Cu un timp mediu de utilizare de 5 ore pe zi, categoria de Shopping a aplicațiilor mobile este în creștere cu 54% față de anul precedent, utilizatorii simțindu-se mult mai confortabil cu ideea achizițiilor de pe device-uri mobile sau cu ideea folosirii portofelelor digitale.
Aplicațiile ce fac parte din categoria muzică, media și divertisment se poziționează pe locul al doilea în topul creșterii consumului (43%), în timp ce aplicațiile de tip Lifestyle au o scădere a consumului cu 40%, iar cele din zona de Gaming o scădere de aproximativ 15%.
Din punctul de vedere al sistemelor de operare preferate, iOS domină clasamentele pentru anul 2017, cu o cotă de piață de 34%, fiind urmat de Samsung și la mare distanță de Huawei și Xiaomi, LG, Sony și Lenovo.
Viziunea de business derivată din aceste date
Deși o sesiune de utilizare a unei aplicații și-a schimbat datele, este extrem de evident faptul că tehnologia mobilă face parte din viața utilizatorilor și devine parte din aceasta. Așadar, companiile dezvoltatoare de aplicații trebuie să urmărească piața de consum, trendurile, să anticipeze și să monitorizeze schimbări de paradigmă digitală pentru ca mai apoi să construiască aplicații și tehnologii utile pentru fiecare segment și profil de utilizator activ.