a fi nesiguri înainte de cumpărarea unui produs. Asigurarea unei asistențe personale, precum introducerea unui chat, ajută la o experiență de shopping plăcută, la dobândirea încrederii și, bineînțeles, la creșterea ratei de conversie.

Comerțul electronic este una dintre cele mai fulminante industrii ale momentului. Totuși, pe lângă beneficiile pe care le are, se poate observa multitudinea de particularități de care un comerciant ce deține o astfel de platformă trebuie să țină cont pentru eficientizarea afacerii sale. Aplicațiile de e-commerce pot fi un ajutor eficient în această direcție.

Dacă și tu deții o platformă de comerț electronic, alege împreună cu un consultat specializat aplicația software potrivită nevoilor tale prin completarea formularului de mai jos sau prin contact direc la adresa [email protected] sau la numărul de telefon: 0721 697 825.

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!